اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

شرایط بوکینگ صادراتی:
شرایط بوکینگ صادراتی در شرکت های کشتیرانی متفاوت می باشد، یعنی در جزئیات بوکینگ تغییراتی می دهند.

قسمت های بوکینگ:
بوکینگ از دو آیتم اصلی و فرعی تشکیل شده است.

آیتم های اصلی بوکینگ عبارتند از:

  • Booking No ( شماره بوکینگ).
  • POL ( پرت مبدا).
  •  POD ( پرت مقصد).
  • Commodity ( نوع کالا).
  • VOL ( تعداد کالا).
  • Freight.
  •  Switch BL.
  • Payment Term ( نوع پرداخت).

Payment Term بر دو نوع است:

  1. PREPAID ( پرداخت در مبدا).
  2. COLLECT ( پرداخت در مقصد یا هر جایی غیر از مبدا).

Free time:
استاندارد Free time در مبدا و مقصد 14 روز می باشد.

 validity:

  • Validity بوکینگ بسیار حائز اهمیت است.
  • در Validity بوکینگ مبنا تاریخ حرکت کشتی می باشد.
  • مبنای بسیاری از محاسبات هزینه های کشتیرانی تاریخ حرکت کشتی از مبدا می باشد.
  • اگر به شما validity می دهند الزاماً معنایش تاریخ تحویل اسناد نیست.
  • کشتیرانی ها می توانند از طریق validity هزینه خدماتشان را افزایش دهند لذا تجار محترم باید به این نکته دقت کنند.

MUNDRA LOCAL CHARGE ( هزینه های مقصد):
یکی از مواردی که جدیدا در صادرات تجار را دچار اختلاف کرده است هزینه های مقصد است، مخصوصا زمانی که به هند و پاکستان کالا صادر می شود.

در حال حاضر دو کشور هند و پاکستان مستقیم با ایران تجارت می کنند لذا در تجارت با ایران سعی می کنند بیشترین منافع را برای خودشان کسب کنند؛ تجار ایرانی باید از فورواردر بخواهند هزینه های مقصد را از تجار هندی یا پاکستانی سوال کنند و در بوکینگ قید کنند تا دچار اختلاف نشوند.

آیتم های فرعی بوکینگ عبارتند از:

:You can pich up the containers oniy after CRO is iesued

  • باید بعد از اینکه بوکینگ را صادرکننده دریافت کرد به دفتر محلی پرت مبدا ( مثلا بندرعباس) برود و CRO را از دفتر محلی دریافت کند؛ با CRO صادر کننده می تواند از شرکت کشتیرانی کانتینر خالی بگیرد و کالای خودش را درون آن کانتینرها قرار دهد.

General lol is applicable for all customers each year and hard copy of the same should be submitted

  • بعضی از کمپانی ها از شما ترموکاندیشن را به صورت مکتوب می خواهند که بر روی سربرگ تان پرینت بگیرید و مهر و امضاء کنید و هارد کپی را به آن کمپانی ها تحویل دهید.
  • از لحاظ حقوقی L/I فقط یک سال اعتبار دارد و با پایان هر سال میلادی تجار باید L/I جدید دریافت کنند.

Please note only 5 days validity on release letters and all containers should pick up during validity days, if don’t pick up the container during validity days, booking is cancelled

  • لطفا آگاه باشید که CRO فقط پنج روز اعتبار دارد و باید در این پنج روز کانتینرها را پیکاف کنید و اگر این پنج روز بیشتر شد باید با مراجعه حضوری یا از طریق تلفن نامه خود را عوض کنید.

مفاد TERMS & CONDITIONS:

Above rate quoted based on current applicable surcharges. In ease of any in crease of the surcharges ( even if not mentioned above) or imptementation of any new surcharges, same will be applied on top of the above rates

بند یک یکی از مهم ترین بندهای ترموکاندیسن است:
بند یک می گوید ریتی که براتان پست شده که حملش را انجام دهد بر اساس قیمت روز محاسبه می شود، در صورتی که شارژی به حمل اضافه شود قیمت حمل تغییر می کند و گرانتر می شود؛ البته این اتفاق در حمل بار بسیار نادر است و به ندرت پیش می آید.

