اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

بعد از انتخاب دوربین مداربسته و همچنین انتخاب دستگاه کننده DVR نوبت به انتخاب کابل می رسد. سیم و کابل برای نصب دوربین مدار بسته از مهم ترین اجزاها می باشد. کابل کشی دوربین های مداربسته باید با دقت بالایی انجام شود چرا که این کابل ها هستند که ارتباط بین بخش های مختلف را برقرارمی کند و اگر به صورت صحیح این سیم کشی صورت نگیرد می تواند بر روی سایر بخش های سیستم مداربسته تأثیر گذارد و از کیفیت تصاویر کاسته شود.

برای کابل ها استاندارد خاصی وجود دارد که البته دلیل آن نیز محکم است. برای مثال استاندارد BS 4737 مربوط به ارائه کابل هایی با حداقل میزان مقاومت الکتریکی است. که میزان کم مقاومت عملکرد بهتر سیستم را باعث شده و میزان بروز اعلام خطراشتباه را بر اساس نقصان در سیگنال کاهش می دهد.البته کابل های دوربین های مداربسته نمی بایست بسیار پیچیده طراحی و ساخته شوند چرا که ویژگی این کابل ها در چگونگی عملکرد موثر یک سیستم امنیتی بسیار اهمیت دارد. اگر برای یک سیستم مدرن هم یک کابل نامناسب مورد استفاده قرار گیرد آن سیستم می تواند به عنوان در اعلام خطر دچار اختلال باشد.

عوامل موثر در انتخاب کابل دوربین مداربسته

  • نرخ انتقال داده: بی شک کابلی باید برای دوربین مداربسته استفاده شود که سرعت انتقال بالایی داشته باشد و بتواند در کم ترین زمان ممکن اطلاعات را از دوربین ها به دستگاه ضبط کننده DVR برساند.
  • طول و عرض کابل: در انتخاب این عامل باید ویژگی های دستگاه را در نظر بگیرید و متناسب با آن طول و عرض کابل را انتخاب کنید.
  • میزان بودجه: شاید بسیاری از افراد این عامل را به عنوان مهم ترین عامل بدانند و متناسب با بودجه خود هارد تهیه کنند اما با کمی مطالعه و تحقیق می توان نه تنها هارد بلکه سایر اجزای دوربین مداربسته با قیمت مناسب و با کیفیت عالی تهیه کرد.
  • نوع دوربین مداربسته

آیا می توان از کابل کواکسیال CATV برای دوربین های مدار بسته (CCTV) استفاده کرد؟

با وجود اینکه در CATV یا همان تلویزیون کابلی، همانند CCTV معمولاً از کابل کواکسیال RG59 یا RG6 استفاده می شود. با این حال، از همان نوع کابل در نصب دوربین های مداربسته استفاده نمی شود. علت این است که، مغز درونی کابل های CATV، از فولاد یا مس با روکش فولادی ساخته شده که مقاومت بیشتری از مس خالص دارد و باعث می شود ویدئو در فرکانس های پائین از بین نرود. همچنین چون قیمت فولاد از مس کمتر است، کابل های CATV از CCTV ارزان تر هستند.

سیستم های CATV، چون از فرکانس های بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته (CCTV) استفاده می کنند، می توانند از کابل هایی با مغز فولادی استفاده کنند. کابل فولادی روکش شده با مس به اندازه ای کلفت است که هیچ کدام از فرکانس های رادیویی نمی توانند به مغز فولادی داخل کابل نفوذ کنند.

کابل دوربین مداربسته آماده

این کابل دوربین مداربسته نسبت به نمونه های قبلی نازک تراست و ضخامت کمتری دارد. این نوع کابل ها قبلا با فیش BNC وصل شده اند و نیاز به تجهیزات اضافی برای ایجاد و نصب آن نمی باشد. این کابل با ویژگی و قابلیت هایش بسیار مقرون به صرفه در سیستم دوربین مداربسته است و فقط برای دوربین های مداربسته آنالوگ به کارمی رود.بسیاری از مشتریان نصاب با تجربه دوربین مداربسته نیستند و نمی دانند که چگونه انتهای کابل را برش دهند یا می ترسند که این کار را انجام دهند. استفاده از این کابل ها باعث می شود که مشتریان به راحتی دوربین های خود را نصب کنند و پول زیادی را هم از این بابت پس انداز کنند.

