اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سشوار صنعتی


استفاده از سشوار حرارتی برای سوزاندن رنگ

اگر بدانید کجا و چگونه از سشوار حرارتی کمک بگیرید، پروژه ها خیلی ساده تر انجام می شوند و همچنین احتمال آسیب دیدن حین انجام کار کاهش می یابد. در این مطلب چند نکته برای پاک کردن رنگ با کمک سشوار صنعتی آورده ایم.

نکات امنیتی استفاده از سشوار صنعتی

سشوار صنعتی عملکردی مشابه سشوار مو دارد اما میزان و شدت حرارتی که می تواند تولید کند چندان شبیه نیست. برخی مدل ها می توانند حدود 600 درجه سانتیگراد حرارت تولید کنند. این حرارت می تواند سبب سوختگی شدید پوست شود و چوب، پرده و سایر مواد قابل اشتعال را در کمتر از چند ثانیه مشتعل کند. هیچ وقت سشوار صنعتی را به سمت چیزی که قصد ندارید رنگ آن را ببرید، نگیرید. برای شل و نرم کردن چسب و به خصوص چسب لوله های پولیکا از آن استفاده نکنید.

به هیچ وجه در مجاورت مواد شیمیایی قابل اشتعال مانند تینر، استون و سایر رنگبرهای معدنی و صنعتی از سشوار حرارتی استفاده نکنید. حتما از وجود تهویه مناسب محیط کار اطمینان حاصل نمایید. بهتر است دستکش های مقاوم در برابر حرارت بپوشید.کودکان و حیوانات را از محیط کار خارج کنید. تحت هیچ شرایطی، سشوار صنعتی را روشن و حتی متصل به برق رها نکنید و حتی آن را لحظه ای به صورت روشن روی سطح قرار ندهید.بهتر است قبل از خاموش کردن دستگاه، به آرامی دمای آن را کم کنید و قبل از خاموش کردن آن را خنک نمایید؛ هرگز سشوار صنعتی را زمانی که هنوز داغ است، رها نکنید.

چه زمانی از سشوار صنعتی استفاده کنیم

استفاده از سشوار حرارتی برای بردن رنگ، روشی سریع است و در مواقعی که امکان انتقال قطعه کار به فضای خارج برای رنگ بری وجود ندارد، بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین اگر یک اتاق پر از اشیا دکوری چوبی و اثاثیه دارید، سشوار صنعتی ابزاری مناسب است.سشوار صنعتی روی اشیای رنگ شده خیلی خوب عمل می کند. تنها کافیست سشوار را در فاصله حدود 10 سانتیمتری از قطعه کار نگاه دارید.

برای تنظیم درجه حرارت و فاصله مناسب در اجسام مختلف، بهتر است به نکاتی که در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است توجه نمایید. دائم سشوار را حرکت دهید و آن را ثابت روی قطعه کار نگاه ندارید؛ این کار می تواند باعث آب شدن یا سوختن قطعه کار شود. می توانید با یک دست سشوار را نگاه دارید و با دست دیگر به کمک کاردک یا چاقو، مسیر سشوار را دنبال کنید و رنگ ها را بخراشید.

بهتر است پارچه یا ملحفه ای روی زمین پهن کنید تا رنگ هایی که میخراشید روی آن بریزد. رنگ هنگامی که گرم می شود، خیس و چسبناک است؛ وقتی دوباره خنک و سفت می شود، هر جا که افتاده باشد، به آن میچسبد. البته بعضی افراد دوست دارند بعد از کار با کاردک به جان زمین بیافتند و تکه رنگ ها را از روی سطوح بخراشند

زمانی که در نزدیکی پنجره ها کار میکنید، دقت کنید حرارت سشوار صنعتی می تواند باعث ترک خوردن و شکستن شیشه شود. بهتر است سشوار را دورتر بگیرید و یا درجه حرارت آن را کم کنید.اگر قرار است در نزدیکی شیارها کار کنید بهتر است یک پیچ گوشتی باریک همراه داشته باشید تا تکه های رنگ را از فضاهای باریک بیرون بکشید.

شاید لازم باشد پس از اتمام کار، هنگامی که قطعه کار خنک شد آن را با مواد رنگبر بشویید تا کاملا تمیز شود. هرگز زمانی که مواد قطعه کار به مواد رنگبر آغشته است آن را حرارت ندهید، این کار می تواند موجب آتش سوزی شود.با رعایت این نکات می توانید برای اجرای کارهای رنگبری از سشوارصنعتی کمک بگیرید و رنگ ها را بسوزانید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>