اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع کابل تصویر


کابلHDMI

انواع کابل های تصویر(HDMI-VGA)وکابل افزایش طول USB:از گذشته های دور همیشه یکی از دغدغه های بشر انتقال اطلاعات و فایل ها به صورت درست و بدون هیچ اختلالی بوده است و این مسئله همیشه جایگاه مهمی در زندگی روزمره بشر داشته است.این کابل برای انتقال هم زمان تصویر و صدا به صورت دیجیتالی و غیر فشرده و در کوتاه ترین زمان ممکن ویژه شده است. HDMI مخفف (High-Defintion-Multime-Inter) می باشد.این کابل اولین بار در سال 2003 طراحی و تولید و به بازارعرضه شد.این کابل توانایی انتقال داده ها را به کامپیوتر یا لپ تاپ فراهم کرده است.

ویژگی های مهم و بارز کابل HDMI

  • انتقال تصویر با کیفیت بالا:با کیفیت بودن عکس همیشه مهم ترین معیار برای انتخاب کابل به صورت صحیح است.کابل HDMI این امکان را فراهم کرده که حتی در متراژ بالا تصاویر را به شکل مطلوب انتقال دهد.
  • سرعت انتقال بسیار بالای اطلاعات:کابل HDMI به علت متریال خاص به کار رفته در آن و داشتن تعداد زیاد الکترون آزاد به سرعت فایل ها را انتقال می دهد بدون اینکه تصویر هیچ افت کیفیتی کند.
  • قابلیت انتقال فایل تصویری و صوتی دیجیتال به صورت هم زمان:این کابل در هر دو حوضه صدا و تصویر به صورت عالی عمل می کند و به صورت میکس شده آنها را انتقال می دهد.
  • استفاده از یک پورت و کاهش تعداد کابل:بی شک این کابل به قدری در انتقال اطلاعات به شکل مطلوب عمل می کند که کابل های دیگر را از رده خارج است و تمام ویژگی های آنها در این کابل به کار برده شده است همچنین این رابط اولین و تنها پورت مستقل بین چند شرکت که در سال 2003 با مشارکت مالی و تکنولوژی چندین شرکت به نام های silicon image-sony-HitachiPhilips Panasonic- ایجاد شد.

مشخصات فنی کابل HDMI

همانطور که گفته شد کابل HDMI قابلیت انتقال صدا و تصویر با وضوح و کیفیت تصویر بالا را دارد و از آسیب رساندن پرتو های خطرناک نمایشگر به شما جلوگیری می کند.انواع کابل های تصویر (HDMI-VGA) و کابل افزایش طول USB این کابل صدا و تصویر را به صورت هم زمان و با سرعت 60 فریم درثانیه و همچنین با درجه وضوح بیشتر از 1080پیکسل منتقل می کند.

انواع کابل های تصویری وکابل افزایش طول این انتقال صدا با فرکانس بالا انجام می شود.19سیم و پین در این به کابل رفته است که توانایی جابه جایی 5 گیگابایت در ثانیه را فراهم کرده است و برای انتقال فایل های است که توانایی جابه جایی 5 گیگابایت در ثانیه را فراهم کرده است و برای انتقال فایل های الکترونیکی بسیار مناسب است.

اولین کابل طراحی شده است که درسال 2002 به بازار عرضه شد.این کابل برای انتقال فایل های تصویری به بیش از 165میلیون پیکسل در ثانیه نیاز داشت این کابل از7 کابل صوتی بهره می گرفت که انتقال صدا در آن با فرکانس معمول یعنی 192 کیلو هرتزانجام می شد.

کابل HDMI 1.1

این کابل درسال 2004تولید شد.در واقع این کابل تولیدشده ویرایش شده نسخه اول این کابل درسال 2002 می باشد که با پشتیبانی از DVD Audio توانایی نمایش سیگنال های تلویزون دیجیتال را داشت.

کابل 1٫2 HDMI

سرعت و تولید کابل های HDMI در سال 2005 اوج گرفت و قابلیت های بیشتری به کابل اضافه می شد.برای مثال درسال 2005 کابلHDMI 1.2 تولید شد که در انتقال صدا و تصویر داده ها با ولتاژ پایین تر از نمونه های قبلی عمل می کرد.این کابل توانایی پشتیبانی از دیسک های نوری را هم داشت و یک CEC مکمل به آن اضافه شده بود.

کابل 1٫3 HDMI

در ژوئن سال 2006 تولید شد.این کابل سومین کابل تولیدشده است که با ویژگی ها و قابلیت های بیشتری نسبت به نمونه های قبلی به بازار عرضه شد.این کابل نسبت به نمونه های قبلی تأثیر بیشتری در عمق رنگ داشت و از دقت 30-36و48 بیت برای عمق رنگ پشتیبانی می کرد.همچنین صدایی که با فرکانس 192کیلوهرتز می شد از هماهنگی بالایی برخوردار بود.این کابل به صورت تکی وارد بازار شده بود و از کابل کشی های زیاد جلوگیری می کرد.همچنین پهنای باند آن به 1٫02 گیگابایت رسیده بود.

