اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابزار بادی

اگر نگهداشت منظم ابزارآلات را به عادت تبدیل کنید، همواره ابزاری سلامت و آماده به کار خواهید داشت. ابزارآلات بادی اگرچه گران قیمت هستند و نگهداری از آنان کمی دردسر دارد، در پروژه ها و انجام کارها آنقدر تأثیر گذار و کمک رسان هستند که نمی توان آنها را کنار گذاشت. برای حفظ کارایی و اثربخشی ابزارآلات بادی باید از آنها به دقت نگهداری نمود.

ابزار را خشک و در جای مناسب نگاه دارید

اگر ابزار را در جای مناسب نگهداری نمایید در بهترین شرایط کاری باقی می مانند. ابزارآلات بادی را همیشه خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید. نم و رطوبت باعث زنگ زدگی ابزار شده و به آنها آسیب میرساند. اگر در مناطق مرطوب زندگی میکنید، بسته های رطوبت گیر در محل نگهداری ابزارآلات قرار دهید. هر اقدامی لازم است انجام دهید تا محل نگهداری ابزار همواره خشک باشد.

برای انجام هر کار ابزارآلات مناسب آن را به کار گیرید

حتی کارهای ساده باید با ابزار مناسب خود انجام شوند، چرا که استفاده اشتباه از ابزار حتی برای انجام کارهای کوچک، می تواند مشکلات بزرگی به وجود آورد. این اصل را فراموش نکنید که برای انجام هر کار ابزارآلات مناسب آن وجود دارد.

بعد از هر بار استفاده ابزار را تمیز کنید

حتی اگر چند دقیقه از ابزارآلات بادی استفاده کردید، باید آن را تمیز کنید. صبر کنید ابزار خنک شود، سپس قبل از آن که آن را سر جایش بگذارید با یک پارچه خشک و تمیز آن را دستمال بکشید. پارچه ای که استفاده میکنید حتما خشک و تمیز باشد، چرا که تمیز کردن ابزارآلات با پارچه کثیف هیچ فایده ای نخواهد داشت.

ایمنی در کار با ابزار را فراموش نکنید

از عینک های محافظ استفاده کنید و لباس کار مناسب به تن کنید. بهتر است حین کار با ابزار بادی، جواهرات و زیورآلات خود را باز کنید. پوشیدن کفش ایمنی و دستکش های کار هم می تواند مفید باشد. کفش و دستکش ایمنی کمک شایانی به امنیت شما حین کار با ابزارآلات خواهد کرد. اگر لباس مناسب کار به تن داشته باشید، حین کار با ابزار قدرتی، ایمن تر کار خواهید کرد. زمانی که از امنیت خود اطمینان دارید، از ابزارآلات صحیح تر و بهتر استفاده خواهید نمود، در نتیجه ابزار نیز کمتر آسیب خواهد دید.

اتصالات را به طور منظم محکم کنید

لرزش و حرکات ابزارآلات بادی سبب می شود پیچ ها و مهره ها به مرور شل شوند. به طور منظم پیچ ها، مهره ها و سایر اتصالات ابزار را سفت کنید؛ شلنگ ها را مرتب بررسی نمایید تا مطمئن شوید کاملا محکم در جای خود قرار دارند. شاید لازم باشد شلنگ ها را هر چند وقت یک مرتبه تعویض نمایید؛ وجود سوراخ یا ترک خوردگی روی شلنگ نشانه آن است که زمان تعویض شلنگ فرا رسیده است.

مخازن را آبکشی نمایید

برخی ابزارآلات بادی با مخازن هوا کار می کنند. این مخازن در حین استفاده رطوبت جذب می کنند. در برخی مدل ها شیر هایی برای خروج رطوبت در نظر گرفته شده است. اگر مخزن هوا چنین شیری داشت از آن استفاده نموده و مخزن را خشک کنید؛ در غیر این صورت هر چند وقت یک بار مخزن را از کمپرسور هوا جدا کرده و آن را به صورت دستی آبکشی و خشک نمایید تا رطوبتی در آن باقی نماند.

فیلترهای هوا را به طور منظم بررسی کنید

اگر ابزارآلات بادی شما فیلتر هوا دارند، باید آن ها را به طور مرتب تعویض نمایید. بعد از مدتی استفاده از ابزار، فیلتر هوا را بررسی کنید و اگر لازم بود آن ها را تعویض نمایید. نصب مرتب فیلتر هوای جدید کمک می کند ابزار همیشه در بهینه ترین حالت خود کار کند.اگر از ابزارآلات بادی استفاده میکنید باید دائم و منظم از آن نگهداری کنید. ابزار بادی که درست نگهداری شوند کارها را بهتر انجام می دهند و البته عمر مفید بیشتری نیز دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>