اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه nvr

دستگاه ضبط کننده NVR مخفف (Network video Ricorder) می باشد که دستگاهی ضبط کننده برای دوربین های مدار بسته تحت شبکه است. این دستگاه فیلم ها را از طریق شبکه اینترنت مستقیما با استفاده از کابل های Cat6 یا cat5 ضبط می کند.وظیفه دستگاه ضبط کننده NVR علاوه بر ذخیره سازی و مدیریت تصاویر ارائه قابلیت های تصویری ویژه ای همچون تشخیص چهره و تشخیص پلاک شمارش افراد و…نیز هست.

NVR ها در واقع جایگزینی برای سرورهای کامپیوتری هستند که دارای پیچیدگی کمتری در نصب و راه اندازی بوده، سرعت عملکرد بالاتری داشته و نیز رابط کاربری مورد پسندتری نیز برای مصرف کننده محسوب می گردند.دستگاه ضبط NVR بر اساس مشخصات گوناگونی دسته بندی می گردد. دانستن این خصوصیات می تواند در شناخت عملکرد و نحوه انتخاب دستگاه بر اساس نیاز یاری کننده باشد. در زیر به برخی از این ویژگی های اشاره می کنیم:

1- تعداد کانال های ورودی

دستگاه های NVR بر اساس تعداد کانال دسته بندی می شوند. کانال در واقع تعیین کننده دوربین هایی است که دستگاه می تواند پشتیبانی کند به طور رایج این دستگاه ها دارای کانال های زیر می باشند:

  • NVR 04 CH: دارای 4 کانال می باشد
  • NVR 08 CH: دارای 8 کانال می باشد
  • NVR 16 CH: دارای 16 کانال می باشد
  • NVR 32 CH: دارای 32 کانال می باشد
  • NVR 64 CH: دارای 64 کانال می باشد

علاوه بر این دستگاه های NVR با 128و 256 کانال هم وجود داردکه برای مکان هایی مانند سازمان ها - کارخانجات و… استفاده می شوند.

2- خروجی تصویر

برای مشاهده تصاویر در مانیتور خروجی های تصویر در دستگاه NVR تعبیه شده است. این خروجی ها شامل HDMI - خروجی VGA برای اتصال به مانیتور و تلویزیون و خروجی LAN برای اتصال به کامپیوتر یا شبکه است. توجه داشته باشید که درهنگام خرید یا تعویض کابل HDMI به رزولوشن خروجی دستگاه و توان انتقال کابل HDMI توجه کنید.

3- رزولوشن قابل پشتیبانی

دستگاه ضبط کننده NVR باید به گونه ای انتخاب شود که قدرت رزلوشن بالاتری نسبت به دوربین ها داشته باشد و توانایی ساپورت کردن از آنها را داشته باشد. به عنوان مثال اگر کیفیت و رزولوشن دوربین ها 8 مگاپیکسل باشد آنگاه دستگاهی با رزولوشن 5 مگاپیکسل نمی تواند از آن پشتیبانی کند. این تفاوت رزولوشن هادر دستگاه ها به دلیل مدل دستگاه به وجود آمده اند.

4- پهنای باند

به طور کلی پهنای باند یعنی کنترل کننده حجم اطلاعات ورودی و خروجی به دستگاه. دستگاه ضبط کننده NVR پهنای باند مشخصی دارد و هرچه پهنای باند دستگاه بیشتر باشد توانایی دستگاه در پشتیبانی از دوربین های تحت شبکه با رزولوشن بالا بیشتر می شود.

5- پورت POE

POE گزینه ای است که در برخی از دستگاه های NVR دیده می شود. بخش POE امکان تغذیه کابل تصویر را برای دوربین مدار بسته فراهم می کند. به این ترتیب می توان بدون هزینه برای خرید منبع تغذیه برای تک تک دوربین ها و برق آنها از طریق دستگاه اقدام کرد.

6- فشرده سازی تصاویر

در دستگاه ضبط کننده NVR ]چندتا کدک به نام های H.264، H.264، H.265+، H.265+ وجود دارد که این کدک ها برای کاهش حجم تصاویر ارسالی اطلاعات و تصاویر را کد گذاری می کنند.

7- قابلیت playback

این ویژگی در همه ی دستگاه های ضبط کننده وجود دارد واین امکان را به شما می دهد تا در هنگام ضبط تصاویر به تصاویر و فیلم های گذشته برگردید و آنها را جستجو کنید

8- تعداد هارد قابل پشتیبانی

هر دستگاه NVR جهت ضبط اطلاعات , قابلیت پشتیبانی از تعداد هارد معین با ظرفیت مشخص را دارد.برای مثال معمولا NVR ها با تعداد پورت های 1، 2، 4، 8 و 16 و از نوع SATA به بازار عرضه می گردند. برخی از NVR ها نیز قابلیت ساپورت هارد های اکسترنال یا ESATA را نیز دارند.

9- قابلیت PAID

برخی NVR ها با تعداد هارد بالا دارای یک سیستم ذخیره سازی اطلاعات هستند که در صورت نابودی احتمالی اطلاعات، امکان بازیابی آنها به شیوه های مختلف وجود دارد.

10- کیفیت ضبط

کیفیت دستگاه های ضبط کننده NVR در ضبط تصاویر و اطلاعات با یکدیگر متفاوت است یا به عبارت بهتر میزان رزولوشن ضبط بر اساس مگاپیکسل در NVR های مختلف متفاوت است.

فضای ذخیره ای دستگاه ضبط کننده NVR

پشتیبانی از نوع ذخیره سازی هم در این دو دستگاه متفاوت است.دستگاه ضبط کننده NVR می تواند هم بر روی هارد دیسک هم بر روی شبکه و حتی بر روی تجهیزات جانبی فضای ذخیره نظیر هارد پرتابل (ESATA) عملیات ذخیره سازی را انجام می دهند. هر دستگاه ضبط می تواند از ظرفیت های متفاوتی از هارد دیسک پشتیبانی کند مثلا یک DVD نهایتا از هارد دیسک با ظرفیت 6 ترابایت پشتیبانی می کند ولی در NVR این ظرفیت حداکثری تا 12 ترابایت در سری های جدید می باشد.

نکته: هر دو دستگاه بسته به کانال های ورودی تصویر از هارد دیسک متفاوتی پشتیبانی می کند. مثلا یک دستگاه 16 کانال از 2 هارد دیسک و دستگاه 23 کانال 4 تا 8 هارد دیسک پشتیبانی می کند که این مورد در هر دو دستگاه یکسان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>