اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شتر مرغ

صادرات شتر مرغ و محصولات جانبی:
در این مقاله قصد داریم در مورد صادرات شترمرغ صحبت کنیم و بازار و فرصت بسیار عالی صادرات این حیوان که سودآوری بسیار زیادی برای تاجران عزیز به همراه دارد.

معرفی شترمرغ و محصولات آن:
شترمرغ یک حیوان غیربومی است که در ایران هم سابقه ای بیست ساله دارد و با توجه به اینکه در تحلیل های جهانی صرفا به خرید و فروش زنده این حیوان اشاره می شود و بحث محصولات جانبی آن مانند گوشت و چرم یا روغن آن در لابه لای آمارهای دیگر مخفی می شود، ولی ما در این مقاله سعی داریم در مورد منابع تولیدی و صادرات آن تمرکز داشته باشیم.

شترمرغ یک پرنده بدون پرواز است که پرنده ای بومی در آفریقا می باشد، شترمرغ بزرگ ترین پرنده زنده دنیا است که ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از پرندگان دیگر متمایز می کند آنها با گردن و میپاهای بلند خود قادرند با سرعت حدود 70 کیلومتر بر ساعت بدوند که بالاترین سرعت زمینی در میان پرندگان است.

غذای اصلی شترمرغ گیاهان است اما از بی مهرگان هم تغذیه می کنند؛ آنها به صورت گروهی و در گروه های 5 تا 50 نفری گذران زندگی می کنند و در هنگام خطر یا برای پنهان شدن روی زمبن دراز می کشند یا فرار می کنند اما اگر در گوشه ای گیر افتاده و راه فراری نداشته باشند با پاهای قدرتمند خود به دشمن حمله می کنند.

شترمرغ ها اهلی هم شده اند و در برخی از مناطق دنیا پرورش داده می شوند، پرهای آنها کاربرد زینتی دارند و در پوشاک هم استفاده می شوند، پوست آنها برای تولید چرم استفاده شده و گوشتشان نیز در بازار عرضه می شود و همچنین از روغن آن جهت تسکین دردهای مفصلی و ماهیچه ای استفاده می شود.

گوشتی که از این حیوان به دست می آید گوشتی قرمز و کم چرب و کم کلسترول و با طبیعتی گرم است و فایده زیادی دارد و در کشور ما ایران بسیار جا افتاده است و اغلب از این گوشت ها در ایران برای بیماران استفاده می شود چرا که ضرر کمتری دارد.

چرم و پوست آن از قیمت بالایی برخوردار است و بسیاری از برندهای مختلف از پوست آن برای تولید کیف و کفش و لباس استفاده می کند و یک متر پوست فرآوری شده آن به قیمت 400 دلار به فروش می رسد.
همچنین جالب است بدانید که مغز این حیوان برای درمان بیماری هایی از جمله آلزایمر خوب است و حتی از قرنیه چشم این حیوان می توان برای پیوند زدن به چشم انسان استفاده کرد.

چرم:

  • چرم ماده ای طبیعی، بادوام و منعطف است که از دباغی پوست خام جانوران، به ویژه گاو به دست می آید، فرآیند دباغی، پوست فساد پذیر را به یک ماده طبیعی پایدار، دائمی و انعطاف پذیر برای کاربرد های گوناگون تبدیل می کند، چرم در تلفیق با چوب پایه فناوری باستانیان را شکل می داده است.
  • از ترکیب پوست جانوران با مواد مختلفی مانند زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگر جنس انعطاف پذیری تولید می شود که نام آن چرم می باشد.

چرم نیمه سنگین:

  • این چرم از پوست حیوانی مانند کروکودیل و شترمرغ به دست می آید، یکی از بهترین چرم های بازار محسوب می شود و نسبت به بقیه چرم ها قیمت بالاتری دارد.
  • کمیاب بودن، کیفیت و قیمت بالای این چرم نیمه سنگین باعث شده که این نوع چرم در ساخت کالاهای لوکس و بیشتر در ساخت محصولاتی که جنبه تزئینی دارد و یا لوکس محسوب می شوند مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت بسته بندی در صادرات:
یکی از مواردی در که در بحث صادرات اهمیت زیادی دارد این است که باید در بسته بندی از کیفیت و خلاقیت و زیبایی و کاربرد و سهولت در استفاده از محصول را در نظر گرفت چرا که روغن شترمرغ در ایران با بسته بندی بسیار ساده ای انجام می شود.

ولی در کشورهای اروپایی مشاهده می شود که روغن شترمرغ با بسته بندی های بسیار کاربردی و زیبا و با کیفیتی ارائه می شود پس طبیعی است که در صورتی که مشتری قصد خرید داشته باشد از چنین محصولاتی با بسته بندی بهتر خرید می کنند.

وضعیت تولید محصول در ایران:

  • ایران با تولید 120 هزار قطعه شترمرغ در سال دومین تولید کننده این پرنده در جهان می باشد، بیش از 4000 هزار مزرعه در سراسر کشور مشغول به پرورش شترمرغ هستند.یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از قطب های تولید کننده این محصول در ایران است.
  • اغلب این مزارع و پرورشگاه ها متاسفانه کاملا به صورت غیر حرفه ای هستند و سنتی کار می کنند و حتی در رساندن محصولات در ایران مشکل دارند چه برسد به صادرات آن.

