اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جک سوسماری

جک سوسماری ابزاری است که برای بلند کردن وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود و امکان کار کردن زیر خودرو را فراهم می کند. در این جک ها مایع درون سیلندر جک تحت فشار قرار می گیرد و نیروی اصلی بالابردن وسیله را تامین می کند.

هر بار که دسته جک به پایین فشار داده می شود، مایع هیدرولیک درون سیلندر بیشتر تحت فشار قرار می گیرد و این فشار مایع را وامیدارد تا جک را بالاتر بیاورد؛ در نتیجه وسیله نقلیه بیشتر از زمین بلند می شود.جک سوسماری ساختار عجیب و پیچیده ای ندارد و در بیشتر مواقع اگر به درستی کار نمی کند؛ با کمک چند ابزار ساده می توان روغن هیدرولیک آن را تعویض و به سادگی جک را تعمیر نمود.

تعویض روغن جک سوسماری

برای تعویض روغن و تعمیر جک سوسماری به مقداری پارچه، چند عدد پیچ گوشتی، یک سطل، کمپرسور هوا، یک عدد قیف و مقداری روغن هیدرولیک نیاز دارید.

مرحله اول - تمیز کردن جک

به خاطر داشته باشید، پیش از هر بار تعمیر و یا هواگیری جک سوسماری باید آن را حسابی تمیز کنید. حتی مقدار کمی گرد و خاک و آلودگی درون سیلندر می تواند آسیب جدی به جک روغنی وارد نماید. یک پارچه تمیز بردارید و حسابی سیلندر و بقیه اجزای جک را تمیز کنید، سپس برای باز کردن جک دست به کار شوید.

مرحله دوم - بازکردن درپوش سیلندر

در بیشتر مواقع درست کار نکردن جک سوسماری یا به خاطر خراب شدن درپوش سیلندر است و یا ورود گرد و خاک داخل مایع هیدرولیک درون سیلندر باعث خرابی ابزار شده است. در قسمت بالایی سیلندر معمولا یک درپوش پلاستیکی قرار دارد، با کمک پیچ گوشتی به آرامی آن را بیرون بیاورید. اگر در حین باز کردن درپوش آسیب دید و یا لبه هایش خورده شد، باید یک درپوش جدید خریداری نموده و قبلی را تعویض کنید.

مرحله سوم -خالی کردن مایع هیدرولیک

سطل را زیر جک قرار دهید و جک را برگردانید تا تمام مایع هیدرولیک به طور کامل خارج شود. وقتی سیلندر کاملا خالی شد، نگاهی به داخل سیلندر بیاندازید و مطمئن شوید هیچ آشغال و جرمی درون سیلندر وجود نداشته باشد. پمپ باد در این قسمت می تواند به کمک شما بیاید. کمپرسور را روشن کنید و داخل سیلندر را با فشار هوا باد بگیرید تا کاملا تمیز شود.

مرحله چهارم - تعویض مایع هیدرولیک

وقتی سیلندر کاملا تمیز شد باید با کمک قیف مایع هیدرولیک جدید را به درون سیلندر منتقل کنید. مقدار روغنی که درون سیلندر میریزید به ابعاد جک و حجم سیلندر بستگی دارد. معمولا میزان روغن لازم برای هر جک توسط شرکت سازنده مشخص شده و بر روی بدنه آن نصب گردیده است.

اگر میزان دقیق روغن را نمیدانید بهتر است سیلندر را تا حد ممکن پر نمایید. اگر به روغن هیدرولیک دسترسی ندارید از روغن موتور 30 به عنوان جایگزین استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید در اولین فرصت مجدداروغن را تعویض نموده واز روغن هیدرولیک برای پر کردن سیلندر جک استفاده نمایید.

مرحله پنجم - تعویض درپوش سیلندر

درپوش پلاستیکی را که از بالای سیلندر جدا کرده بودید به دقت بررسی کنید، حتی اگر درپوش جدید خریده اید، پیش از بستن؛ مطمئن شوید هیچ گونه خردگی یا خراشی نداشته باشد. با پارچه ان را تمکیز کنید تا هیچ نوع گرد و غبار وآلودگی روی آن نباشد. درپوش را روی سیلندر قرار داده و با ملایمت سفت نمایید. درپوش باید کاملا صاف و بدون مشکل روی سیلندر قرار بگیرد. اگر درپوش به درستی در جای خود سوار نشود، هوا وارد سیلندر شده و جک به درستی کار نخواهد کرد.

مرحل ششم - آزمایش

بعد از انجام مراحل قبلی و تعویض روغن، جک سوسماری باید به درستی کار کند و هیچ مشکلی نداشته باشد؛ با این حال برای اطمینان بهتر است پیش از کار کردن با جک و وارد آوردن فشار اضافی به آن، چند مرتبه جک را آزمایش کنید و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. دسته جک را چند مرتبه به پایین فشار دهید، جک باید نرم و طبیعی بالا بیاید و البته بتواند موقعیت خود را حفظ کند. در مرحله بعد جک را زیر وسیله نقلیه امتحان کنید و سعی کنید با کمک آن ماشین را به آرامی از زمین بلند نمایید. پیش از آنکه به طور کامل از جک استفاده کنید، مطمئن شوید جک از عهده نگاه داشتن وزن خودرو بر خواهد آمد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>