اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پرینتر


چگونه مشکلات پرینتر خود را برطرف کنید؟

گاهی اوقات ممکن است پرینترها به دلیل استفاده بیش از حد یا حتی استفاده نکردن از کار بیفتند. برای مثال بسیاری از افراد با پرینتر جوهر افشان به اندازه کافی کار نمی کنند، به همین خاطر جوهر این دستگاه ها خشک شده و منجر به از کار افتادن آنها می شود.علاوه بر این، استفاده نادرست از پرینترها نیز می تواند مشکل آفرین باشد.

گاهی ممکن است یک شیء مثل گیره کاغذ در پرینتر گیر کرده و باعث جمع شدن کاغذ شود.مشکلات پرینترها همیشه در بدترین زمان ممکن به وجود می آیند. در اینجا نحوه حل برخی مشکلات رایج هنگام چاپ با رایانه شخصی یا تلفن همراه ارائه شده است. شما می توانید از این روش ها برای راه اندازه مجدد پرینتر خود استفاده کنید.

چرا پرینتر شما چاپ نمی کند؟

دلایل بسیاری وجود دارند که مانع از چاپ کردن پرینتر می شوند. در وهله اول کامپیوتر و پرینتر را خاموش و روشن کرده و مجددا راه اندازی کنید.اگر مشکل شما برطرف نشد، ببینید آیا روی دستگاه پیغام خطا وجود دارد و چراغ هشدار روشن است یا نه؟ بررسی کنید که کاغذ کافی درون دستگاه وجود داشته و جوهر کارتریج ها خشک نشده باشند.

پرینترها باید از سیستم اصلی اطلاعات را برای چاپ دریافت کنند. در پرینترهای قدیمی این اتصال از طریق یک درگاه موازی صورت می گرفت اما امروزه تقریبا همه پرینترهای استاندارد موجود در بازار مجهز به درگاه USB هستند. پس مطمئن شوید که پرینتر به درستی به سیستم شما متصل شده است. شاید ایراد از کابل رابط یا سوئیچ منبع تغذیه باشد.

در صورت استفاده از پرینترهای بی سیم، اتصال دستگاه به اینترنت را نیز کنترل کنید. برای آگاهی از نحوه اتصال به Wi-Fi به دفترچه راهنما مراجعه کرده و تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. همچنین می توان با مراجعه به قسمت تنظیمات، لیست دستگاه های متصل را بررسی کرد و به راحتی تشخیص داد که پرینتر با موفقیت به شبکه اتصال دارد یا نه.یکی از ساده ترین راه ها برای عیب یابی پرینتر شما، اتصال آن به یک کامپیوتر دیگر است. اگر کامپیوتر شما مشکلی دارد، سیستم عامل را دوباره تنظیم کرده و یا مجددا نصب کنید.

پرینتر مناسب را انتخاب کنید

بعضی اوقات دلیل چاپ نکردن پرینتر این است که نرم افزارهای نصب شده روی سیستم، یک پرینتر مجازی را به عنوان پیش فرض تنظیم کرده اند. وقتی که دکمه چاپ را فشار دهید، فایل مورد نظر شما به جای پرینتر فیزیکی به آن پرینتر مجازی ارسال و ذخیره خواهد شد.برای حل این مشکل، در قسمت تنظیمات سیستم خود و بخش دستگاه ها و پرینترها، پرینتر صحیح را انتخاب کرده و وضعیت آن را روی گزینه آماده قرار دهید.در برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید نیز باید پرینتر مورد نظر انتخاب شده باشد.مایکروسافت دارای یک برنامه عیب یاب پرینتر است که می تواند به شما در شناسایی مشکلات کمک کند. به علاوه می توانید در قسمت تنظیمات سیستم، گزینه عیب یابی را فعال کنید.

در چاپ کردن با تلفن همراه یا تبلت خود با مشکل روبه رو شده اید؟

تقریبا همه شرکت های بزرگ پرینتر برنامه ای را منتشر کرده اند که به شما این امکان را می دهد تا دستگاه تلفن همراه را برای چاپ بی سیم به پرینتر متصل کنید.برای چاپ از طریق تلفن های همراه با سیستم عامل ios، پرینتر باید به اینترنت متصل باشد و از برنامه Air Print پشتیبانی کند. امروزه تعداد پرینترهای Air Print در حال رشد هستند اما هنوز تعداد زیادی از آنها، به ویژه مدل های قدیمی تر، این توانایی را ندارد.

بعضی از تلفن های همراه، تبلت ها و پرینترهای Samsung به گونه ای طراحی شده اند که با هم کار کنند و به آسانی عملیات چاپ را انجام دهند.برای چاپ کردن از طریق هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید، از برنامه Google Cloud print استفاده کنید. بعد از نصب این برنامه، به شرط روشن بودن پرینتر و کامپیوتر، می توانید فایل های روی دستگاه اندروید خود را به راحتی پرینت بگیرید.به روزرسانی برنامه و نرم افزار را بررسی کنید و مطمئن شوید با دستگاه چاپ شما سازگار است.

