اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن ترمز

وقتی روغن ترمز ماشین تان نشت می کند باید چه کاری انجام بدهید؟ مسلم است که کمک گرفتن از یک مکانیک خودرو، کار منطقی و احتمالاً دارای اثربخشی بالا و سریع است؛ اما اگر خودتان بخواهید این کار را انجام بدهید چه؟ در این مقاله به شما می گوییم که اگر قصد دارید خودتان دست به کار شوید و مشکل نشتی روغن ترمز را رفع کنید باید چه کاری انجام بدهید.

محدودیت های خود را بشناسید

در درجه اول باید محدودیت های تان را بشناسید. اگر اجزای اتومبیل تان را نمی شناسید یا با روغن ترمز و الزامات آن آشنایی دقیقی ندارید، باید اول مدت زمانی را به آشنایی با بخش های مختلف اتومبیل تان اختصاص دهید کتاب چه راهنمای آن را مطالعه کنید. تعمیر نشتی روغن ترمز کار آسانی نیست و به راحتی نمی توان برایش راه حلی ارائه داد. بعضی از شرکت ها برای تعمیر سریع نشتی روغن ترمز فرمول خاصی را ارائه می دهند؛ که البته تجربه بارها ثابت کرده است که این فرمول ها و دستورالعمل ها به تعمیر آن کمکی نمی کنند.

سیلندر اصلی

سیلندر اصلی را چک کنید. اگر نشانه هایی از ساییدگی یا پارگی در آن وجود دارد باید به فروشگاه قطعات یدک خودرو بروید و یک کیت بازسازی سیلندر بخرید. طبق راهنمایی های کیت بازسازی پیش بروید، اگر طبق راهنما پیش بروید می توانید سیلندر اصلی را بیرون آورید و یک سیلندر جدید جایگزین کنید.

شیلنگ ترمز

نگاهی به شیلنگ ترمز بیندازید و از همه جهت آن را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که آیا مشکلی دارد یا خیر. در صورتی که شیلنگ ها نشتی دارند باید یک مجموعه شیلنگ جدید بخرید و آن ها را با شیلنگ های قدیمی جایگزین کنید.

سیم ترمز

اگر نشانه های نشت فقط در خطوط ترمز نمایان است، می توانید به راحتی با استفاده از لوله های فلزی و لوله خم کن آن را تعمیر کنید. برای انجام این کار ابتدا باید وسایل مورد نیاز را از فروشگاه تهیه کنید و سپس راهنمای مربوط به خودروی تان را پیدا کرده و مرحله به مرحله پیش بروید تا بتوانید نشتی روغن ترمز را تعمیر کنید.

البته انجام این کار، خیلی هم آسان نیست، به همین دلیل شاید نیاز باشد که برای انجام آن از دوست تان یا کسی که با این فرآیند آشنا است کمک بخواهید. اگر توانایی لازم و کافی برای انجام این کار را در خود نمی بینید و کسی را هم برای کمک گرفتن پیدا نمی کنید، وقت آن است که به مکانیکی مراجعه کنید و کار را به متخصص آن بسپارید.

پیستون کمپرسور

اگر با بررسی پیستون کمپرسور متوجه شدید که مشکل از این قسمت است باید یک کمپرسور جدید بخرید و راهنمای موجود در بسته بندی آن را دنبال کنید. اما اگر باز هم از توانمندی تان یا ارتباط مشکل نشتی روغن ترمز با پیستون کمپرسور مطمئن نیستید، بهتر است خودتان کاری نکنید که مبادا مشکل بزرگ تری برای خودروی تان ایجاد شود.

مهم ترین نکات برای رفع نشتی روغن ترمز

بعد از بررسی همه این موارد؛ البته اگر اصولی و آگاهانه پیش بروید، به این اطمینان خواهید رسید که علت نشتی روغن ترمز خودروی شما چیست و مشکل از کجاست. بعد از پیدا کردن علت مشکل می توانید طبق راهکارهای گفته شده شروع به رفع عیب کنید. در این مرحله مهم ترین نکته این است که به روند کار مسلط باشید یا حداقل یک دید کلی و پیش زمینه فنی مناسب برای انجام این کار داشته باشید.

در صورتی که دید کلی یا پیش زمینه فنی مناسب را دارید اما باز هم به اطلاعات دیگری نیاز دارید می توانید قبل از شروع کار، کمی در این باره مطالعه کنید یا حتی ویدئوهای آموزشی مرتبط را پیدا کرده و مشاهده کنید. با انجام این کارها می توانید پیش زمینه مناسب برای انجام کار را پیدا کرده و شروع به تعمیر و حل مشکل کنید. یادتان باشد که اگر از انجام صحیح روند تعمیر مطمئن نیستید، بهترین کار مراجعه به مکانیک و متخصص و سپردن کار به دستان اوست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>