اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مفتول بر

مفتول بر ابزاری است که برای بریدن زنجیر، پیچ و مهره، انواع توری و … مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگ ترین کاربرد مفتول بر بریدن انواع پیچ در شرایط و زمینه های کاری مختلف است.مفتول برها معمولاً تیغه هایی کوتاه و دسته هایی بلند دارند. این ابزار با دارا بودن لولاهای بلند قدرت اهرم فوق العاده ای پیدا کرده اند که قابلیت بریدن اجسام سخت را به آن ها می دهد.

قدرت اهرم این ابزار آلات آن قدر زیاد است که یک مفتول بر معمولی بازدهی برابر با 20 کیلو نیوتن دارد، جالب اینجاست که این نیروی برش فوق العاده از یک نیروی 250 نیوتنی بر می خیزد. در واقع اهرم و ساختار منحصر به فرد این ابزار آلات تنها چیزهایی هستند که باعث چندین برابر شدن نیروی ورودی مورد نیاز آن ها می شوند.نکته مهمی که تأثیر مستقیمی بر فرآیند انتخاب مفتول بر مناسب دارد، کیفیت مواد سازنده این ابزار است. مفتول بری که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشد دارای وزن و استحکام مناسب و قابل قبولی می باشد.

ارزیابی جنس مفتول بر

جنس پیچ و مهره ها و موادی که کاربر قصد بریدنشان را دارد باید با ظرفیت و قدرت ابزار مورد استفاده او مطابقت داشته باشد، بنابراین همیشه قبل از تهیه قیچی مفتول بر (برای بریدن پیچ و مهره، توری یا هر چیز دیگر) باید ضخامت و سختی آن ها را اندازه گیری کرد؛ که مبادا در آینده و هنگام استفاده مشکل خاصی بر سر راه کاربر بنشیند. واضح است که برای بریدن موادی با ضخامت و سختی بالا باید از ابزاری که دارای قدرت بیشتری هستند استفاده کرد.

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای اطلاع از جنس و میزان سختی قطعه کار، جست وجو در اینترنت و مراجعه به دفترچه راهنمای مفتول بر است.گلاویز شدن با قیچی مفتول بری که قدرت بریدن قطعه سختی مثل فولاد را ندارد نه تنها کاربر را به نتیجه نخواهد رساند، بلکه می تواند منجر به آسیب دیدن یا حتی شکستن قیچی مفتول بر نیز بشود.

تحقیقات قبل از خرید برای حرفه ای ها

برای اندازه گیری میزان سختی مواد مختلف می توان از دستگاه هایی مثل سختی سنج برینل کمک گرفت. سختی سنج برینل دستگاهی است که میزان سختی فلزات مختلف را با استفاده از روش برینل اندازه گیری می کند، این روش با وجود محدودیت هایی که دارد معیار خوبی برای اندازه گیری میزان سختی مواد مختلف است. با این حال، معمولاً قدرت و توانایی مفتول بر، بر روی بسته بندی آن درج شده و قابل استفاده است. بر این اساس، می توان با اتکا بر اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی یا اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای محصول و همین طور نتایج حاصله از آزمایش صورت گرفته با سختی سنج، مفتول بر متناسب با جنس قطعه کار را انتخاب و خریداری نمود.

قیچی مفتول بر مناسب باید چه نوع ساختاری داشته باشد؟

رونیکس مگ بارها و بارها در مقالات مختلف خود (و به طور ویژه در مقاله ابزار آلات ارگونومیک چه ویژگی هایی دارند؟) به مشخصات فیزیکی یک ابزار خوب پرداخته است. مفتول بر هم مانند هر ابزار مناسب دیگری باید دارای طراحی ارگونومیک باشد تا بتواند راحتی کاربر را فراهم کند. طبق این موارد مفتول بر باید علاوه بر وزن مناسب و متعادل، شرایط ویژه دیگری نیز داشته باشد که این شرایط عبارتند از:

  • داشتن تیغه مستحکم و مقاوم
  • داشتن اهرمی با قدرت بالا
  • دارا بودن دسته محکم و با قدرت؛ از جنس فولاد و به شکل گرد
  • روکش دسته دارای اصطکاک و نرمی مناسب باشد
  • طول دسته مناسب باشد 
  • در نهایت کاربر بسته به این که یک فرد حرفه ای است یا آماتور، می تواند مفتول بر مورد نظرش را بررسی کرده و ابزاری متناسب با نیاز و شرایط کاری خود را انتخاب نماید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>