این کابل ها در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که احتمال خدشه وارد شدن به آن حداقل ممکن باشد و به دلیل ضخامت کمتر جنبه ظاهری بیشتری نسبت کابل های آماده نشده دارند.این کابل ها در طول 7، 15، 20، 30 و 45 متری در دسترس هستند. اگر از یک دوربین آنالوگ با اتصالات BNC استفاده می کنید و نمی خواهید کابل های خودتان را برش دهید، در این صورت کابل های آماده بهترین انتخاب برای شما هستند.

کابل کواکسیال صوتی آماده

این کابل هابه کاربران این امکان را می دهندتا یک میکروفون خارجی را به سیستم خود اضافه کنند یا از یک میکروفون داخلی در یکی از دوربین های خود استفاده کنند. هنگام استفاده از میکروفون خارجی با کابل AVP توصیه می کنیم از میکروفون نظارتی داخلی استفاده کنید زیرا آنها می توانند از منبع برق دوربین استفاده کنند و دیگر نیازی به منبع تغذیه اضافی و کابل کشی مجدد نخواهد بود.

کابل های صوتی و تصویری آماده ای که دوربین های مداربسته از آن بهره می برند برای کار با دوربین های آنالوگ و همچنین دوربین های HDCVI-AHD-HD TVI مورد آزمایش و تایید قرار گرفته اند. ما استفاده از کابل های AVP را به مشتریانی که از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می کنند توصیه می کنیم چرا که می توانید با استفاده از آنها یک میکروفون را به سیستم های خود اضافه کنید تا علاوه بر فیلم بتوانید صدا را ضبط کنید.

کابل کواکسیال RG59

کابل دوربین مداربسته RG59 شاخه ای از کابل های کواکسیال است و وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد و شباهت ظاهری همانند کابل آنتن تلویزون دارد. این کابل ها می توانند تصاویر را تا 500 متر بدون افت تصویر انتقال دهند. کابل کشی با این نوع سیم برای دوربین های آنالوگ و AHD مورد استفاده قرارمی گیرد.

این کابل به لحاظ قیمت جزء گران ترین کابل های موجود در بازار می باشد. کابل دوربین مداربسته RG59 برای اتصال به دستگاه DVR از فیش BNC استفاده می کند. کابل کواکسیال RG59 که برای دوربین های مداربسته CCTV مناسب است در رنگ های سیاه و سفید عرضه می شود و دارای یک هسته مسی جامد، پوشش به هم بافته شده 95٪ مس و امپدانس 75 اهمی می باشد. این کابل از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  • روکش کابل
  • مغز مسی
  • عایق داخلی کابل

کابل کواکسیال RG6

کابل RG6 از دیگر کابل های کواکسیال است که ظاهری بسیار مشابه با کابل RG59 دارد البته این کابل ضخیم تر از کابل RG59 است و کابل RG59 به دلیل نازک بودن فرکانس و پهنای باند کمتری ایجاد کند و برای انتقال ویدیو های نظارتی مناسب تر است. هنگام استفاده از RG6 برای سیستم مداربسته کاربران متوجه می شوند که فیلم هایشان تحریف شده اند و یا اصلا نمایش داده نمی شوند به خصوص این امر

برای مسافت های طولانی صادق تر است دلیل این امر این است که هسته ضخیم تر این کابل مقاومت بیشتری را ایجاد می کند که فرکانس های پایین تر قادر به غلبه بر آن نیستند. بنابراین توصیه می شود که برای سیستم های نظارتی از RG59 به جای RG6 استفاده کنید.

کابل دوربین مداربسته ترکیبی

در این کابل که برای دوربین های مداربسته آنالوگ و AHD به کارمی رود دو کابل برق و کابل تصویر (RG59) در کنار هم قرار گرفته اند و می توانند تصاویر را تا 100 متر بدون هیچ افت کیفیتی انتقال دهند. در واقع کابل برق از UPS یا ترنس مرکزی منشا می گیرد و به دوربین های مداربسته برق رسانی می کند. کابل های ترکیبی دوربین مداربسته امروزه برای صرفه جویی در هزینه ها بسیار پرکاربردهستند و کابل کشی سیستم امنیتی - نظارتی به شکل زیباتری انجام می شود و نصب و راه اندازی آن راحت تر است

کابل شبکه Cat -5e

کابل دوربین مداربسته Cat-5e همراه یک کانکتور RJ45 ارائه می شود که مودم اینترنت شما را به روتر بی سیم یا یارانه شخصی تان را به سوییچ شبکه متصل می کند این کابل از 8 سیم مجزا و 4 جفت کابل تشکیل شده است. این کابل همانند کابل کواکسیال می تواند هم ویدئو و هم برق را منتقل کند. کابل Cat-5e برای دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) و در نظارت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیم کشی برای کاربران این امکان را فراهم می آورد تا دامنه انتقال خود را از 210 متر با کابل کواکسیال تا 400 متر با Cat-5E افزایش دهند.

