اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیماری

بیماری شانکر باکتریایی درختان هسته دار

باکتریایی هسته داران

Pseudomonassyringae pv. syringae عامل بیماری:

این باکتری میله ای شکل و هوازی بوده دارای یک تاژک می باشد تولید کپسول می‌کند. باکتری در محیط کشت رنگ فلوروسنت سبز رنگی تولید می کند.

شانکر باکتریایی، به عنوان سوختگی باکتریایی، صمغ باکتریایی، انگومک ( گموز)، بلاست شکوفه، سر خشکیدگی مشهور است

در این بیماری میزبان اصلی درختان هلو، زردآلو و بادام می باشد که همچنین می تواند درختان گیلاس و آلبالو را نیز مورد حمله قرار دهد.

علائم بیماری:

روی برگ:

پشت برگها ابتدا سبز کمرنگ شده که بعدا قسمت بالای برگ نیز تغییر رنگ داده و لکه های تیره رنگ روی آن ایجاد می‌شود سپس این لکه ها از روی برگ جدا شده و می افتند و برگ حالت غربالی به خود می گیرد که در این حالت در قسمت نوک برگ بیشتر است.در نهایت برگها زرد شده میریزند.

روی میوه هلو:

روی سطح میوه ها لکه های قهوه ای کوچک گرد پدیدار می شود. این لکه ها فرو رفته شده و اطراف آنها حالت سوخته (آبسوخته) پیدا می کنند و میوه حالت خالدار پیدا می کند. همراه با رشد میوه ترکهایی روی میوه ایجاد می شود که در ابتدا کوچک بوده ولی با رشد میوه بزرگ تر می شوند. بعد از بارندگی نیز از محل آلوده تراوشاتی سرازیر می شود.

روی میوه آلو:

ایجاد زخمهای سیاه و فرو رفته روی میوه

علایم روی شاخه (هلو):

مهم ترین علائم به صورت شانکرو تولید صمغ در شاخه های الوده است. نواحی الوده کمی فرو رفته و تیره تر از بخشهای سالم بوده، اغلب به طرف بالا پیشروی می کنند. توسعه ی بیماری به سمت پایین ندرتا" دیده می شود. تولید صمغ در اطراف نواحی الوده بعد از خواب زمستانی شروع می شود.

صمغها از پوست خارج و به سمت پایین سرازیر می شوند. چنانچه بیماری دور تا دور یک شاخه را فرا گیرد ظرف یک هفته بخش هوایی بالای ان منطقه به کلی خشک می شود. بیماری به شکوفه ها و برگها نیز سرایت می کند و در شرایط جوی مساعد ضمن خشک کردن شکوفه ها و شاخه های گل دهنده موجب مرگ سریع شاخه ها نیز می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>