اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین المان ها جهت ورود غیر مجاز به محیط سنسور مادون قرمز یا همان چشمی دزدگیر اماکن است. چشمی ها هر گونه حرکت را تشخیص می دهند و پیام به صورت سیگنال هایی پنل اصلی دزدگیر اماکن می رسد و پنل آنها را تجزیه و تحلیل می کند و به بلندگوها پیام می دهد تا به صدا در آیند و همچنین تلفن کننده با شماره های مربوطه تماس می گیرد.

چشمی ها مهم ترین و حساس ترین قسمت یک سیستم حفاظتی به شمار می روند و در نتیجه باید بهترین محل نصب چشمی دزدگیر را انتخاب کنیم. چشمی دزدگیر اماکن از طریق باز و بسته شدند رو پنجره ها-از طریق حرکات و لرزش - حتی تغیر دما و…ورود غیر مجاز را اعلام می کند.

ویژگی های بهترین چشمی دزدگیر اماکن

  • زاویه دید آن حداقل 90 درجه باشد و بتواند منطقه گسترده ای را تحت پوشش قرار دهد.
  • پایداری دمایی بالایی داشته باشد و از فاصله های دور هم بتواند تحریک شود.
  • دقیق و بدون آلارم باشد.
  • گارانتی معتبر توسط شرکت عرضه کننده اعتبار فروشنده را مشخص می کندپس به هیچ عنوان کالایی که گارانتی ندارد را خریداری نکنید.

به طور کلی آلارم کاذب چشمی دزدگیر اماکن به دو دلیل اتفاق می افتد:

  • مرغوب نبودن دستگاه و سنسورها
  • نصب در محل نامناسب

در مورد مرغوب نبودن دستگاه دزدگیر اماکن روشن است که باید از خرید دستگاه های بی کیفیت و بدون اصالت خودداری کرد. برند های ناشناخته مخصوصا چینی که خدمات هم ندارند معمولا خطا و آلارم های کاذب زیاد دارند. شرکت رصد ایمن آریا به شما پیشنهاد می کند که از دستگاه هایی استفاده کنید که همه آن را بشناسند و خوب بودن آن را تایید کنند. مورد دوم مربوط به نصب و شرایط محیط است که اهمیت زیادی دارد.این اشتباهات که عمدتا باعث آلارم های کاذب چشمی می شود مربوط به محل نصب چشمی هاست.

نصابان حرفه ای و مجرب دزدگیر اماکن این ریزه کاری ها را می دانند اما نصابان تازه کار و مبتدی باعث بروز چنین مشکلاتی می شوند.عوامل دیگری همچون نور خورشید-حرکت اجسام-حیوانات خانگی - طول سیم کشی - نصب چشمی بخاری و شومینه - باتری سنسورهای بی سیم و…. می توانند باعث خطا در چشمی دزدگیر اماکن شوند.

نکات مهم در مورد نصب چشمی دزدگیر اماکن

  • ایجاد فاصله مناسب در زمان نصب فیزیکی چشمی با تلفن کننده سیم کارتی باعث می شود سیگنال های رادیویی ارتباط دهنده دستگاه تلفن کننده باشد که باعث ایجاد اختلال و تحریک چشمی می شود.
  • پرواز حشرات و پرندگان باعث تحریک می شود عبور موش ها هم باعث به صدا در آمدن آلارم می شود.
  • تا حد امکان چشمی را روبه روی محل ورود و خروج نصب کنید.نصب چشمی در بالای ورودی ها توصیه نمی
  • شود.
  • سرمای بیش از حد مجاز باعث تحریک سیستم می شود.
  • محل نصب چشمی باید ثابت و بدون نوسان باشد تا باعث بروز اختلالات و آلارم های بیهوده نشود.
  • استفاده از کابل مناسب جهت کاهش افت ولتاژ و مقاومت طول مسیر.