وضعیت واردات و صادرات محصول در دنیا:

  • میزان صادرات آن در دنیا حدود 1.8 میلیون دلار است که عدد کوچکی است و هنوز رشد زیادی نداشته و به آن توجه نشده است.
  • که در این بین بزرگ ترین صادرکننده ایران است که با صادرات حدود 800 هزار دلار در سال مقام اول را دنیا دارد.
  • که پس از ایران آفریقا است و به صورت فرآوری شده این کار را انجام می دهد ولی ایران به صورت زنده صادرات دارد و هنوز در ایران یک کشتارگاه حرفه ای و مدرن نداریم و سنتی کار می کنیم.

وضعیت صادرات چرم و پوست خام در دنیا:

  • میزان صادرات در دنیا حدود بیست میلیارد دلار و بزرگ ترین صادرکننده آن ایتالیا است که حدود 4 میلیارد دلار است و بعد از آم آمریکا، برزیل و چین می باشد.
  • که چرم تنها یکی از محصولات شترمرغ است و مهم ترین آن محسوب می شود.در سال های اخیر اغلب کشورهای صادرکننده چرم شترمرغ افول صادرات داشته اند چرا که با توجه به پتانسیل هایی که در خود دیده اند این است که برای رشد بهتر در سال های آینده روی زیرساخت های تولید و فرآوری چرم کار می کنند.

میزان واردات محصولات چرمی در دنیا 2019:

  • میزان واردات در دنیا، بیش از 20 میلیارد دلار چرخه گردش آن است که بیشترین واردات را چین با بیش از 3.5 میلیارد دلار داشته است.
  • که پس از آن ایتالیا است که این کشورها به عنوان متریال آن را وارد می کند و امروزه بزگترین صادرکننده لباس در دنیا هستند اغلب از این چرم ها برای تولید لباس هاس لوکس بهره می گیرند و با قیمت های بسیار گزاف صادر می کنند.

وضعیت واردات و صادرات محصول در ایران:
وضعیت صادرات شترمرغ زنده ایران 2019:

  • بزرگ ترین صادرکننده دنیا ایران است که با حدود 800 هزار دلار در سال است.

 سهم صادرات ایران به کشورهای مختلف:

  • سهم ازبکستان 98 درصد.

وضعیت صادرات چرم و پوست خام در ایران 2019:

  • صادرات ایران بیش از 25 میلیون دلار که رتبه 59 را داراست.

وضعیت صادرات محصولات چرمی در ایران 2019:

  • صادرات ایران بیش از یک میلیون دلار است ئ رتبه 103 دنیا را دارد.
  • سهم صادرات ایران به کشور آذربایجان 49 درصد است.

بیشترین رشد سهم صادراتی ایران به کشورهای مختلف: قزاقستان 348 درصد، سوئیس 148 درصد، کانادا 140 درصد است که شامل رشد صادرات ایران به میزان 44 درصد می شود.

شیب تند صادرات محصولات غیر نفتی ایران در هفت ماه سال 99:

  1.  طی 17 ماه گذشته ارزش صادرات غیرنفتی کشور به بیشترین میزان خود رسیده است.
  2.  صادرات غیرنفتی کشور در مهر 99 حدود 70 درصد رشد ارزش داشته است.
  3.  ارزش حدودی صادرات غیر نفتی کشور در هفت ماهه 99 معادل 18.2 میلیارد دلار است.

حجم صادرات ایران به کشورهای همسایه در هشت ماه 99:

  1.  صادرات غیر نفتی ایران در 8 ماه امسال حدود 21 میلیارد و 448 میلیون دلار بوده است که از این رقم حدود 20 میلیارد و 361 میلیون دلار به 20 کشور اول هدف صادراتی ایران صادر شده است.
  2.  در 8 ماه امسال صادرات ایران به کشورهای همسایه 13 میلیارد و 337 میلیون دلار بوده است.

وضعیت تجارت خارجی ایران و اروپا در سال 2020:

  • در ده ماه سال 202 ( یعنی بهمن ماه سال 98 تا آبان سال 99) ایران به پنج کشور اروپایی بیش از 493 میلیون یورو صادرات داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش را نشان می دهد.ایران 244 میلیون و 100 هزار یورو به آلمان، 110 میلیون و 300 هزار یورو به هلند، 81 میلیون و 700 هزار یورو به ایتالیا، 45 میلیون و 200 هزار یورو به اسپانیا و 40 میلیون و 200 هزار یورو به بلژیک صادرات داشته این میزان صادرات 20 درصد رشد را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

تجارت کالایی بدون نفت خام ایران طی 9 ماهه 1399:

  • طی 9 ماهه نخست سال 99 ایران 85.2 میلیون تن کالا به ارزش 25.2 میلیارد دلار به سایر کشورها صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال 98 به ترتیب با کاهش 17 درصدی و20 درصدی همراه بوده است.طبق بازه مذکور همچنین حدود 25 میلیون تن کالا به ارزش 26.8 میلیارد دلار وارد کشور شده که این مقادیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 1 درصد و 16 درصد کاهش یافته است.

همچنین ایران طی هفت ماهه سال 99 40 میلیون صادرات پوشاک و لباس داشتیم که این موضوع هم نشان می دهد چه فرصت مناسبی وجود دارد.

صادرات محصولات کشاورزی هم رقم بسیار خوبی را داشته است که همچنین طی درگیری هایی که بین آذربایجان و ترکیه به وجود آمد، آذربایجان اعلام کرده که اقلام مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند و واردات خود را از ترکیه قطع خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امین چالاک پور:
سلام خیلی عالی چطور باید ارتباط برقرار کنیم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>