اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گیلاس

مطمئناً شما هم گیلاس دوست دارید و این می تواند بهترین انگیزه برای پرورش درخت گیلاس باشد.

گیلاس یکی از محبوب ترین میوه هاست. پرورشِ درختِ گیلاس نیز بسیار آسان است. شاید بزرگ ترین مشکل در پرورشِ این گیاه دور نگه داشتنِ پرندگان از نوک زدن به محصول تان باشد. همچنین آوردنِ یک کاسه گیلاس از درخت تان به خانه نیز مشکل است، زیرا آن ها احتمالاً از مدتی طولانی قبل از آورده شدن به خانه خورده شده اند!

درختانِ گیلاس می توانند به ارتفاعِ 6 تا 9 متر رشد کنند. آن ها شکوفه هایِ زیبا و معطری را در اوایلِ بهار تولید می کنند. در بسیاری کشور ها شکوفه هایِ گیلاس دلیلی برای برگزاریِ جشن ها هستند. محصولِ درخت سریع و در فصلِ بهار می رسد و در اواخرِ بهار برداشت می شود.

دو نوعِ اصلی از گیلاس وجود دارد:

گیلاسِ شیرین: یعنی همان گیلاسی که به صورتِ تازه از درختتان می خورید. پرورش دهندگانِ خانگی این نوع را ترجیح می دهند چون می توانند آن ها را به صورتِ تازه میل کنند.

گیلاسِ ترش: که در پخت و پز استفاده می شود. این نوع از گیلاس اغلب توسطِ کشاورزانِ حرفه ای در باغ هایِ میوه پرورش داده می شود.

اگر تفاوتِ بینِ گیلاسِ شیرین و ترش را متوجه نشدید، میوه تازه هر کدام را از درخت جدا کرده و بخورید! آنگاه مطمئناً متوجهِ تفاوتشان خواهید شد!!!

چوبِ درختِ گیلاس سخت است و به همین دلیل گزینه خوبی برایِ تولیدِ وسایلِ خانگی است. این چوب همچنین چوبِ خوبی برایِ سوختن در شومینه است.

هرس کردنِ درختِ گیلاس:

مانندِ گیاهانِ دیگر، هرس کردن به تضمینِ سلامتیِ درخت گیلاس کمک می کند. این کار باید در اوایلِ بهار صورت بگیرد یعنی قبل از اینکه رشدِ درخت در سالِ جدید شروع شود.

درخت تان را به صورتِ سلانه هرس کنید. شاخه هایِ مرده و یا ناسالم را از درخت جدا کنید. نواحیِ بیش از حد پُر شاخه درخت را نیز هرس کنید؛ این کار موجب می شود تا هوا و نورِ خورشید به همه قسمت هایِ درخت برسد و در نتیجه سلامتِ عمومیِ درختتان را تضمین می کند. همچنین می توانید برایِ شکل دهی به شاخه های درخت از هرس کردن استفاده کنید.

هرسِ سالانه درختتان را کوچک تر و کنترل پذیر تر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>