اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه اسخیپول آمستردام

حل مشکل آلودگی صوتی فرودگاه اسخیپول آمستردام:
یکی از مشکلاتی که همیشه ساکنان نزدیک فرودگاه با آن روبرو هستند سروصداهایی است که هواپیمای غول پیکر هنگام رفت و آمد ایجاد می کنند به همین دلیل است که معمولا فرودگاه ها را در فاصله دورتر از شهرها می سازند. اما آن فرودگاه هایی که در نزدیک مناطق مسکونی هستند همیشه به دنبال پیدا کردن راه حل هایی برای کم کردن این آلودگی های صوتی هستند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام در 9 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد و سومین فرودگاه شلوغ اروپا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. هر سال به طور متوسط بیش از 63 میلیون مسافر با بیش از 479 هزار پرواز از این فرودگاه به شهرهای مختلف دنیا جابجا می شوند.

به طور متوسط هر روز حدود 1300 پرواز از این فرودگاه انجام می شود و این یعنی در هر دقیقه تقریبا یک هواپیما بر فراز این فرودگاه به پرواز درمی آید.

پست و هموار بودن این محل باعث شد که برای اولین بار در سال 1916 برای ساخت فرودگاه مورد توجه ارتش هلند قرر بگیرد. دهه ها گذشت و گذشت تا اینکه این دشت وسیع یکی از پرجمعیت ترین مناطق کشور شد و سر و صداهایی که هوپیماها راه می انداختند به مشکلی آزاردهنده برای ساکنان این محل تبدیل شد.

از آن جایی که هیچ دره یا تپه ای در دشت وجود نداشت تا مانعی برای انتشار امواج صوتی باشد صدای هواپیماها در سراسر دشت پخش می شد و سال ها ساکنان از صداهای ایجاد شده از فرود هواپیماها شکایت می کردند. وقتی فرودگاه طولانی ترین باند خود را در سال 2003 افتتاح کرد آلودگی صوتی به اوج خود رسید و مردم صدای این هواپیماها را تا 28 کیلومتر آن طرف تر هم حس می کردند.

فرودگاه یک شرکت معماری و یک نقاش مناظر به نام «پل دی کورت» را مامور کرد تا مشکل آلودگی صوتی هواپیماها را حل کنند.

شاید تعجب کنید که نقاش چشم اندازهای طبیعی چگونه می خواهد این مشکل را حل کند؟ ایده استخدام نقاش مناظر برای حل این مشکل فنی کاملا اتفاقی ایجاد شد. در سال 2008 بعد از تلاشی ناموفق در کنترل این آلودگی صوتی، کارکنان فرودگاه به این نکته پی بردند که بعد از اینکه زمینی کشاورزی در آنسوی باند شخم زده شد آلودگی صوتی کمتر شده است.

به همین دلیل «پل دی کورت» چندین کانال باریک و پرچین را در بخش جنوب غربی فرودگاه، دقیقا در کنار باند ایجاد کرد فاصله بین برآمدگی های این پرچین ها دقیقا برابر با طول موج سرو صداهای فرودگاه بود. ایجاد 150 شیار راست و متقارن با برآمدگی 1/8 متر در بین آن ها سر و صدا را به نصف رساندند.

پل دی کورت در واقع تجربه های فیزیک دان موسیقی دان آلمانی به اسم ارنست کلادنی را به تصویر در آورد، فیزیک دانی که تحقیقات او در زمینه صوت ها زمینه ای برای علم آکوستیک مدرن شد.

این فرودگاه در تلاش است تا بتواند آلودگی صوتی را با تغییر ساعت فرود هواپیماها و نو کردن ناوگان هواپماها بیشتر کاهش دهد برنامه هایی که می تواند آلودگی صوتی را تا 10 دسیبل کمتر کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>