کابل 1٫4 HDMI

نسخه جدیدی از کابل های HDMI ساخته شده بود که این نسخه علاوه بر ویژگی های دیگر کابل ها توانایی پشتیبانی از D3 را داشت.

کابل 2٫0 HDMI

درسمپتامبر2013ویژگی هاوقابلیت های مذکوررشدوارتقای قابل توجهی داشت برای مثال تعدادکانال های صوتی به 32رسید.پهنای باند این کابل افزایش یافت وبه 18گیگابایت درثانیه رسید(یعنی انتقال 18گیگابایت اطلاعات در ثانیه)این کابل می توانست ازکیفیت تصاویری که رزولوشن آنها 4Kمی باشدپشتیبانی کندوتصویرهیچ افت کیفیتی نداشته باشد.

کابل 2٫1 HDMI

رزولوشن تصویر دراین نمونه کابل به حداکثر خود رسید و حتی می توانست از تصویر با رزولوشن 8K هم پشتیبانی کند.درصورتی که رزولوشن تلویزون یا نمایشگر هم بالاتر باشد با مکمل بودن HDMI کیفیت تصویر به بالاترین حد خود می رسد.این کابل پهنای باند 48 گیگابایت در ثانیه را دارد که بسیار حیرت انگیز است.

کابل HDMI 2.1 تأثیر زیادی بر روی نمایشگر تلویزون می گذارد و تصاویر را نسبت به قبل زنده تر و واقعی ترمی کند و بیننده هاتصاویر را با تاخیر ورودی کمتر-نرخ فریم ثابت -صحنه هایی با ثبات بیشتر و پایدارتر مشاهده می کنند.

انواع اتصال دهنده (کانکتور) کابل HDMI

نوعA یا استاندارد: این نوع اتصال دهنده همراه با دومین کابل ساخته شده درسال 2002مورداستفاده قرار گرفت.این کانکتور 19 پین دارد و برای هر دو سیگنال ویدیویی و صوتی مناسب است.ابعادسر کانکتور این نوع برابر 4٫45*13٫9 میلی متر است.

نوعB: این نوع اتصال دهنده به دلیل داشتن تعداد زیاد پین (29پین) پهنای باند بیشتری نسبت نوع A دارد و همین عامل سرعت انتقال داده ها را افزایش داده است.

نوع C یا مینی: این اتصال دهنده (کانکتور) همراه با سومین کابل ساخته شده به بازار عرضه شد و همانند نوع A داری 19 پین می باشد.بنابراین کانکتورC که کوچک تر از سایرین است می تواند به اتصال دهنده A متصل شود (به دلیل برابر بودن پین ها و به صورت نری و مادگی) ولی از نظر اندازه کوچک تر از نوع A است.

نوع D: این نوع اتصال دهنده جدیدترین کانکتور نسبت به نمونه های قبلی می باشد که همراه با ورژن HDMI1.4 به بازار آمد.این اتصال دهنده قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد.پهنای باند این کانکتور 6٫4 میلی متر است. یکی از ویژگی هایی که باید در خرید کابل HDMI مورد توجه قرارداد قابلیت انتقال تصویر اولترا 4K یا HD است. خوشبختانه با پرداخت هزینه اندکی می توان یک نمونه با کیفیت از این کابل باحداکثر عملکرد را خریداری کرد.آن هم تنها درصورتی که نیاز به کابل جدید باشد.

متاسفانه راهی وجود دارد که بتوان با نگاه کردن به کابل متوجه شد که آیا از پس داده های عظیم HDR و 4K بر می آید یاخیر.حتی اگر بر روی کابل نوشته شده باشد High speed باز هم نمی توان مطمئن بود.یک کابل HDMI مادامی که توانایی انتقال محتوای 1080 پیکسل را داشته باشد پرسرعت قلمداد می شود.

اگر قرار است از کابل HDMI برای مدت های طولانی استفاده کنید مدل اکتیو آنها را تهیه کنید.کابل های اکتیو برای عملکرد بهتر کمی برق از منبع ارسال محتوا می گیرند.در حالی که تضمینی برای کابل های معمولی وجود ندارد.کابل های اکتیو درتمامی شرایط عملکرد خوبی ارائه می دهند.

کابل VGA

VGA مخفف کلمه Video Graphics Array به معنای است.این کابل ساخت کشور چین است که برای انتقال تصویر از خروجی کارت گرافیک کامپیوتر یا لپ تاپ به مانیتور و پرژکتور است.این کابل درسال 1987 طراحی و تولید شد و از قدیمی ترین اتصالات ویدئو است. در سیستم های مداربسته اصطلاح VGA در دو جا کاربرد دارد.در برخی جاها VGAبه معنای کانکتور ویدئویی است.

