اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کامپیوتر


1- از جستوجوگران زیرک و ماهر گوگل باشید

زمانی که با کدهای خطا یا پیغام هایی که شامل ایراد سیستم عامل هستند مواجه می شوید، گوگل می تواند یک راهنمای بسیار خوب و عالی برای شما باشد. اگر فقط در گوگل سرچ کنید "my PC is running slowly" یا «کامپیوتر من کند شده» شاید فایده چندان خوبی نداشته باشد. بلکه باید تا آن جایی که ممکن است ایراد های پیش آمده را با جزئیات بیش تری بیان کنید و میان آنها با علامت + ارتباط برقرار کنید. ضمنا برای جستجو عبارت یا واژه ی خاص آن را در علائم "" قرار دهید.

2- برنامه بازیابی سیستم ( System Restore)

امکان برگشت به عقب در ویندوز به شما این امکان را فراهم می کند که تغییرات اخیر درون رجیستری، سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر خود را به حالت قبل تر بازگردانید که لازم به ذکر است این عمل هیچ گونه تأثیری روی فایل های شخصی شما به کامپیوتر اضافه کرده اید، ندارد. اگرطی چند روز اخیر مشکلی برای کامپیترتان پیش آمده، این بهتران گزینه برای حل آن می باشد. گزینه ی System Restore را می توانید در کنترل پنل بیابید.

3- Safe Mode

زمان بالا آمدن کامپیوتر با فشردن دکمه F8 می توانید با دست یابی به منوی بوت کامپیوتر و انتخاب گزینه Safe Mode به نسخه ای از سیستم عامل دست پیدا کنید که تنها درایورهای ضروری و برخی ابزارهای اولیه در آن یافت می شود و هم چنین ظاهری همچون سیستم عامل مایکروسافت در دهه 90را داردکه تنها می توان برای حذف برنامه ها از آن استفاده کرد. هم چنین در صورتیکه نتوانید به صورت عادی وارد کامپیوتر شوید می توانید ازبرنامه های عیب یابی trubleshooting) استفاده کنید.

4- داغ شدن بیش از حد

اگر کامپیوتر ناگهانی قفل یا هنگ می کند اما هیچ ایراد نرم افزاری یایسخت افزاری به خصوصی ندارد، به احتمال زیاد به دلیل داغ شدن بیش از حد می باشد که تنها راه حل آن خرید فن یا خنک کننده می باشید، تا مشکل سیستم تهویه حرارتی کامپیوترتان حل شود.

5- فعال بودن قابلیت اسکن لحظه ای

بخش زیادی از ایرادات سیستم عامل همچون سرعت و عملکرد پایین تا روشن و خاموش شدن های ناخواسته به دلیل حضور موجودات خبیثی همچون ویروس و بدافزارها می باشد. برای برطرف کردن و پیش گیری این مسئله باید ازآنتی ویروس ها و برنامه های ضد بدافزار همیشه به روز شده استفاده نمایید و علاوه براین هر ازچند گاهی سیستم عامل خود راکنترل کنید.

6- پارازیت در پس زمینه

کندی سرعت که در طول زمان کامپیوتر به آن دچار می شود، می تواند به خاطر نرم افزارهای فراوانی باشد که روز به روز روی کامپیوتر بیشتر می شوند و اغلب آنها هم دوست دارند در پس زمینه کامپیوتر فعال بوده و مشغول انجام کاری باشند. پیدا کردن راهی برای حذف این برنامه ها از پس زمینه، می تواند کمک بزرگی به افزایش سرعت سیستم باشد.

7- استارت آپ انتخابی

اگر در Task Manager مواردی اضافی وجود داشت، آنهارا تنظیم کنید تا همراه با ویندوز اجرا نشوند. برای این کار ابتدا پوشه Startup درون استارت منو را باز و موارد اضافی را ازآن پاک کنید. جهت تنظیمات بیشتر برنامه های استارت آپ ویندوز 7، در کادر جستجو عبارت msconfig را تایپ کنید. پنجره ای که باز می شود اطلاعات بیشتری درباره برنامه ها و سرویس هایی که به طور اتوماتیک هنگام لود شدن سیستم عامل فعال می شوند، به دست آورید و راحت تر آنها را تنظیم کنید.

8- بازیابی فایل ها

هنگامی که ویندوز فایلی را حذف می کند، واقعا آن را پاک نکرده و تبدیل به کدهای 1و0 نمی کند بلکه تنها دسترسی به آن را از سیستم جست وجوی خود پاک می کند و آن بخش از حافظه را به عنوان فضای خالی نشان می دهد. اگر هنوز آن بخش از فضا با فایل دیگری جایگزین نشده باشد، با استفاده از نرم افزار های بازیابی فایل ها می توانید آن فایل ها را بازگردانید.