چشمی معمولی دزدگیر اماکن (باسیم)

این چشمی ها با کابل مشخصی به دستگاه مرکزی وصل می شوند بنابراین در نصب این چشمی ها محدودیت ایجاد می شود. برای این مجموعه شما نیاز به سیم کشی های زیادی دارد که علاوه گرفتاری و مشکلاتی که در حین نصب ممکن است بروز پیدا کنند هزینه های بیشتری را فرد باید بپردازد. همچنین موقعیت نصب این چشمی ها باید به طور دقیق باشد.

نکته دیگری که باید در انتخاب و کاربرد این چشمی ها به آن توجه کنید منبع تغذیه آنهاست که برای این موضوع می توان باتری 4٫5 آمپر و یا 7 آمپر استفاده کنید.پس شما خود نوع باتری را انتخاب می کنید و در صورتی که فضا بیشتر باشد میزان انرژی بیشتری مورد نیاز است.

چشمی وایرلس دزدگیر اماکن (بی سیم)

این چشمی ها قابلیت نصب در نقاط مختلف را دارند و دلیل آن هم این است که برای راه اندازی نیاز به سیم کشی ندارند و نصب آنها بسیار ساده است و مشکلات مربوط به چشمی های باسیم را ندارند.البته این چشمی نسبت به چشمی های معمولی قیمت بالاتری دارند. این چشمی ها دارای باتری جداگانه هستند پس نیازی به باتری و دیگر متعلقات منابع تغذیه وجود نخواهد بود.

محدوده دید چشمی دزدگیر اماکن

هر سنسور چشمی دارای یک محدوده دید است اما به طور کلی دید این سنسورها در حالت موثر 3٫5 متر و حالت معمولی 10 متر با زاویه دید 110 درجه است. سنسورهای چشمی به صورتی حرکت می کنند که هر قدر فرد یا جسم محرک فاصله بیشتری با سنسور داشته باشد میزان حساسیت آنها کمتر خواهد بود. چشمی های مختلف با برند های گوناگون طراحی و تولید می شوند که هر کدام برای محل های خاص با توجه به ویژگی هایشان به کار می روند. حال به بررسی انواع چشمی ها با توجه به کاربرد آنها می پردازیم:

چشمی الکترونیک ساده یا حرکتی

این چشمی ها هر نوع حرکتی را شناسایی کرده و به دستگاه مرکزی (پنل) اعلام می کند.در اینجا سیستم حفاظتی بدون توجه به نوع متحرک تحریک شده و به بلندگوها دستور می دهد تا به صدا در آیند. این چشمی ها در مکان های بدون توجه به نوع متحرک تحریک شده حتی اگر جنبشی جلوی چشمی صورت نگیرد و همینطور که از نامش پیداست حساس به کوچک ترین حرکت اعم از بازشدن لای درب و یا پنجره و تکان خوردن پرده می باشد.

چشمی ارتعاشی (لرزشی)

چشمی های ارتعاشی سنسورهایی هستند که در هنگام ارتعاش و لرزش تحریک می شوند و اعلام خطر می کنند. این سنسورها بیشتر بر روی دیوار های محل های مهم مثل بانک ها-طلا فروشی ها نصب می شوند و بر اثر تخریب احتمالی آنها بروز خطر را گزارش می دهند.همچنین چشمی های ارتعاشی به ضربه حساسیت نشان می دهند و برای نصب بر روی شیشه پنجره ها مناسب هستند.

چشمی لیزری (بیم خطی)

این سنسورها به وسیله خطوط نامرئی با طول موج و فرکانس های مختلف انسان را تشخیص می دهند.این نوع از چشمی ها 3 تا 4 خط لیزری دارند که در صورت عبور حیوانات نهایتا دو خط از آنها قطع می شود و ممکن است فعال شود یا نه.اما در هنگام تحرک انسان سه خط از خطوط لیزری آنها فعال می شود و آژیر را هم فعال می کند.این نوع از چشمی ها در محیط هایی همچون تراس ها - پنجره ها - دیوار های کوتاه باغ و ویلاها و…می توان از این سنسورها استفاده کرد.