آیا لازم است کارتریج جوهر را عوض کنید؟

پرینترها معمولا هشدار می دهند که چه زمانی جوهر کارتریج در حال اتمام است. به محض ظاهر شدن این پیغام هشدار، کارتریج های جدید را سفارش دهید؛ اما تا وقتی که رنگها کمرنگ تر نشده یا چاپ متوقف نشود، نیازی نیست آنها را تعویض کنید.در برخی از موارد، پرینترها از شمارشگر استفاده می کنند و پس از چاپ تعداد مشخصی از صفحات، کارتریج ها خالی در نظر گرفته می شوند.اگر جوهر رنگی شما تمام شده اما همچنان نیاز دارید به چاپ کردن ادامه دهید، ممکن است بتوانید پرینتر خود را طوری تنظیم کنید که به صورت سیاه و سفید صفحات باقی مانده را چاپ کند.

چرا صفحات وب، فایل های اکسل و تصاویر به درستی چاپ نمی شوند؟

صفحات وب در اندازه های مختلف وجود داشته و به عرض یا ارتفاع کاغذ پرینتر شما محدود نمی شوند. به همین دلیل ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. پس همیشه گزینه پیش نمایش قبل از چاپ (Print Preview) را فعال کرده و اگر صفحات وب بسیار گسترده هستند، به حالت افقی پرینت بگیرد.شاید به چاپ همه صفحات نیازی نداشته باشید.

بنابراین فقط صفحات مورد نظر خود را برای پرینت گرفتن انتخاب کنید.
قبل از چاپ فایل های اکسل، فقط قسمت هایی که می خواهید چاپ شوند را انتخاب کرده و تنظیمات را طوری انجام دهید که قسمت مورد نظر شما کاملا در یک صفحه کاغذ قرار گیرد.بعضی اوقات پرینترها این اجازه را به شما می دهند تا اندازه تصاویر را به دلخواه تنظیم کنید.

چرا پرینترها پیغام خطا می دهند؟

پرینترها با گذشت زمان بسیار هوشمندتر شده اند. آنها اغلب می توانند بگویند مشکل دقیقا از کجاست، و یا حداقل شما را در عیب یابی یاری دهند.یکی از رایج ترین دلایلی که مانع چاپ کردن می شود، کاغذ است. شاید فراموش کرده اید به اندازه کافی درون دستگاه کاغذ قرار دهید. احتمال این هم وجود دارد که کاغذ درون دستگاه چین خورده باشد.

اگر به چنین مشکلی برخوردید، علاوه بر این که باید کاغذ مچاله شده را بیرون بکشید، سعی کنید که علت آن را بیابید. شاید یک شیء خارجی، مثل تکه ای کاغذ، درون پرینتر شما گیر کرده باشد.کاغذهای قدیمی می توانند رطوبت را جذب کنند که باعث می شود تا به سطح درونی پرینتر شما بچسبند و همزمان چندین برگ کاغذ را به داخل دستگاه بکشند. استفاده از کاغذهای نازک تر نیز می تواند آسیب کمتری به پرینتر بزند.

چرا کیفیت چاپ ضعیف است؟

نازل های پرینترهای جوهر افشان می توانند مسدود شده، روی کاغذ خطوط افقی بندازند و ترکیب رنگهای اشتباه و بی کیفیت ایجاد کنند. یکی از راه های برطرف کردن این مشکل تمیز کردن دهانه پرینتر است. این روش در هر پرینتری متفاوت بوده و احتمالا گزینه ای برای آن در بخش تنظیمات یا نرم افزار وجود دارد. شاید هم لازم باشد در دفترچه راهنما، بخش تعمیر و نگهداری، این مورد را جستجو کنید.

کاغذی که روی آن چاپ می کنید می تواند تفاوت زیادی در کیفیت چاپ نهایی شما ایجاد کند. برخی از کاغذها بسیار جاذب هستند و باعث خرابی فتوکپی ها و پرینترها می شوند.پرینترهای لیزری وابستگی کمتری به کاغذ دارند و معمولا وجود لکه هایی روی چاپ به این معنی است که سطح پرینتر کثیف بوده و نیاز به تمیز کردن دارد. تمیز کردن این دستگاه ها فقط با استفاده از نوعی الکل مخصوص و با یک پارچه نرم و بدون پرز صورت می گیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

سرعت چاپ پرینتر شما پایین است؟

به طور کلی پرینترهای جوهر افشان نسبت به پرینترهای حرارتی کندتر عمل می کنند. هرچقدر کیفیت چاپ کمتر باشد، سرعت آن بیشتر خواهد بود. همچنین اگر پرینتر شما روی حالت چاپ دو طرفه تنظیم شده باشد، از سرعت آن کاسته می شود.اگر هدف شما سرعت بالاست، پرینتری را انتخاب کنید که تنظیمات ساده تری دارد.

سخت افزارهای شما هیچ ایرادی ندارند؟

وقتی که پرینتر از کار افتاده ولی مشکل سخت افزاری ندارد، اولین قدم به روز رسانی نرم افزار و درایورهاست. وب سایت پشتیبانی پرینتر خود را جستجو کرده و جدیدترین نسخه ها را بارگذاری کنید. (شاید لازم باشد نرم افزارهای قدیمی حذف شوند.)در صورتی که همچنان مشکل ادامه داشت، باید از متخصصانی در این زمینه کمک بخواهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>