این کابل که همراه دوربین های امنیتی مداربسته عرضه می شوند و از سیم مسی و خالص 24WG و اتصالات کوتاه 50U با روکش طلا ساخته شده اند که سبب می گردد با کد TiA-568-C استاندارد های ضدحریق و ایمنی سازگارباشند. علاوه بر این آنها با کد UL code 444 سازگارهستند. آنها را در طول های آماده و در قرقره های 300 متری می توانید تهیه کنید.

کابل شبکه CAT- 6e

در چند سال گذشته کابل دوربین مداربسته Cat- 6e جایگزین مناسبی و محبوب برای کابل cat5 بوده است.کابل Cat6 محکم تر پیچیده شده اند و امکان انتقال سریع داده را فراهم کرده است. به عنوان مثال Cat5 می تواند تا 1000مگابایت در ثانیه یا یک گیکابایت داده را به راحتی منتقل کند. درحالی که کابل Cat6 می تواندحداکثر 10 هزار مگاپیکسل با 10 گیگابایت داده را منتقل نماید. در واقع این کابل نسل جدیدی از کابل های شبکه می باشدکه عملکرد بهتری نسبت به کابل Cat5 دارد.

ما توصیه می کنیم که برای دوربین های مداربسته امنیتی از کابل کشی Cat5 استفاده کنید.زیرا حتی دوربین های مداربسته ای با کیفیت 4k به انتقال بیش از 1000 مگابایت درثانیه نیاز نیست. کابل Cat-6e به عنوان ستون فقرات زیر ساخت های تشکیلاتی بزرگ که باید چندین گیگابایت داده را در هرثانیه منتقل نماید در نظر گرفته می شود.

کابل برق مستقل

اگر شما به دنبال کابل برق مستقل برای سیستم ایمنی دوربین مداربسته خود هستید باید کابلی را با 18AWG یا 22AWG تهیه کنید. این کابل برق باید به هر دوربینی برسد و به آن برق رسانی کند.اما شرکت رصدایمن به شما عزیزان پیشنهاد می کند ازکابل های ترکیبی استفاده کنید که دردسر کمتری در حین نصب دارند.

کابل های نسوز و ضد دود

پوشش PVC خارجی کابل ها می تواند از نوعی انتخاب شود که در مقابل آتش مقاوم باشد.این پوشش ها به گونه ای هستند که میزان اکسیژن درون آنها حدود 32 درصد است.زمانی که اکسیژن موجود در هوا از حد مشخص بالاتر برود آنگاه این کابل ها آتش می گیرند.روکش بعضی از کابل ها به قدری قوی می باشد که حتی در برابر آتش مقاوم هستند و اجازه نخواهند داد که آسیبی به مغزی داخلی آن وارد شود.

کابل های دورشته ای به هم پیچیده

در اینجا هر کابل از تعداد 24 رشته سیم مسی 0٫2 میلیمتری با سطح مقطع 0٫75 میلی متر مربع تشکیل شده است. هر دو رشته از سیم ها علاوه بر قرار گرفتن پوشش آلومینیمی به هم تابیده شده اند. در اینجا یک کابل 7 رشته ای نیز به عنوان اتصال به زمین مورد استفاده قرارمی گیرد. این کابل دورشته ای در انتقال داده و با مواردی همچون سیستم های نظارتی تصویری و یا سیستم های کنترل دسترسی که نیاز به سیم کشی های بلند دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل های 14 رشته ای

این کابل ها نیز همانند کابل های معمولی دوربین های مدار بسته استاندارد هستند، با این تفاوت که در هر کدام، از تعداد 14 عدد رشته سیم 0/2 میلیمتری استفاده شده است. این تعداد رشته سیم سطح مقطع نامی معادل 0/44 میلی متر مربع را ارائه می دهند. لذا این کابل ها عموماً در مواردی استفاده می شوند که به سطح مقطعی حدود 0/5 میلی متر احتیاج باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>