این معنی برای بیشتر افراد آشنا می باشد زیرا اکثر افراد کم و بیش با مانیتور سر و کار دارند.در برخی جاها وی جی ای به معنای رزولوشن است.البته کابل VGAبه صورت علمی نمی تواند نشان دهنده رزولوشن باشد.درصورتی که در قسمت مربوط به کیفیت دوربین به عبارت VGA برخورد کردید به معنای رزولوشن است.

وظیفه کابل VGA

این کابل ها داده ها و تصاویر را به صورت سیگنال های ویدئویی و به شکل آنالوگ از دستگاه مورنظر به صفحه نمایشگر (مانیتور-تلویزون-پرژکتورو…) می فرستد.این کابل به خاطر فرستادن تصاویر به صورت آنالوگ از کیفیت تصویر بالایی نمی تواند پشتیبانی کند.

درگاه های VGA

این درگاه ها در دو مدل طراحی شده اند.مدل اول که رایج تر است DB-15 اما در مدل دوم یعنی Mini-VGA14 پین به کاررفته و دارای دو ردیف می باشد. در مدل Mini-VGA2 پین مسئول تغذیه رسانی به اتصال دهنده می باشد پس می توان آنها را برای رساندن ولتاژ به کار برد.

معایب کابل VGA

با رشد تکنولوژی و فناوری های مدرن امروز کابل های VGA نمی توانند به خوبی از کیفیت تصاویری با رزولوشن بالا پشتیبانی کنند و با وجود کابل هایی همچون DVI و HDMI در حال از رده خارج شدن هستند.کابل DVI پله ای بالاتر است و می تواند تصاویر را با سرعت بیشتر و رزولوشن بالاتر بفرستد و پشتیبانی کند.این کابل همچنین تصاویر و داده های مربوطه را به صورت دیجیتال منتقل می کند.

همانطور که گفته شد کابل HDMI بهترین کابل انتقال داده ها و تصاویر در زندگی کنونی می باشد که هم صدا و هم تصویر را به صورت دیجیتال و بارزولوشن عالی پیکسل منتقل می کند.اما عیب بزرگ کابل VGA این است که تصاویر را به صورت آنالوگ می فرستد و توانایی پشتیبانی با کیفیت بالا را ندارد.حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده برای درگاه 1536*2048 پیکسل می باشد.

تفاوت کابل VGA با کابل HDMI

انتقال صدا مولفه ای مهم است که باید به آن توجه کافی داشته باشید درحال حاضر تقریبا همه ی مانیتورها و تلویزون ها با بلندگو های داخلی ساخته شده اند.این کار کاربر را مجبور به خرید آکوستیک اضافی نمی کند و با این صدا شنیده خواهدشد.پس فقط کابل HDMI قادر به انجام چنین کاری است.

در حال حاضر درگاه HDMI جایگزین درگاه VGA شده اند.اگر چه معمولا در اکثر دستگاه ها یک درگاه VGA وجود دارد.یکی از مهم ترین دلایل این جایگزینی سرعت انتقال بیشتر HDMI نسبت به VGA است همچنین درگاه HDMI سخت افزارهای جدیدتر و رزولوشن بهتر پشتیبانی می کندو می تواند داده ها را به صورت دیجیتال منتقل کند.

کابل HDMI یک عکس واضح تر بر روی صفحه نمایش می دهد به دلیل این است که کارت های گرافیکی دستگاه های دیجیتال هستند و با یک رابط ویدئویی مشابه کارمی کنند.هنگام اتصال یک VGA زمان بیشتری برای تبدیل سیگنال به طول می انجامد.به همین دلیل تفاوت وجوددارد.

انواع کابل VGA

انواع VGA در متراژ های گوناگون-تنوع بالا-ضخامت متفاوت و کیفیت های مختلف در بازارموجود می باشد.اما به طور کلی کابل VGA در متراژ های 3 متر-5 متر-10 متر-15 متر-20 متر-25 متر-30 متر و 50 متر وجود دارد.

اما اگر همین روز ابزاری دارید که برای آن از کابل VGA استفاده می کنید نیازی نیست که برای تعویض آن عجله کنید.ممکن است با استفاده از کابل های دیجیتال به کیفیت بهتری دست یابید اما این تفاوت کیفیت زمانی محسوس خواهدبود که تصویر نهایی را بخواهید بر روی یک مانیتور یا تلویزون نسبتا بزرگ مشاهده نمایید.

کابل افزایش طول USB

کابل افزایش طول USB برای افزایش دادن کابل های USB استفاده می شود که نیاز داریم بلندتر شود.هرسخت افزاری معمولا نیاز به یک درگاه ورودی و خروجی دارد.سال ها بود که مشکل متصل کردن و استاندارد های گوناگون کاربران گوشی موبایل یا کامپیوترو…را دچار دردسر می کند اما فناوری USB این مشکل را برای همیشه حل کرده است.

این کابل در یک سر دارای یک کانکتور USB و درسر دیگر دارای کانکتورمادگی USB است.کابل افزایش طول USB در متراژ های گوناگون و متنوع عرضه می شود.پس شما با توجه به کار خود می توانید کابل 1٫5 متری و یا 5 متری و یا 10متری و یا 15 متری را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>