9- ویندوز بالا نمی آید

ویندوز از طریق گزینه های متعدد (از جمله Safe Mode) بازیابی می کند و شما می توانید هنگام بوت نشدن ازآنها استفاده کنید. هنگام بالا آمدن کامپیوتر دکمه F8 را بزنید و از منوی بوت گزینه Last Known Good Configuration را انتخاب کنید تا ویندوز تنظیماتی را که آخرین بار به درستی طبق آنها کار می کرده را شناسایی کند و بالا بیاید. گزینه ی دیگر جداکردن تمامی قطعات جانبی ودرعین حال غیر ضروری است زیرا گاهی یک ابزار که به درستی پیکربندی نشده باشدیا تنظیمات درستی نداشته باشد باعث هنگ کردن ویندوز می شود.

10- بوق های مادر بورد

اگر بعد از روشن کردن، زمان زیادی بدون هیچ گونه اتفاقی بگذرد و ببینید که کامپیوتر با صدای بوق های بیپ مانندی خاموش شده و سیستم عامل اصلا بالا نمی آید، دلیل آن مربوط به قسمت های پایین تر از سیستم عامل و نرم افزار است. مادر بوردها اصولا با تعداد بوق ها اخطار می دهند که مشکل ازکدام قسمت می باشد. با کمک دفترچه راهنمای کامپیوتر متوجه شویدکه بوق آن چه اخطاری می دهد.در صورت نداشتن هم حتما یک نسخه آنلاین را از سایت کارخانه سازنده دریافت کنید.

11- روشن نشدن دستگاه

اگر کامپیوتر اصلا روشن نمی شودو مشکل از پریزهای برق هم نیست؛ بهتر است کابل برق یا باتری آن را چک کنید. بنابراین قبل از اینکه به دنبال جایگزین بخش های مهمی مانند پاور باشید، ابتدا با هزینه ای اندک، باتری وکابل برق را چک و تعویض کنید.

12- فروم ها

درحالی که امکان دسترسی به اینترنت را دارید قبل از اینکه از گوگل کمک بخواهید، ابتدا فروم های رسمی کارخانه سازنده یا برنامه نویسان مرتبط با محصول تان را کنترل کنیدزیرا امکان دارد راهنمایی هاو راه حل ها ی ویژه ارائه دهند. درباره برخی نرم افزارها، گاهی اوقات برنامه نویس ها در فروم های مرتبط با آن، به رفع باگ و ایرادهای پیش آمده می پردازد.

13- از مایکروسافت بپرسید

به احتمال زیاد با این مسئله که مایکروسافت تقریبا از سیستم های تحت سیستم عامل خودش سر درمی آورد و می تواند برای رفع مشکل آنها چاره ای بیاندیشید بنابراین بهتر است از ابزار اتوماتیک FixIt مایکروسافت استفاده کنید. این ابزار به جستجوی مشکل می پردازد و پس از پیدا کردن آن، چاره ای در اختیار قرار می دهد یا حداقل راهنمایی های لازم را در اختیارتان می گذارد.

14- پاکسازی رجیستری

اگر مورد اشتباهی در تنظیمات رجیستری ویندوز اتفاق بیافتد، می تواند ایرادهای گوناگون، قفل کردن نرم افزارها و حتی برخی ریستارت های بی مورد را ایجا کند.هرچند نمی توان از هر نرم افزاری استفاده نمود اما نرم افزارهای فراوانی در اینترنت وجود دارد که وظییفه شان فقط و فقط اسکن رجیستری برای یافتن ایرادها و حل آنها می باشد. اگربه دنبال برنامه ای حرفه ای تر با امکانات بیشتری باشد خودتان مسئولیت هستید. ولی قبل از انجام هرکاری حتما از فایل رجیستری خود پشتیبان گیری کنید.

15- نصب دوباره ویندوز

بسیاری از لپ تاپ ها و کامپیوترها با دیسک ریکاوری یا یک پارتیشن ریکاوری بر روی هاردشان عرضه می شوند بنابراین می توانید با استفاده از آن دستگاه را به وضعیت اولیه اش (درست همانند هنگامی از کارخانه بیرون آمده) برگردانید که بعدازآن باید تمامی نرم افزارهای تان را مجددا نصب کنید و همچنین کلیه اطلاعات شخصی روی کامپیوتر از دست خواهید رفت. پس لازم است قبل از انجام این کار، نسخه پشتیبانی از آنها تهیه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>