اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سفرهوایی

باورها و اطلاعات نادرست در مورد سفر هوایی:
اگر پروازتان را از دست بدهید چه اتفاقی می افتد؟ اگر دیر به پرواز برسید یا پروازتان به دلایلی کنسل شود آیا هزینه به شما مسترد خواهد شد؟ آیا می توانید با پرواز بعدی سفر کنید؟ این ها سوالاتی که همیشه موقع پرواز هوایی برای ما پیش می آید و شایعات و اطلاعاتی در این مورد وجود دارد که تمام آن ها درست نیستند.

همیشه در این مورد ابهاماتی وجود دارد و هرکس چیزی می گوید. در این مطلب قصد داریم در مورد باورهای نادرستی که در مورد سفر هوایی و فرودگاه وجود دارد توضیحاتی بدهیم. شاید خواندن این مطالب به شما کمک دید بهتری به پرواز و سفر هوایی پیدا کنید.

اگر پروازتان را از دست بدهید هزینه به شما مسترد خواهد شد. این موضوع همیشه و تحت هر شرایط صادق نیست. اگر پرواز شما به دلیل نقص فنی، عدم حضور به موقع کارکنان یا موارد مشابه کنسل شود، و شرکت هواپیمایی مقصر اصلی لغو پرواز باشد هزینه پرواز به شما مسترد خواهد شد.

اما اگر به دلیل شرایط نامساعد جوی و هر دلیلی که به آب و هوا مربوط است، یا دلایلی که خارج از کنترل است پروازتان لغو شود، در این صورت هزینه بلیط، هتل یا هرگونه خسارتی که به دلیل این کنسلی متحمل شوید جبران نخواهد شد.

این امر کاملا به دلیل از دست دادن پرواز شما بستگی دارد. اگر به هر دلیل با تاخیر به فرودگاه برسید و پروازتان را از دست بدهید قانونی وجود دارد که شرکت هواپیمایی تلاش خود را می کند که شما را در یکی از پرازها جا بدهد. اما برای این منظور مجبور خواهید بود مدتی صبر کنید و منتظر بمانید.

اگر پروازهای متوالی دارید و به دلیل تاخیر یکی از پروازها، پرواز بعدیتان را از دست بدهید، شرکت هواپیمایی از شما حمایت می کند و در یکی از پروازها برایتان جایی پیدا می کند.

اگر به دلیل اتفاقی خارج از کنترل پرواز شما لغو شود، پرواز بعدی برای شما رزرو خواهد شد. اگر علت لغو پرواز همچنان وجود دارد و به قوت خود باقی باشد، به این معناست که اتفاق مهمی رخ داده است. در این صورت تمام مسافران با پروازهای بعدی به سفرشان ادامه می دهند.

اما این اتفاق در صورتی ممکن خواهد بود که به تعداد کافی صندلی کافی وجود داشته باشد. اگر در پرواز بعدی به تعداد کافی صندلی خالی نباشد، شما در لیست انتظار قرار می گیرید تا با اولین پروازی که جای خالی داشته باشید به سفرتان ادامه دهید.

اگر با تاخیر به فرودگاه برسید و دیر از گیت عبور کنید هواپیما منتظر شما می ماند! تاخیر در پرواز خسارت های گزافی برای شرکت های هواپیمایی به بار می آورد. بنابراین فقط در صورتی که اتفاق مهمی افتاده باشد پرواز با تاخیر انجام خواهد شد.

اگر پروازتان کنسل شود در اولین پرواز موجود، صرف نظر از نوع خط هواپیمایی، برای شما بلیط رزرو خواهد شد. این موضوع کاملا غلط و نادرست است! برخی شرکت های هواپیمایی مثل امریکن ایرلاین، دلتا ایرلاین و … با یکدیگر همکاری می کنند و در چنین شرایطی از مسافران همدیگر پشتیبانی می کنند. اما در مورد سایر شرکت های هواپیمایی این امر صادق نیست و شما تنها می توانید با پرواز متعلق به همان شرکت هواپیمایی به سفرتان ادامه دهید.

 اگر شرکت هواپیمایی شما ورشکسته شود یا به هر دلیل فعالیتش متوقف شود می توانید با بلیط رزرو شده خود با یک خط هواپیمایی دیگر سفر کنید یا آنکه می توانید هزینه بلیط خود را پس بگیرید. چنین چیزی درست نیست. بهترین لطفی که شرکت هواپیمایی می تواند برای شما انجام دهد این است که بلیط های سایر خطوط هواپیمایی را با قیمت پایین تری به شما پیشنهاد دهد.

اگر در کیف دستی خود فندک داشته باشید اشکالی ندارد. برای مدت های طولانی حمل فندک در کیف دستی ممنوع بود، اما امروزه این کار مجاز است. البته این قانون همیشه در حال تغییر است و بسته به نوع خط هواپیمایی ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد. پس بهترین کار این است که قبل از هر کار، قوانین مربوط به آن شرکت هواپیمایی را با دقت مطالعه کنید.

 اگر به صورت گروهی بلیط رزرو کنید حتما کنار هم خواهید نشست. همیشه پیشنهاد می شود که هنگام رزرو بلیط صندلی های خود را هم انتخاب کنید.

اگر صرفا بلیط رزرو کنید و صندلی ها را مشخص کنید ممکن است صندلی هایی که برای شما مشخص می شود لزوما کنار هم نباشد و مجبور باشید در طول سفر جدا از هم بنشینید. اگر چنین اتفاقی افتاد می توانید از مهماندار کمک بخواهید، اما آن ها هم در صورتی که امکانش وجود داشته باشد می توانند جایتان را عوض کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>