اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

آداپتور دوربین مداربسته از اصلی ترین متعلقات برای نصباست و کمبود آن می تواند سیستم را با مشکل مواجه کند. در این مقاله توضیحی کامل و جامع و به زبان ساده در مورد این قطعه مهم به شما عزیزان ارائه می شود تا اطلاعات مهمی را درباره برق رسانی دوربین های مداربسته وسایرتجهیزات سیستم نظارتی به دست آورید و با نقش انواع و ویژگی های این قطعه مهم آشنا شوید.

آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مداربسته چیست؟

آداپتور وظیفه تبدیل برق 220 ولت شهری به 12ولت مورد نیاز دوربین مداربسته با آمپرهای متفاوت رادارد. دوربین های مداربسته دربازار اکثرا 12ولت هستند. در واقع این قطعه وظیف برق رسانی به دوربین های مداربسته و دستگاه ضبط کننده را دارد و در دو نوع مرکزی و مجزا با آمپر های متفاوت طراحی و تولید می شود.

برای این دوربین ها از منبع تغذیه با خروجی 12ولت و جریان مصرفی 2 آمپراستفاده شود تا توان مصرفی دوربین به خوبی تامین شود.قیمت آداپتور دوربین مداربسته رابطه مستقیمی با میزان خروجی دوربین دارد. به طوری که هر چقدر میزان جریان خروجی آداپتور بیشتر باشد قیمت آداپتور بیشتراست. آمپر آن مهم ترین ملاک برای نصب دوربین می باشد.

چگونگی انتخاب آداپتور دوربین مداربسته

معمولاً برای راه اندازی دوربین مداربسته به 1٫3 آمپر نیاز است که اگر دوربین مدار بسته دارای قابلیت دید در شب باشد، بهتر است 2 آمپر برای هر دوربین مداربسته در نظر بگیریم، بنابراین بهتر است یک منبع تغذیه 12 ولت 2 آمپر جهت تضمین جلوگیری از ایجاد نویز و اختلال قطع و وصل شدن جریان برق استفاده کرد یا برای هر سری از دوربین های مداربسته یک منبع تغذیه مرکزی گذاشت برای مثال:

می توان جهت تامین برق سیستم 4 دوربین مدار بسته با دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه 12 ولت 8 آمپر استفاده کرد. برای یک سیستم با 8 دوربین مدار بسته دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه 12 ولت 15 آمپر یا دو آداپتور 12 ولت 8 آمپر استفاده کرد.همچنین برای 16 دوربین مدار بسته دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه 12 ولت 30 آمپر یا دو منبع تغذیه 15 آمپر یا چهار منبع تغذیه 8 آمپر استفاده کرد.

آداپتور مرکزی دوربین مداربسته

این آداپتوربه عنوان تامین کننده برق چند دوربین به کار می رود و در کنار دستگاه و سایر متعلقات قرارمی گیرد و به تنهایی به همه ی دوربین ها برق رسانی می کنند. استفاده از آداپتور های مرکزی به عنوان رایج ترین انتخاب آداپتور دوربین مداربسته در زندگی امروزه به دلیل صرفه جویی در هزینه و مقاومت بالا متداول شده است.این آداپتورها حجم و وزن بیشتری نسبت به آداپتور های مجزا دارند و در دو دسته معمولی و فن دار طراحی و تولید و به بازار عرضه می شوند نام های دیگر آداپتور مرکزی , سویچینگ و ترانسی است.

مزایا

  • راندمان و تضمین عمر بالای آداپتور مرکزی: آداپتور مرکزی نسبت به آداپتور های مجزا و تک آمپری که در کنار هر دوربین قرار می گیرند طول عمر بالاتری دارند.
  • عیب یابی و رفع خرابی در آداپتور دوربین مداربسته بسیار سریع تر است. به خاطر اینکه ما برای عیب یابی آداپتور را چک می کنیم و به راحتی می توان آن را با یک آداپتور جدید تست کرد.
  • در صورت کنار هم بودن کابل کواکسیال تصویر و کابل برق که تامین کننده برق آداپتور دوربین مداربسته است هیچ گونه نویزی بر روی تصاویر دوربین های مدار بسته نمی افتد.
  • هزینه نصب یک آداپتور مرکزی کمتر و به صرفه تر از نصب تک تک آداپتور های مجزا برای هر دوربین مداربسته است. این عامل یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از آداپتور مرکزی استکه اکثر افراد را ترغیب کرده تا از یک آداپتور به جای چند آداپتور در نصب دوربین مداربسته استفاده کنند.

معایب

در صورت بروزمشکل برای آداپتور تمامی دوربین ها از کارمی افتند. چون که همه ی دوربین ها برق خود را از آن می گیرند پس در صورت اختلال در آن همه ی دوربین های مداربسته غیر فعال می شوند.

آداپتور مجزا دوربین مداربسته

این آداپتورها معمولا آمپر پایین تری نسبت به آداپتورمرکزی دارند و هر دوربین یک آداپتور جداگانه برای خود دارد و آن آداپتور وظیفه برق رسانی به همان دوربین را دارد. این آداپتورها در کنار دوربین ها و درون جعبه تقسیم قرارمی گیرند تا در برابر عوامل محیطی در امان بمانند. این آداپتورها دارای امپرهای 2- 3 و 5 هستند وزن و حجم کمتری نسبت به آداپتور های مرکزی دارند.

مزایا

  • هزینه سیم کشی منبع تغذیه برق دوربین مداربسته پایین می آید.
  • در صورت خاموش شدن هردوربین مداربسته رفع ویاتعویض منبع تغذیه مربوطه راحت تر خواهد بود.
  • به هر دلیلی پس ازخرابی آداپتور (منبع تغذیه) فقط یک دوربین مداربسته ازکارمی افتد.چونهردوربین برق جداگانه دارد پس درصورت قطعی برق آن فقط دوربین مداربسته مربوط به آن غیرفعال خواهدشد و مشکلی برای سایر دوربین ها به وجود نمی آید.

معایب

  • باید هر آداپتور (منبع تغذیه) را در یک باکس پلاستیکی نصب کنید که معمولا نصب کردن باکس در کنار دوربین مداربسته کار مشکلی است.
  • استفاده از آداپتور (منبع تغذیه) تک آمپر معمولا توجه به عمر بسیار کوتاه تری که نسبت به آداپتورهای صنعتی توصیه می شود کمتر استفاده شود.
  • در صورت استفاده از کابل های بی کیفیت و نامرغوب برقی در مسیر سیستم دوربین مداربسته احتمال ایجاد اختلال در آینده بیشتر است چون باعث داغ شدن زیاد و احتمال آتش سوزی بسیار زیادتر است.

چرا باید برای یک سیستم نظارتی که مثلا 8 آمپر نیاز دارد از یک منبع 10 آمپری استفاده کنیم؟

با توجه به کاهش راندمان آداپتور در طول زمان بهتراست 30 درصد بالاتر از آمپر محاسباتی در سیستم های مداربسته استفاده کرد تا سیم در ریسک پایین تری قرار گیرد و طول عمرش افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>