اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دوربین مدار بسته


هارد دوربین مداربسته

انتخاب و نقش هارد دوربین مداربسته و آشنایی با کاربرد و ویژگی های آن همیشه یکی از دغدغه های سیستم مداربسته به شمار می رود. یعنی هارد وظیفه دارد که تصاویر و ویدئو های مربوط به دوربین ها را بدون هیچ افت کیفیتی ثبت و ضبط کند. هارد دیسک ها بر اساس میزان حافظه شان بر یکدیگر برتری پیدا می کنند و هارد دیسک در دستگاه قرارمی گیرد و پیچ می شود. پس دستگاه آن را در مقابل ضربه محافظت می کند.

در دوربین های تحت شبکه که حداقل رزولوشن آنها 1 مگاپیکسل است علاوه بر آن که باید دارای NVR باشند هارد دیسک آنها هم باید قابلیت ضبط تصاویر دوربین های HD را داشته باشد.در دستگاه های DVR قدیمی از هارد های (IPD) استفاده می شد که به دلیل محدودیت حافظه زمان ضبط تصاویر پایین بود اما در دستگاه های DVR جدید از هارد های (SATA) استفاده می شود که با توجه به کیفیت آنها زمان تصویربرداری بیشتر بود.

نوع و ابعاد هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته مخفف عبارت (Hard disk drive) می باشد. هارد دوربین مداربسته معمولا به اندازه یک کتابچه با اندازه ای بین 3٫5 تا 6 اینچ هستند. هر داده دیجیتالی و اطلاعاتی که برای ذخیره سازی به هارد دیسک ارسال می شود. تا زمانی که حذف نشود بر روی سکتورها در مکان خود باقی خواهد ماند. البته ممکن است شرایط محیطی در از بین رفتن این داده ها اثر بگذارد. هارد های دوربین مداربسته در انواع مختلف سایزها و اندازه هابه بازار عرضه می شوند که ممکن است مصرف انرژی-حافظه کش و…متفاوتی داشته باشند:

هارد 2٫5 اینچ

این هارد دیسک ها معمولا در لپ تاپ ها و نوت بوک ها استفاده می شوند.پس اگر قصد تغییر و ارتقا هارد لپ تاپ را داشته باشید نوع 2٫5 اینچی را انتخاب میکنید. این هارد ها دارای طول 100میلی متر-عرض 70میلی متر و در 6 ارتفاع (5یا7یا9٫5یا12یا15یا19) هستند.پس اندازه کوچکی دارند ولی می توانند بسیاری از اطلاعات مربوط به لپ تاپ ها را ویندوز - عکس ها و فیلم ها - گرافیک و…را در خود ذخیره کنند.

هارد 3٫5 اینچ

این هارد دیسک ها اغلب درکامپیوتر های شخصی (Desktop PC) استفاده می شوند.طول این هارد دیسک ها 146میلی متر- عرضشان 100میلی متر و ارتفاعشان است.هارد کامپیوترها نسبت به لپ تاپ ها معمولا مقاومت بیشتری دارند و اطلاعات بیشتری را ذخیره می کنند.ویژگی های زیر را می توان در زمان انتخاب یک هارد دیسک در نظر گرفت:

ظرفیت

حداقل 250 گیگابایت- پیشنهادی (1 تا 2 ترابایت) - حداکثر (3 ترابایت). تهیه هارد دیسک هایی با ظرفیت بالاتر از نیاز موجود تصمیمی درست است. قیمت هارد دیسک هایی با ظرفیت بیشتر همواره بالاتر از ظرفیت های پایین تر می باشد. ظرفیت هارد مهم ترین معیار در انتخاب آن می باشد توصیه می شود در هنگام خرید هارد دوربین مداربسته هاردی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر داشته باشد و همچنین ظرفیت بیشتری نسبت به مقدار ایده آل خود داشته باشد.

سرعت دوران

حداقل (5400 دور در دقیقه) - پیشنهادی (5400 تا 7200 دور در دقیقه)- حداکثر (7200 دور در دقیقه). بالا بودن سرعت دوران یک هارد نشان دهنده بالا بودن سرعت ذخیره و بازیابی اطلاعات است.در صورتی از دوربین های مداربسته با کیفیت و همچنین از دستگاه DVR با قابلیت های خوب استفاده کردید بالا بودن تعداد دور در دقیقه یک هارد دیسک بسیارحائز اهمیت است. سرعت دوران در پردازش اطلاعات و تصاویر ورودی به هارد دوربین مداربسته تأثیربسزایی دارد و به سرعت می تواند تصاویر گذشته را پاک کند و تصاویر جدید را جایگزین آنها کند.

سرعت جست وجو

حداقل (8 میلی ثانیه و یا پایین تر)- پیشنهادی (8 تا 9 میلی ثانیه)- حداکثر (9 میلی ثانیه). سرعت جستجو برحسب میلی ثانیه اندازه گیری می گردد و به سرعت پیدا نمودن اطلاعات یک بخش که در (درایو) ذخیره شده است اطلاق می گردد. این ویژگی مهم از چشم افراد زیادی حتی آنها که هر روز با کامپیوتر سر و کار دارند دور مانده است و کمبود آن را حس نمی کنند.

اندازه بافر

حداقل (16 گیگابایت)- پیشنهادی (32 و 64 گیگابایت)- حداکثر (64 گیگابایت) بافر یک حافظه بر روی درایو بوده که اطلاعات به طور موقت در آن ذخیره می شوند. اکثر هارد دیسک ها به طورمعمول دارای بافری به ظرفیت 16 گیگابایت می باشند. (درایوهایی با بافر بالاتر وجود داشته که از آنان برای اهداف خاصی استفاده می شود.)

