اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی فیومیچینو

فرودگاه بین المللی فیومیچینو در رم:
فرودگاه فیومیچینو یا لئوناردو داوینچی (Fiumicino Airport) رم اولین فرودگاه ایتالیا و ششمین فرودگاه شلوغ اروپاست. فرودگاه در 26 کیلومتری جنوب غربی رم قرار دارد و با قطار و یا از راه جاده ای می توانید خود را به آنجا برسانید.

اگر از قطارهای سریع السیر ایستگاه (ترمینی) استفاده کنید سفرتان فقط 30 دقیقه طول می کشد. فرودگاه 4 ترمینال و امکانات زیادی مثل رستوران، کافی شاپ، مغازه، بانک و … دارد. پروازهای داخلی از ایستگاه های ترمینال A، پروازهای داخلی و بین المللی از ترمینال B و پروازهای طولانی از ترمینال C انجام می شود.

این فرودگاه قدیمی در دهه 2000 نوسازی شد و 4 ترمینال T1، T2، T3و T4 دارد. اگر از کسانی هستید که در فرودگاه سراغ مغازه ها و رستوران ها را می گیرید بسته به اینکه در کدام ترمینال باشید گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

کارکنان فرودگاه معمولا در برابر مسافرانی که شب در فرودگاه می مانند و قصد خوابیدن دارند سختگیر نیستند.

در داخل فرودگاه غذاخوری های 24 ساعته زیادی هست برای همین هر وقت از روز که به این فرودگاه برسید نگرانی ای از بابت غذا نخواهید داشت.

در فرودگاه وای فای رایگان هست و می توانید به راحتی ایمیل های خود را چک کنید و کارهای اینترنتی خودتان را انجام دهید.

در کجا بخوابید:
در مقابل گیت H3 صندلی های راحتی زیادی هست که می توانید شب را بر روی آن ها استراحت کنید. همینطور در نزدیکی گیت های B و D هم صندلی های مناسبی برای استراحت وجود دارد.

فرودگاه ممکن است سرد باشد و نور زیاد آن مانع خوابیدن راحتتان شود پس اگر قصد ماندن در فرودگاه را دارید همراه خود ملافه و چشم بند داشته باشید. هتل های زیادی در نزدیک فرودگاه وجود دارد.

امکانات فرودگاه:
عابربانک:
فرودگاه، عابربانک های زیادی دارد و می توانید در بخش تبدیل ارز پولتان را چنج کنید.

اطلاعات گردشگری:
یک اداره اطلاعات گردشگری در فرودگاه هست که در آنجا می توانید اطلاعاتی درباره مکان هایی که می خواهید در رم و ایتالیا ببینید به دست آوردید.

کمک های اولیه:
در فرودگاه ایستگاه کمک های اولیه وجود دارد که در همه آن ها دکترهایی هست که در مواقع نیاز می توانید به آن ها مراجعه کنید.

خرید:
در ترمینال C یک فروشگاه معاف از تعرفه گمرکی هست. در کل، مغازه ها، رستوران ها و کافه های زیادی را می توانید در ترمینال های این فروگاده پیدا کنید.

امکاناتی برای نوزادان:
مسافرانی که بچه های کوچک دارند می توانند از امکانات مخصوص فرودگاه که برای آن ها در نظر گرفته شده استفاده کنند.

در این جایگاه های مخصوص امکاناتی مثل تخت خواب های کوچک برای بچه ها وجود دارد. این جایگاه ها در مکان های زیر قرار دارد:

  • ترمینال B (در نزیدیکی گیت B1) در نزدیکی راه پله ها ی آسانسور.
  • ترمینال C در نزیکی ایستگاه اسکای بریج.
  • ترمینال ماهواره ای در نزدیکی راه پله ها و آسانسوری که به اسکاری بریج می رود.
  • سرویس بهداشتی برای افراد ناتوان.

در همه سرویس های بهداشتی جاهایی برای افراد ناتوان در نظر گرفته شده است. در لانج مراقبت های ویژه ترمینال ماهواره ای یک سرویس پیشرفته برای مسافرانی با ناتوانی های زیاد وجود دارد.

ایرلاین های زیادی در این فرودگاه لانج دارد که تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

  • بریتیش ایرویز در ترمینال C طبقه دوم.
  • هواپیمایی آلیتالیا در هر سه ایستگاه.
  • ایرفرنس در ترمینال B طبقه سوم.
  • ایتالیاتور در ترمینال C.
  • در هنگام خروج در ترمینال A در طبقه اول یک لانج برای افراد ناتوان هست که توسط آلیتالیا مدیریت می شود اما ایرلاین های دیگر هم آن را رزرو می کنند.


رفت و آمد به فرودگاه:
این فرودگاه در 26 کیلومتری جنوب غربی شهر رم قرار دارد.

با قطار:
اکسپرس لئوناردو قطارهای مستقیمی هستند که مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر را هر 30 دقیقه طی می کنند. قطارها از ایستگاه ترمینی از مسیر 24 حرکت می کنند که می توانید با 11 یورو بلیط بخرید و سوار شوید. بلیط هایی که در سکو فروخته می شوند گران تر هستند.

قبل از استفاده از این بلیط ها حتما آن ها را اعتبار بزنید بعد از اعتبار زدن تا 90 دقیقه وقت دارید که از آن ها استفاده کنید.

این قطارهای سریع السیر و مدرن در عرض نیم ساعت این مسیر را طی می کنند. برای رفتن به فرودگاه می توانید از مترو هم استفاده کنید البته این قطارها در ایستگاه «ترمینی» نمی ایستند.

با تاکسی:
تاکسی های سفید مشخصی در بیرون ایستگاه های فرودگاه منتظر مسافران هستند. تاکسی های رم سفید هستند و از اول اکتبر 2006 کرایه تاکسی های داون تاون به سمت فرودگاه ها ثابت است. اگر از مرکز شهر به سمت چامپینو می روید باید 30 یورو کرایه دهید.

برای دیگر مقاصد کرایه ها ثابت نیست و نباید درباره قیمت کرایه ها با راننده ها چانه بزنید. همه تاکسی های تاکسی متر دارد و هزینه هر چمدان حود 1 یورو است.

با اتوبوس های مخصوص فرودگاه:
این اتوبوس مسیر بین فرودگاه تا ایستگاه مرکزی رم را طی می کند. قیمت بلیط تک نفره 9 یورو و رفت و برگشت 15 یورو است. در این مسیر 70 دقیقه در اتوبوس هستید و از 5 ایستگاه می گذرید.

با اتوبوس های آبی:
ایستگاه های این اتوبوس در 100 متری ورودی ترمینال های B و C قرار دارد.

با تاکسی های فرودگاه:
در فرودگاه فقط تاکسی های سفید و زرد استفاده می شود. مطمئن شوید که ماشینی که سوار آن می شوید تاکسی متر دارد اگر نداشت قبل از اینکه فرودگاه را ترک کنید بر سر قیمت به توافق برسید. بعد از 40 تا 60 دقیقه به شهر می رسید و معمولا هم باید 5 تا 10 درصد کرایه را انعام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>