چشمی وزنی

این چشمی ها همانطورکه از نامشان پیداست به وزن متحرک خیلی حساس هستند و در صورتی که متحرک وزن بیشتری نسبت به حد این چشمی داشته باشد شروع به آلارم دادن می کند و پیام را به پنل ارسال می کند. کسانی که حیوانات خانگی در منزل نگه داری می کنند هشدار های کاذب دریافت نمی کنند چرا که چشمی وزنی دزدگیر بر اساس وزن و حجم متحرک قادر به شناسایی حیوان می باشد و دزدگیر را بی جهت فعال نمی کند. چشمی وزنی دزدگیر اماکن برای این صاحب خانه ها بیشترین کاربرد و استفاده دارد.چشمی های وزنی می توانند از نوع مایکروویو باشند. این چشمی ها وزن های 15 تا 45 کیلوگرم را برای تشخیص حیوانات در نظر می گیرند.

چشمی مادون قرمز یا تشخیص حرکت (PIR)

این نوع چشمی از رایج ترین سنسورهاست که به وسیله تابش موج فروسرخ منابع گرمایی محیط را شناسایی می کند. از این چشمی و دزدگیر مربوطه آن در مکان هایی که رفت و آمد کم است یا اشیاء قیمتی در آن محل می باشد به راحتی می توان استفاده کرد و در دو نوع چشمی بی سیم و باسیم موجود می باشد. این چشمی در واقع طول موج امواج مادون قرمز محیط را دریافت کرده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

سنسور اصلی PIR یک قطعه فوق العاده حساس به نور مادون قرمز است که داخل یک کپسول سر بسته قرار گرفته است. هر نور مادون قرمزکه به سطح سنسور بتابد در مشخصات الکتریکی سنسور تغییر ایجاد می کند. این تغییر توسط یک مدار الکترونیکی آشکار گردیده و تقویت می شود و می تواند منجر به بروز آلارم در چشمی شود. میزان انرژی که از جسم ساطع می شود وابسته است به:

  • اختلاف دمای سطح جسم با دمای محیط
  • میزان دمای جسم
  • میزان انعکاس نور از جسم
  • ابعاد فیزیکی جسم

هر جسمی که دمایش بالاتر از صفر درجه باشد دارای امواج مادون قرمزاست.یک نشانگر LED هم روی سنسور وجود دارد که در حالت عادی خاموش می باشد و به محض اینکه حرکتی را رو به روی خود حس کند روشن می شود.

ویژگی های سنسور NVX8 پارادوکس

  • تشخیص حرکت در محیط داخلی یا بیرونی برای هر محیط آب و هوایی
  • طراحی صیقلی و مقاوم در برابر عوامل مخرب فیزیکی و ساختار محکم
  • پوشش 15متر در 15متر
  • نسل سوم تشخیص دیجیتال پارادوکس و حذف آلارم های خطا

سنسوردود

اگر آتش سوزی در طول روز رخ دهد می توانیم بوی آن را تشخیص داده و برای خاموش کردن آن کاری انجام دهیم اما اگر در شب که خواب هستیم آتش سوزی رخ دهد چه اتفاقی می افتد؟ آتش اکسیژن را از بین می برد و گاز کربن مونو کسید تولید می شود و می تواند به راحتی کشنده باشد.در واقع سنسور هایی موجود می باشد که در زمان وجود دود و آتش سوزی فعال می شوند.

سنسور دود در اطراف خود شکاف هایی دارد که به محفظه اصلی تشخیص دود منتهی می شود در داخل این محفظه یک فتوسل وجود دارد و همانند ردیاب عمل می کند. زمانی که نور وجو دارد پرتو های نوری LED به ردیاب نمی رسند اما اگر آتش سوزی رخ دهد دود وارد محفظه شده و مقداری از پرتو های نوری را روی فتوسل پخش می کند.این امر باعث ایجاد مدار شده و زنگ خطری که شما را بیدار می کند و زندگی شما را نجات می دهد روشن می شود.

