اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن موتور

موضوع بحث امروز ما بیشتر باورهای غلطی است که درباره روغن موتور وجود دارد. آیا واقعا هر 5000 کیلومتر باید روغن موتور را تعویض کرد؟ سیاه شدن روغن زمان تعویض آن را نشان می دهد؟ دانستن حقیقت، تشخیص افسانه ها را ممکن میسازد و در این مورد خاص کمک می کند از موتور اتومبیل بهتر محافظت کنید.

  • باور غلط: روغن موتور باید هر 5000 کیلومتر تعویض شود.
  • واقعیت: پیشرفت تکنولوژی به ماشین های جدید اجازه می دهد با هر بار تعویض روغن تا 12000 کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی نمایند.

در گذشته تقریبا بیشتر سازندگان اتومبیل توصیه می کردند روغن موتور در هر 5000 کیلومتر تعویض شود. چرا که روغن خیلی زود پر از جرم میشد، این جرم باعث کاهش عملکرد موتور میشد و به قطعات متحرک موتور آسیب وارد می کرد.

در دنیای امروزی اما اوضاع تغییر کرده است. افزودنی های پاک کننده، مهندسی مدرن و افزایش ویسکوزیته روغن های موتور باعث می شود موتورهای امروزی تا 12000 کیلومتر را طی کنند بدون اینکه نیازی به تعویض روغن داشته باشند. بر اساس گزارشات به دست آمده، تا زمانی که از ماشین در شرایط سخت کار نکشید، تعویض نکردن روغن تا این مقدار هیچ آسیبی به موتور نخواهد رساند.

  • باور غلط: روغن موتورهای جدید نمیسوزند و لازم نیست آنها را پیش از موعد تعویض کرد.
  • واقعیت: همه روغن ها میسوزند و باید تعویض گردند.

اگر چه در سال های گذشته تکنولوژی روغن موتورها پیشرفت چشمگیری داشته، هنوز نتوانسته ایم روغن موتوری تولید کنیم که نسوزد. کارکرد سنگین در دمای بالا، باعث سوختن روغن می شود؛ روغن سوخته قدرت روانکاری لازم را ندارد و در چنین شرایطی قطعات موتور به یکدیگر سائیده شده و فرسوده می شوند.

علاوه بر این، افزودنی های روغن که قدرت خنثی کردن اسیدها را دارند به مرور توان خود را از دست داده و بلااستفاده می شوند. در نهایت روغن توان جذب میزان مشخصی آب، گرد و غبار و مواد حاصل از احتراق را دارد و به مرور اشباع می شود. زمانی که روغن دیگر قادر به جذب این مواد نباشد، تمام آنها در موتور باقی خواهند ماند و سبب خوردگی قطعات می شوند.

روغن موتور باید به طور مستمر تعویض گردد و اگر در مناطق خیلی گرم یا خیلی سرد زندگی میکنید، اگر در مسیرهای خاکی رانندگی میکنید و یا اگر موتور ماشین فرسوده و قدیمی است؛ باید تعویض روغن را زودتر از موعد انجام دهید. کسانی که معمولا با سرعت بالا رانندگی می کنند و افرادی که بارهای سنگین با اتومبیل حمل می کنند نیز بهتر است روغن موتور را خیلی زودتر از موعد مقرر تعویض کنند.

  • باور غلط: اگر از روغن سنتتیک استفاده کنید نمی توانید مجددا روغن مینرال بریزید.
  • واقعیت: هر زمان که بخواهید می توانید روغن مینرال و یا روغن سنتتیک استفاده کنید.

این باور کاملا اشتباه است. در حقیقت هر زمان که دوست داشته باشید می توانید از روغن های سنتتیک یا مینرال برای موتور اتومبیل استفاده کنید. روغن های نیمه سنتتیک و سنتتیک ترکیبی از روغن های مینرال هستند که اصلاح شده اند تا عملکرد بهتری داشته باشند. برای رسیدن به بهترین نتایج بهتر است، مناسب ترین روغن موتور را برای اتومبیل خود انتخاب کنید و همواره از همان روغن در موتور ماشین استفاده کنید.

  • باور غلط: روغن موتور که سیاه شد باید تعویض شود.
  • واقعیت: رنگ روغن و زمان تعویض آن ارتباطی با یکدیگر ندارند.روغن موتور

رنگ روغن موتورهای امروزی معمولا کهربایی است. اگر روغن موتور خودرو شما سیاه و تیره است، بدان معنی است که روغن وظیفه روانکاری خود را به درستی انجام داده و به خوبی از سطوح فلزی موتور محافظت مینماید. هر روغنی که استفاده کنید بالاخره باید تعویض شود اما زمان تعویض روغن را بر اساس دوره های زمانی که شرکت سازنده مشخص کرده رعایت کنید و تیرگی رنگ روغن را نشانه ای برای زمان تعویض روغن ندانید.

  • باور غلط: روغن های سنتتیک مناسب اتومبیل های قدیمی نیستند و باعث روغن ریزی می شوند.
  • واقعیت: روغن نیمه سنتتیک و سنتتیک از موتورهای قدیمی به خوبی محافظت می کنند.

از آنجا که روغن های سینتتیک گرانروی پایینتر و ویسکوزیته کمتری دارند، این باور اشتباه وجود دارد اتصالات به خوبی آب بندی نشده و موتور دچار روغن ریزی خواهد شد. مانند مثال های قبلی این تفکر نیز کاملا اشتباه است و روغن های نیمه سنتتیک از آنجا که فرآوری شده و بهبود یافته اند محافظت بیشتری از موتورهای قدیمی خواهند نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>