اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابزار صنعتی

خرید ابزار جدید برای کارگاه می تواند پر هزینه باشد و اگر چه بیشتر حرفه ای ها از ابزارهای نو و برندهای مطرح استفاده می کنند؛ اگر در حال راه اندازی یک کارگاه برای خودتان هستید و یا در شرایطی قرار دارید که باید کمی در هزینه ها دقت داشته باشید، خرید ابزار دست دوم می تواند باعث صرفه جویی در این هزینه ها شود.اگر چه قیمت ابزارهای دست دوم خیلی ارزان تر از ابزار نو است و در بیشتر مواقع وسوسه کننده است، اگر برخی نکات را حین خرید رعایت نکنید، کلاه سرتان خواهد رفت و احتمالا ضرر زیادی خواهید کرد.

شناخت بازار

پیش از خرید ابزار دست دوم، قیمت نو آن محصول را بیابید؛ از این طریق می توانید قیمت حدودی دست دوم آن را مشخص کنید. اگر ابزار در وضعیت عالی و کاملا سالم باشد، حدود 20 تا 30 درصد قیمت روز ابزار نو ارزش خواهد داشت. اگر ابزار وضعیت خوبی ندارد و اصرار دارید آن را خریداری نمایید باید را خیلی ارزان خریداری کنید. بد نیست به سایت های فروش کالای دست دوم هم نگاهی بیاندازید و ببینید در اطراف شما چه ابزارهای دست دومی و با چه قیمت هایی فروخته می شوند.

ابزار دستی

خرید ابزار دستی دست دوم و کار کرده عمل چندان پر ریسکی نیست، چرا که مانند ابزارهای برقی لازم نیست عملکرد ابزار را تست نمایید و البته لازم نیست نگران سلامت موتور و قطعات داخلی دستگاه باشید. همچنین برخی ابزارآلات از برندهای معتبر برای یک عمر کار می کنند و با خیال راحت می توانید آنها را خریداری کنید. زنگارهای ابزار استیل و فلزی را خودتان می توانید از بین برده و از خرید ارزان و به صرفه ابزار کار کرده خود لذت ببرید.

ابزار برقی

خرید ابزار برقی دست دوم معمولا پر ریسک تر است. ابزار برقی را باید پیش از خرید کاملا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در سلامت کامل قرار دارد و درست کار می کند. کابل ها و اتصالات را بررسی کنید و دقت کنید که ساییدگی و خوردگی نداشته باشند، همچنین دقت کنید تمامی قطعات ایمنی ابزار سر جای خودشان قرار داشته باشند و به درستی کار نمایند. پیش از خرید حتما دستگاه را روشن کرده و به صدای آن گوش کنید؛ اگر هر نوع صدای عجیبی شنیدید بی خیال خرید آن دستگاه شوید.

ابزار شارژی

برای خرید ابزار شارژی دست دوم باید یک دید کلی از زمان خرید اولیه ابزار به دست بیاورید. به اتصالات ابزار نگاه کنید و مطمئن شوید زنگ زدگی و خوردگی نداشته باشد، همچنین باتری ها را تست کنید و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید؛ گاهی خرید باتری جدید از خرید یک ابزار نو پر هزینه تر تمام خواهد شد. اگر ابزار شارژی را از همان برندی بخرید که در حال حاضر از آن استفاده میکنید؛ هم با عملکرد دستگاه آشنایی بیشتری دارید و هم در مواقع ضروری یک باتری اضافه خواهید داشت.

ابزار دست دوم را از کجا بخریم؟

سایت های آنلاین و اپلیکیشن های خرید کالای دست دوم بهترین مکان برای خرید ابزار دست دوم هستند. البته در شهرهای بزرگ مثل تهران می توانید به بورس فروش ابزار هم مراجعه کنید؛ حتما با دست فروشانی که ابزار کارکرده برای فروش دارند مواجه خواهید شد. اما مراقب باشید که کالای بی کیفیت، تقلبی و یا گران تر از ارزش واقعی نخرید.

بهتر است تمامی ابزار را از یک فروشنده نخرید و البته بر روی هر پروژه ای که کار میکنید ابزار لازم برای آن کار خاص را تهیه نمایید. علاوه بر این باید به شخصی که ابزار دست دوم را از او خریداری میکنید نیز بررسی کنید. احتمالا یک پیمانکار و یا تعمیرکار به نسبت کسی که کارهای خانه خود را انجام میداده خیلی بیشتر از ابزار کار کشیده است.

بهترین زمان خرید ابزار دست دوم

بهترین زمان برای خرید ابزار دست دوم زمانی است که اصطلاحا خارج فصل نامیده می شود؛ زمانی که استفاده از آن ابزار خاص کاهش یافته است. خرید خارج از فصل ابزار دست دوم کمک می کند ابزار را در کمترین قیمت ممکن خریداری کنید. مثلا چمن زن و حاشیه زن در زمستان ارزان تر هستند.

تحقیق قبل از خرید

پیش از خرید ابزار دست دوم باید یک شناخت کلی از برندها و محصولات آنان داشته باشید. برخی برندها ابزارهای صنعتی تولید می کنند و برخی برندهای دیگر محصولات خانگی مناسب و با کیفیتی دارند. اگر ابزار را برای انجام کارهای روزمره خودتان می خواهید لازم نیست هزینه زیادی متحمل شوید و ابزارهای صنعتی و نیمه صنعتی حرفه ای خریداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>