بر اساس قوانین بین المللی هرگونه اضافه نرخی باید 45 روز قبل به کریر و تاجر و فورواردر اعلام شود؛ یعنی این گونه نیست که هر مبلغی را بخواهند از شما بگیرند و شما مکلف باشید آن مبلغ را پرداخت کنید.

بحث پرداخت هزینه های حمل با بحث اضافه نرخ جداست، پرداخت ها بر اساس توافق انجام می شود.
در هر ده الی پانزده صادراتی که یک تاجر انجام می دهد ممکن است یکبار اضافه نرخ پرداخت کند؛ لذا تجار باید میزان سود را رقمی در نظر بگیرند که اگر اضافه نرخ پرداخت کردند باز هم در آن معامله سود کرده باشند.

:Above rate excludes any applicable taxes whicg are on shipper/consignee account

  • این بند درباره مالیات و مالیات 9% ارزش افزوده می باشد.
  • مالیات به لوکال ( هزینه های فاکتور شده) بر می گردد نه تی اچ دی یعنی به تی اچ دی مالیات تعلّق نمی گیرد.

:Max loading weight sbould not excced more than CSC plate of container

  • بالاترین میزان لودینگ از لحاظ وزنی نباید از سی اس سی پلیت تجاوز کند.بر روی سمت راست درب کانتینر اعداد و حروفی نوشته شده است که یکی از آن اعداد و حروف Max peloading ( یعنی حجم بار در کانتینر) است، اگر بالاتر از آن میزان بار در کانتینر قرار بگیرد شرکت باربری می تواند آن قرارداد را فسخ کند و بار را حمل نکند.
  • معمولا شرکت های کشتیرانی تا یک تن بار را در یک کانتینر قرار می دهند، اگر حجم کالا بیش از یک تن باشد شرکت صاحب بار را جریمه می کند و اگر بیش از دو تن باشد علاوه بر جریمه از حجم بار نیز کم می کند.

Every booking is subject to vessel service, space and equipment availability at the time of booking and shipment

  • خلاصه این بند این است که هیچ ضمانتی در ارتباط با لودیگن وجود ندارد.

Standard detention free time at origin/destination

  • این بند برای مواردی است که شما هیچ توافقی بر روی free time ندارید، این بند می گوید free time بر اساس مبدا و مقصد محاسبه می شود.

In case of any container/cargo damage container cleaning which might be occurreddue to nature of the cargo, wrong

  • این بند می گوید اگر کالای شما کانتینر را کثیف کند به گونه ای که برای تمییز کردن آن شرکت صاحب کانتینر مجبور شود هزینه کند، هزینه نظافت کانتینر را صاحب بار باید پرداخت کند.

به عنوان مثال شما صادرات قیر انجام می دهید در هر کانتینر 20 فوتی 110 بشکه قیر 185 کیلویی قرار می گیرد از این 110 بشکه 55 تا بر روی پالت چوبی طبقه اول قرار داده می شود و مجدد یک پالت چوبی بر روی این 55 بشکه قرار می دهند و 55 بشکه دوم را بر روی بشکه های اول قرار می دهند؛ اگر بشکه ای سوراخ باشد و قیر بر روی کانتینر ریخته شود شرکت صاحب کانتینر از تاجر بابت نظافت کانتینر پول دریافت می کند.

The shipper/Forwarder/Booking party is responsible to track their shipment and obtain original B/L max to days after sailing of vessel otherwise all consequences is on shipper/forwarder/booking party and consignee account and late B/L collection fee will be applied

  • طبق قانون مصوب شده در کنوانسینون بین المللی وقتی کشتی از پرت حرکت کرد و صاحب بار صورتحساب را دریافت کرد، ده روز فرصت دارد پرداخت های خط را انجام دهد و بارنامه را به صورت اورجینال دریافت کند.
  • بارنامه سند مالکیت کالا است پس تجار باید در گرفتن بارنامه عجله کنند.
  • اگر در مدت تعیین شده برای دریافت بارنامه اقدام نشود شرکت کشتیرانی می تواند 1% بیشتر از کل هزینه های حمل را از صاحب بار دریافت کند و هیچ گونه حقّ اعتراضی برای صاحب بار وجود ندارد چون قوانین بین المللی این اجازه را به شرکت های کشتیرانی داده است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>