اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیچ گوشتی

شرایطی را تصور کنید که لازم است پیچی را باز کنید یا ببندید ولی پیچ گوشتی در دسترستان نیست، در چنین شرایطی تنها کاری که می توانید بکنید پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای پیچ گوشتی است. اما بهترین جایگزین برای پیچ گوشتی چیست؟ در این مطلب ابزاری را به شما معرفی می کنیم که می توانند جایگزین مناسبی برای پیچ گوشتی باشند. ابزاری که برای تهیه شان نه لازم است از خانه بیرون بروید و نه اینکه از کسی چیزی را قرض بگیرید.

جایگزین های پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های چهارسو

پیچ های چهارسو دارای دو شیار هستند که یکدیگر را قطع می کنند، این نوع پیچ ها از پر استفاده ترین پیچ ها هستند و برای باز و بسته کردنشان با روش های زیر باید دقت فراوانی به خرج داد، چون ممکن است لبه های هریک از این شیارها کج شود یا بشکند و در این صورت دیگر حتی با پیچ گوشتی هم باز نخواهند شد.

پیچ گوشتی تخت

اگر پیچگوشتی تخت دارید می توانید آن را در یکی از شیارها جای بدهید و بعد از اینکه مطمئن شدید در جای خود محکم شده است آن را بچرخانید و پیچ را باز کنید، فقط حواستان باشد که پیچ گوشتی از جای خود در نرود و به لبه های شیارها آسیب نرساند.

سکه

برای سکه های بزرگ می توانید از یک سکه ظریف استفاده کنید. این راه کار فقط برای سکه های بزرگ جواب می دهد.

کارد میوه خوری

راه دیگر استفاده از یک کارد میوه خوری محکم است. اگر پیچ خیلی محکم باشد یا کارد کیفیت پایینی داشته باشد ممکن است کارد خم بشود.

اره

سطح صاف اره را درون شیار پیچ قرار دهید، دو طرف اره را با انبردست یا پارچه محکم یا چیزی که از دستتان محافظت کند نگه دارید و پیچ را باز کنید.

مسواک!

ته مسواک یا یک تکه پلاستیکی شبیه آن را آنقدر گرم کنید تا نرم شود، در همان حال که پلاستیک نرم است آن را روی پیچ قرار داده و کمی فشار دهید تا داخل شیارها قرار بگیرند، بعد از سرد و سفت شدن پلاستیک، مسواک را بچرخانید تا پیچ باز شود. توجه داشته باشید که این روش فقط برای پیچ های شل مناسب است.

سی دی

اگر پیچ محکم نباشد، می توانید با استفاده از یک سی دی بلا استفاده آن را باز کنید، این روش فقط برای پیچ هایی مناسب است که خیلی شل بسته شده اند.

جایگزین های پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های تخت

پیچ های تخت تنها یک شیار دارند، بنابراین برای باز کردنشان به ابزارهایی شبیه همان ابزارهای مورد نیاز برای باز کردن پیچ های چهارسو احتیاج داریم. با این اوصاف روش های باز کردن پیچ های تخت با ابزاری به جای پیچگوشتی عبارتند از:

  • باز کردن پیچ با استفاده از سکه
  • باز کردن پیچ با استفاده از کارد میوه خوری
  • باز کردن پیچ با استفاده از انبردست

اما این ها فقط روش های مشترک بین پیچ های تخت و چهارسو بودند و روش هایی هم هستند که تنها برای باز کردن پیچ های تخت به کار می آیند. روش هایی مثل:

  • استفاده از کارت های محکم پلاستیکی؛ مثل کارت بانکی کارت اتوبوس و مترو، کارت ویزیت های محکم و …
  • انتهای تیوپ خمیر دندان یا کرم های تیوپی
  • جایگزین های پیچگوشتی برای باز کردن پیچ های کوچک

بازکردن پیچ های کوچک برعکس چیزی که به نظر می رسد کار سختی است. برای باز کردن این نوع پیچ ها باید از پیچ گوشتی های کوچک مخصوص استفاده کرد، بنابراین برای انتخاب یک جایگزیم مناسب برای پیچگوشتی شان هم باید دقت بیشتری به خرج داد.برای باز کردن پیچ های کوچک می توان از ابزار زیر استفاده کرد:

  • چاقوی تیز
  • نوک یکی از لبه های قیچی (قیچی کوچک)
  • سر یکی از لبه های موچین
  • گوشه تیز یک کارت محکم پلاستیکی نازک
  • گوشه تیز خط کش فلزی نازک

در هر صورت بهتر است همواره روشی را انتخاب کنید که استفاده از آن به شما یا ابزارتان آسیبی وارد نکند، پس اگر احساس کردید استفاده از هریک از روش های فوق می تواند برایتان خطرآفرین باشد، از انجام دادنش صرف نظر کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>