اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنسوز دنده عقب

سنسور دنده عقب به معنای واقعی کلمه می تواند جان انسان ها را نجات بدهد. این سنسور می تواند اجسام موجود در پشت ماشین را تشخیص داده و با هشدار دادن به راننده مانع برخورد با آن ها شود. سنسور دنده عقب یک ویژگی فوق العاده است که می تواند جزو بهترین استانداردهای خودرو باشد، اما تمامی اتومبیل ها به آن مجهز نیستند.

برای تهیه و نصب این آپشن حیاتی روی اتومبیل باید به فروشگاه های تجهیزات خودرو و یا نصابان تجهیزات امنیتی اتومبیل مراجعه کنید و البته این بازدید ارزان نخواهد بود. در حقیقت نصب سنسور دنده عقب کار دشواری نیست و اگر کمی با کار فنی آشنا باشید و ابزار مناسب را نیز در اختیار داشته باشید خودتان می توانید آن را نصب و تنظیم نمایید.

مرحله اول - در نظر گرفتن محل رانندگی و پارک خودرو

از مهم ترین دلایلی که می تواند منجر به عملکرد ناصحیح سنسور دنده عقب بشود، فاصله کم یا زیاد دیوار پارکینگ با خودرو، شرایط فیزیکی و محیطی محل پارک یا مواردی از این قبیل است. این موارد می توانند در شرایط مختلف، عملکرد سنسور دنده عقب را تحت تأثیر قرار داده و شما را مجبور کنند که با کارشناس بیمه اتومبیل تماس بگیرید. بنابراین پیش از اقدام به نصب سنسور دنده عقب، محیط پارکینگ یا محل پارک خودرو را مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که نقاط کور پارکینگ و زوائد موجود در محیط بر عملکرد سنسور تأثیر منفی نگذارد.

مرحله دوم - اطمینان از سلامت سنسور دنده عقب و قطعات جانبی

در مرحله بعد سنسورها و قطعات جانبی را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز سالم است و به درستی کار می کند. پیش فرض ذهنی ما این است که کالای آکبند در سلامت کامل به سر می برد و نیازی به تست و بررسی ندارد؛ اما اگر پس از نصب سنسور دنده عقب متوجه ایرادی در عملکرد آن شوید، مجبور به کلی دوباره کاری خواهید شد.

شکستگی و بریدگی در کابل ها و اتصالات می تواند در عملکرد سنسور تأثیر بگذارد. تمامی اجزا را به دقت بررسی نمایید و هنگامی که از سلامت قطعات مطمئن شدید برای نصب تجهیزات و اتصالات سنسور به مرحله بعدی بروید.

مرحله سوم - تنظیم موقعیت مکانی و ارتفاع سنسور دنده عقب

انجام این کار چندان پیچیده نیست. تمام آن چیزی که باید انجام دهید اطمینان از قرار گیری صحیح سنسورها در مکان مناسب است. سنسورها باید در وسط سپر قرار داشته باشند و البته تنظیم زاویه قرارگیری سپر و بامپر هم حائز اهمیت است.اگر سپر و بامپر خیلی بالا یا خیلی پایین قرار بگیرند، سنسورها به درستی کار نخواهند کرد.

اگر بامپر بیشتر از 8 درجه به سمت پایین متمایل باشد برای جبران باید از سنسور زاویه دار استفاده کرد. ارتفاع مناسب سنسورها از زمین نیز بسته به مدل ماشین بین 43 تا 81 سانتی متر است. سعی کنید مرکزی ترین نقطه را پیدا کرده و سنسور را در همان مکان قرار دهید.

مرحله چهارم - بیپرها و کنترلرها را متصل کنید

با کمک ابزار مناسب سیم های قرمز و سیاه را متصل کنید. با مطالعه کتابچه راهنما می توانید مطمئن شوید که رنگ سیم ها درست انتخاب شده است. اگر چه این رنگ بندی از استاندارد ثابتی پیروی می کند؛ اما ممکن است که در مدل های مختلف و بسته به نوع خودرو کمی متفاوت باشد.

پس از اتصال سنسورها به بیپر، آن را با کمک کانکتور مخصوص به پانل کنترل متصل کنید. اگر همه چیز را به درستی متصل کرده باشید وقت آن است که پانل را در دسترس راننده و جایی که به خوبی بر روی آن تسلط داشته باشد، نصب کنید و البته تنظیمات آن را انجام دهید. این تنظیمات اولیه میزان حساسیت و فاصله فعال شدن سنسور را تعیین می کند.

واضح است که هرچه تعداد سنسورهای خودرو بیشتر باشد شعاع وسیع تری را تحت پوشش قرار داده و در مقابل موانع کوچک تر واکنش بیشتری نشان می دهد، با این حال دو یا سه سنسور برای بیشتر اتومبیل ها کفایت می کند و در مقابل موانع بزرگی مثل دیوار واکنش نشان خواهد داد.

در نهایت باید سنسورها را آزمایش کنید و مطمئن شوید که همه قطعات به طور صحیح متصل شده و به درستی کار می کنند. وقتی که حرکت به سمت عقب را شروع می کنید، سنسورهای دنده عقب خودرو باید به طور اتوماتیک فعال شود و زمانی که در فواصل تعیین شده نسبت به موانع قرار گرفتند از خود حساسیت و واکنش نشان دهند.اگر همه چیز به درستی کار کرد و سنسورها در فواصل تعیین شده واکنش نشان دادند می توانید با خیال راحت در موقع پارک کردن یا رانندگی از سنسور دنده عقب خودرو استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
پیام یوسفی :
لطفا تصوری توضیح بدین ممنون. من همین سنسور که تو عکس بالا هست رو دارم. ولی نمیدونم فاز و نول رو به کجا وصل کنم. و نحوه قرار گیری سوکت ها رو دستگاه به چه ترتیبی هست ممنون میشم برام بفرستین. تو واتساپ هم هستم با همین شماره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>