اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صندوق فروشگاهی

طی چند دهه گذشته با روی کار آمدن سیستم های کامپیوتری و دیجیتال (سیستم POS)، تغییرات چشمگیری در دنیای صندوق های فروشگاهی ایجاد شده است. این سیستم ها با مجموعه ای از ویژگی های جدید نسبت به صندوق های الکترونیکی قدیمی (ECR)، انعطاف پذیری بسیار بیشتری را ارائه می دهند، امکان شخصی سازی بیشتر را فراهم می کنند و پیچیدگی بیشتری دارند.

سخت افزار استاندارد صندوق های فروشگاهی الکترونیکی شامل یک صفحه نمایش در بالا و یک کشوی پول نقد زیر آن است. صندوق های قدیمی دارای یک پد آنالوگ هستند که برای انجام معاملات فروش و باز و بسته کردن در کشو از آن استفاده می شود. در حالی که سیستم های فروشگاهی جدید دارای صفحه نمایش های دیجیتال می باشند. این صفحه نمایش ها از دو طریق قابل کنترل هستند: یا از طریق ماوس و صفحه کلید و یا به صورت لمسی.

صندوق فروشگاهی لمسی چیست؟

صندوق های فروشگاهی Touch POS، به سیستم های POS اطلاق می گردند که شامل صفحه نمایش لمسی (Touch Screen) هستند. با داشتن این صفحه نمایش لمسی تمامی کارها از قبیل امور فروش، انبارداری و غیره را می توان انجام داد و مدیریت کرد. دستگاه صندوق فروشگاهی لمسی امروزه از پرفروش ترین انواع صندوق های فروشگاهی هستند. فروشگاه های بیشتری به صفحه نمایش های لمسی روی می آورند تا فرآیند فروش را تسریع بخشیده و کارایی کسب و کار خود را افزایش دهند. این نوع سیستم ها با حذف کردن ماوس و کیبورد سرعت عمل کارکنان فروشگاه ها را دو چندان می کنند.

صفحه نمایش لمسی این صندوق ها معمولا دو مدل دارد: صفحه نمایش ضربه ای و صفحه نمایش حرارتی. مدل حرارتی به علت سرعت بهتر تقاضای بیشتری دارد.این امکان وجود دارد که علاوه بر نمایشگرهای لمسی اصلی که مختص به کارمندان هستند، یک صفحه نمایش اختیاری نیز مخصوص مشتری ها تهیه کرد تا آنها بتوانند مبلغ نهایی پرداخت و مجموع تراکنش ها را مشاهده کنند.

فرقی نمی کند که صاحب چه شغلی باشید، این سیستم های مدرن به شما کمک می کنند تا از اطلاعات به صورت ایمن نگهداری کرده و کسب و کار خود را پیش ببرید. در کنار قابلیت های دستگاه های POS معمولی، اغلب این سیستم ها دارای امکاناتی پیشرفته از جمله توانایی ارائه گزارش های حسابرسی، ویژگی های مدیریت فروش و سازگاری با انواع نرم افزارهای نسل جدید می باشند.حتی این امکان وجود دارد که از قابلیت تحت وب بودن برخی از این سیستم ها استفاده کرده و از راه دور بر مدیریت فروشگاه خود نظارت داشته باشید.

مزایای صندوق های فروشگاهی لمسی نسبت به سایر صندوق های دیجیتال

صرفه جویی در هزینه ها

سیستم های Touch POS جایگزینی مقرون به صرفه برای صاحبان مشاغل کوچک هستند. یکی از این سیستم ها ممکن است فقط از یک تلفن همراه هوشمند یا لپ تاپ تشکیل شود که نرم افزارهای مورد نیاز روی آنها نصب شده است. در این حالت می توان با کمک برنامه های دستگاه بارکدخوان محصولات را اسکن کرد و از طریق یک دستگاه کارت خوان پرداخت را انجام داد.اما قابل ذکر است که چنانچه که یک سیستم کامل و مجهز رومیزی در فروشگاهتان لازم دارید، به دلیل نیاز به صفحه نمایش های لمسی و فناوری های پیچیده، هزینه تمام شده این سیستم ها بالا خواهد بود.

اشغال فضای کمتر روی پیشخوان فروش

در این نوع صندوق دیجیتال فروشگاهی از صفحه کلید و ماوس استفاده نمی شود بلکه صفحه نمایشی که روی صندوق وجود دارد تمامی این موارد را انجام می دهد. کیس صندوق فروشگاهی لمسی نیز در خود مانیتور جا سازی شده است که ظاهری زیبا و مدرن را برای کاربر فراهم نموده و فضای کمتری را هم اشغال می کند.

علاوه بر این، اگر یک تلفن همراه یا تبلت را به عنوان سیستم فروشگاهی خود تغییری کاربری بدهید، نیازی نیست که فضای وسیعی برای پیشخوان اختصاص داده شود. به راحتی می توانید این دستگاه ها را با خود حمل کرده و با سرعت بیشتری به مشتری های خود رسیدگی کنید.

سهولت استفاده

استفاده از سیستم های POS لمسی نسبت به سیستم های POS قدیمی بسیار راحت تر است. نمایشگرهای لمسی انقلابی در تعامل ما با گوشی های موبایل، تبلت ها و سایر دستگاه ها ایجاد کرده اند. اکنون می توان به آسانی برای باز کردن برنامه ها ضربه زد یا انگشت را روی صفحه نمایش کشید تا به پایین صفحه رفت.هرچه که کار با سیستم های فروشگاهی آسان تر باشد، عملیات های فروش سریع تر صورت می گیرند. در نتیجه میزان فروش افزایش پیدا می کند و در نهایت می توان به سود بیشتری دست یافت.

انتخاب یک سیستم Touch POS مناسب

از آن جهت که سیستم های لمسی بسیار متنوعی با قابلیت های متفاوت و قیمت های مختلف در بازار موجود است، انتخاب یک صندوق فروشگاهی مناسب می تواند کمی مشکل و گیج کننده باشد.
اولین قدم در این راه این است که نیازهای کسب و کار خود را شناسایی کرده و معین کنید از یه سیستم فروشگاهی چه انتظاراتی دارید. سپس باید انواع مختلف این سیستم ها را بشناسید. در نظر بگیرید که آیا با توجه به نوع فروشگاه نیاز به یک سیستم لمسی مجهز رومیزی خواهید داشت یا اینکه مدل های اندرویدی و دستی آن برای برآورده کردن نیازهای شما کفایت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>