سنسور مکنده دود

انواع دیگری از سنسورها وجود دارند که با فناوری های پیشرفته تر-بسیار حساس و قابل اطمینان به عنوان یک هشداردهنده صوتی آتش استفاده می شوند.  سیستم هایی درون این سنسورها وجود داردکه ASD نامیده می شوند و آنها از طریق لوله های کوچک و انعطاف پذیر هوا را از اتاق می کشند.

کابل اتصال چشمی دزدگیر اماکن به پنل

برای اتصال با سیم معمولا از کابل دو زوج استفاده می شود. سنسورها و اقلامی که به پنل مرکزی متصل می شوند نیاز به یک رشته سیم برای مثبت تغذیه و یک رشته سیم برای منفی تغذیه دارند. این کابل ها در مدل های مختلفی عرضه می شود:

  • جنس سیم (مس وآلومینیم)
  • قطر سیم 0٫5 میلی متر-0٫6 میلی متر-0٫7 میلی متر
  • فویل دار یا بدون فویل
  • هوایی و زمینی

سری بستن چشمی دزدگیر اماکن

از مزایای سری بستن چشمی دزدگیر اتصال چشمی های بیشتری به یکدیگر می توان اشاره کرد. بنابراین در این حالت دستگاه دزدگیر محدوده بالاتری را پوشش می دهد.در هنگام سری بستن چشمی دزدگیر باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از حداکثر چشمی های قابل استفاده در یک زون اطمینان حاصل کنید.
  • تمامی چشمی ها را باسیم بندی N.C وصل کنیم.
  • اتصال تغذیه AUX تمامی چشمی ها را به صورت موازی برقرار کنید.

در هنگام سری کردن چشمی دزدگیر باید توجه داشته باشید تا همه ی چشمی ها از یک نوع باشد.در غیر این صورت سیستم حفاظتی شما دچار مشکل خواهد شد.

زون چیست وچه کاربردی دارد؟

اگر تا به حال به دنبال تحقیق درباره سیستم های حفاظتی و نظارتی بوده اید حتما اسم زون را شنیده اید.شرکت رصد ایمن قصد دارد تا در این مقاله شما را با آن آشنا کند:

به طور کلی زون ها مسئول کنترل و مدیریت سنسورها هستند.در صورتی سنسورها تحریک شوند به شما اطلاع می دهد که کدام زون فعال شده است. دزدگیرها دارای مرکز کنترل (پنلی) هستند که می تواند حداکثر 8 زون را کنترل کند و در برخی از دزدگیرها بسته به سفارش مشتری امکان بیشتر کردن زون هابه 16 یا 24 زون می باشد.برای غلبه بر محدودیت زون ها بعضی از سیستم ها به شما این امکان را می دهدکه در هر زون حسگر چندگانه داشته باشید.

برنامه ریزی زون های دزدگیر اماکن

در سیستم دزدگیر اماکن آپشنی برای برنامه ریزی زون ها وجود دارد و به کمک آن می توانید مشخص کنید هر زون به کدام سنسور اختصاص دارد. پس در صورت تحریک سنسورها واکنش و پاسخ اختصاصی برای آنها تعریف می شود.

تفاوت زون سیمی و بی سیم

در سیستم های قدیمی با سنسور های سیمی دزدگیر اماکن دارای یک کنترل پنل است که شامل یک صفحه کلید و یک صفحه نمایش می باشد و تنها می تواند تا 8 زون را بدون اضافه کردن قابلیت های اضافی کنترل کند.این بدین معنی است که در صفحه مانیتور دزدگیر اماکن تنها می توان 8 سنسور را تحت نظر داشت. پس در این صورت برای خانه ای که بخواهیم حداقل دو درب و پنجره و دو اتاق خواب آن را با سنسور تجهیز کنیم با محدودیت مواجه می شویم. اما با پیشرفت فناوری این محدودیت در دزدگیر اماکن های بی سیم برداشته شده و اضافه کردن زون های بیشتر امکان پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>