طول عمر و ماندگاری

طول عمر یک هارد رابطه مستقیمی با متریال به کاررفته درساخت آن اعم از جنس صفحات- تکنولوژی ساخت و… دارد و تعیین می کند که چه مدت می توان از هارد استفاده کرد. هرچه جنس موادی که در ساخت هارد دوربین مداربسته به کار می رود مرغوب تر باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت و می توان بیشتر از آن استفاده کرد.

خرید بهترین هارد دوربین مداربسته

علاوه بر هارد دوربین مداربسته می توان از ابر هم برای ذخیره اطلاعات استفاده کرد. استفاده ازسرور متصل به اینترنت برای ضبط تصاویر موجب می شود تا در صورت سرقت دستگاه ضبط کننده کاربر یک نسخه از آن را در برداشته باشد. از مزیت های استفاده از فضای ابری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصاویر به صورت پیوسته و شبانه روزی در فضای ابری ذخیره سازی می شوند.
  • مدت زمان ضبط تصاویردر این فضا توسط کاربر تعیین می گردد.
  • فضای ابری هم مانند هارد برای دوربین مداربسته قادر به ضبط تصاویر با رزولوشن بالا خواهد بود.

قسمت های مختلف هارد دوربین مداربسته

قسمت Actuator

این قسمت به عنوان مغزاصلی و کنترل کننده در هاردعمل می کند و به عنوان ارتباط دهنده سایر قطعات هارد را به کامپیوتر و دیگر وسایل و بالعکس متصل می کند.پس این قطعه بسیار دقیق می باشد.این قسمت بازو های مکانیکی را به نحو عالی کنترل می کند.

Head Arm

این قسمت از مهم ترین بخش های هارد است که وظیفه دارد Head را از مرکزی ترین نقطه دیسک تا کناری ترین نقطه جابجا کند. همانطور که گفته شد این قسمت توسط Actuator به شدت تحت کنترل است.

قسمت خواندن/نوشتن (Read/Write Head)

این قسمت توسط Head Arm (بازوی مکانیکی) جابجا می شود و کارآن خواندن و نوشتن داده ها بر روی ذره های ریز موجود در دیسک است. در واقع این بخش به صورت حک کننده اطلاعات و داده ها عمل می کند و به صورت باینری این کار را انجام می دهد. قسمت Head فقط چند نانومتر با Platter فاصله دارد و این فاصله کم به برقرای سریع اطلاعات کمک شایانی کرده است.

قسمت Platter (دیسک)

بر روی این صفحات حساس اطلاعات ثبت و ذخیره می شوند. در این صفحات قسمت های خیلی ریزی به نام سکتور به کار رفته است و در هر اینچ از این صفحات حدود 3000 قسمت ریز (سکتور) وجود دارد.هارد هایی که با انواع مختلف ساخته می شوند در توانمندی ذخیره این دیسک ها با هم تفاوت دارند.

قسمت Spindle (موتور چرخان دیسک ها)

گفته شد که قسمت Head از بازوی مکانیکی اطلاعات را بر روی صفحات می خواند یا می نویسد. حال عاملی که باعث چرخش این صفحات می شود این قطعه است و تا 15000 دور در دقیقه هم می تواند دیسک ها را بچرخاند.

انواع برند هارد دوربین مداربسته

از برندهای معتبر تولید کننده نقش هارد دوربین مداربسته می توان به برند های معروف و معتبر در بازار شامل برند های SAAGATEوWestern اشاره کرد که هر دو این شرکت ها هارد هایی با کیفیت و ماندگاری بالا و متناسب با دستگاه و دوربین های شما به بازار عرضه می کنند.

دیگر نکته مهم این است که با گذر زمان از کیفیت هارد کاسته می شود پس بهتر است از ابتدا در انتخاب هاردمناسب برای دوربین های مداربسته دقت بیشتری به خرج دهید و هرگز از هاردهایی که رفرش شده اند به علت قیمت پایین تراستفاده نکنید. شرکت سیگیت تاکنون هارد های متنوعی به بازار عرضه کرده که برخی از آنها برای کاربری های خاص طراحی و تولید شده اند: از Enterprise برای مصارف تجاری استفاده می شوند تا NAS که به طور اختصاصی برای استفاده در شبکه بهینه سازی شده است.

رنگ بندی هارد دیسک ها

هارد دیسک با لیبل سفید (وسترن)

این هاردهامعمولا کیفیت خوبی دارند و بیشتر برای کامپیوتر های خانگی مناسب هستنداین هاردها حجم ذخیره کمی دارند که برای مدت مشخصی از روز مثلا 8 ساعت مناسب اند اما نمی توان آنها را برای دوربین های مداربسته به کاربرد.زیرا ذخیره این حجم از اطلاعات به صورت 24 ساعته ندارند.

هارد دیسک با لیبل بنفش (وسترن دیجیتال)

این هارد به طور ویژه در سیستم نظارتی به کار می روند.این هاردها در بازار دارای بهترین کیفیت و عملکرد هستند که در ظرفیت های 1 تا 6 ترابایت به بازار عرضه می شوند و حجم ذخیره ای آنها آنقدربالاست که توانایی ذخیره چند روز بدون هیچگونه نقص را دارند.

هارد دیسک با لیبل مشکی -قرمز (وسترن دیجیتال)

این هاردها در بسیاری از کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند و بی شک بعد از هارد با لیبل بنفش بهترین عملکرد را دارند. این هاردها هم برای کامپیوتر و هم برای دوربین مداربسته به کار می روند.

هارد دیسک با لیبل مشکی -سفید

این هاردهاتوسط شرکت سیگیت تولیدوطراحی شده اندکه کاربردبسیارشبیهی باهاردهای لیبل بنفش دارند و معمولا برای سیستم های نظارتی استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>