اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر

ممکن است قیمت یک دستگاه پرینتر خیلی بالا نباشد، اما تعویض مداوم آن شما را مجبور به پرداخت هزینه زیادی خواهد کرد. طول عمر پرینترها به عوامل مختلفی از جمله برند تجاری، مدل و میزان استفاده از آن بستگی دارد. اما به طور کلی، به شرط استفاده درست، پرینترهای جوهر افشان به مدت سه سال و پرینترهای لیزری تقریبا پنج سال عمر می کنند. با توجه به نکات زیر، خواهید توانست طول عمر پرینتر خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید:

1- همواره اطمینان حاصل کنید که پرینتر شما تمیز باشد

این روش یکی از موثرترین راه ها برای تضمین دوام دستگاه و افزایش طول عمر پرینتر است. تمیز کردن پرینتر صرفا به معنای پاک کردن قسمت بیرونی و از بین بردن گرد و غبار نیست؛ بلکه باید داخل آن را نیز پاکسازی کرد.یک چاپگر می تواند آلودگی زیادی را حتی در محل قرارگیری کارتریج جوهر جمع کند که در نهایت بر روی عملکرد و کنترل های آن تأثیر گذار خواهد بود. بنابراین اگر ماهی یک بار زمان کوتاهی را برای تمیزی دستگاه خود اختصاص دهید، بیشتر برای شما دوام خواهد آورد.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، قبل از شروع همیشه پرینتر خود را خاموش کرده و اتصال آن به برق را قطع کنید. باید تمام اجزای آن را با دقت جدا کرده و جوهر ریخته شده و گرد و غبار را پاک کنید. تمیز کردن سطح پرینتر باید با نوعی الکل و توسط پارچه ای نرم و بدون پرز صورت بگیرد تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. برس های مخصوصی نیز وجود دارند که مخصوص تمیز کردن فضای داخلی پرینتر هستند.البته برخی از پرینترهای پیشرفته تر قابلیت تمیز کردن خودکار دارند.

2- از کارتریج های جوهر قابل اعتماد و کاغذ باکیفیت استفاده کنید

شاید خرید کارتریج و کاغذ ارزان قیمت وسوسه انگیز به نظر برسد، ولی کاغذ نامناسب فشار زیادی به پرینتر شما می آورد و جوهر بی کیفیت نیز می تواند نشت کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید خیلی بیشتر برای تعمیرات و تعویض پرینتر هزینه کنید.اکثر تولیدکنندگان لیست محصولاتی را که با پرینترشان سازگاری داربد ارائه می دهند، پس این موارد را بخرید.

3- درپوش پرینتر را باز نگذارید

ممکن است قرار ندادن درپوش راحت تر به نظر برسد چون دیگر لازم نخواهد بود هر دفعه درپوش را برای قرار دادن کاغذ باز کنید و در زمان صرفه جویی خواهید کرد. این فرض اشتباه نیست؛ اما مشکلاتی که با این کار برای خود به وجود می آورید، ارزشش را ندارد.اگر درپوش باز باشد احتمالش زیاد است که تصادفا بشکند. همچنین فضای بیشتری برای ورود گرد و غبار درون پرینتر ایجاد می کند.

4- از حالت آماده به کار (Stand by) استفاده کنید

قرار دادن پرینتر در این حالت، هنگامی که چند روز قرار نیست از آن استفاده کنید، عجیب به نظر می رسد اما در واقع بهترین گزینه است. روشن و خاموش کردن مداوم پرینتر برای آن مفید نیست و احتمال دارد آسیب ببیند. روشن گذاشتن آن هم سبب افزایش حرارت و خشک شدن جوهر کارتریج ها می شود.

5- صبر نکنید تا جوهر کارتریج ها کاملا خشک شود.

جایگزینی کارتریج های جوهر اغلب به افزایش طول عمر پرینتر می انجامد. به این دلیل که خشک شدن کامل آنها قبل از تعویض، باعث ساییدگی و پارگی غیرضروری دهانه پرینتر می شود. معمولا هنگامی که 20 درصد جوهر درون کارتریج باقی مانده است، پرینتر به شما هشدار می دهد.

6- هنگام تعویض کارتریج ها محتاط باشید

نحوه تعویض کارتریج می تواند بر عمر پرینتر شما تأثیر به سزایی داشته باشد. از آنجایی که آنها باید مرتبا جایگزین شوند، لازم است که این کار را با دقت انجام دهید.هرگز هنگام تعویض، پایین کارتریج را لمس نکنید زیرا باعث کاهش کیفیت چاپ و آسیب رساندن به پرینتر می شود. علاوه بر این، ابتدا دفترچه راهنمای کارتریج را مطالعه کنید.

7- نرم افزارها را به روز نگه دارید

تولیدکنندگان برای رفع اشکالات و بهینه سازی عملکرد محصولات خود، به روزرسانی نرم افزارها را منتشر می کنند و شما قطعا باید از این مزیت بهره ببرید. می توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که این به روز رسانی ها را به صورت خودکار بارگذاری کند.

8- از مصرف کاغذهای استفاده شده بپرهیزید

کاغذ استفاده شده می تواند باعث جمع شدن کاغذ درون پرینتر شود. هر زمان که این اتفاق رخ دهد، به سایر اجزای دستگاه نیز آسیب وارد خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه از کاغذهای نو و جدید استفاده کنید که به هیچ وجه خم و پاره نشده باشند.

9- کاغذها را دسته بندی نکنید

یک تصور غلط اما رایج این است که اگر تعداد زیادی کاغذ، بسته بندی شده و بعد داخل پرینتر قرار داده شوند، از جمع شدن آنها جلوگیری خواهد شد. از این روش اجتناب کنید زیرا این امر می تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن بین ورق های کاغذ شود که در واقع احتمال جمع شدن کاغذ را بالاتر می برد، پرینتر آسیب می بیند و طول عمر آن کاهش می یابد.

10- از پرینتر خود بیش از حد کار نکشید

از مهم ترین علل از کار افتادن پرینترها، کار زیاد است. قابلیت های هر پرینتری بسته به مدل و مارک تجاری متفاوت بوده و تا زمانی که از آن برای مقاصدی که توانایی انجام آن را ندارد استفاده کنید، هیچ راهی نمی تواند عمر آن را افزایش دهد.

چرخه کار ماهانه مقداری است که به صورت تخمینی تعداد چاپ هایی که هر پرینتر در طول یک ماه می تواند انجام دهد را به شما اعلام می کند. پرینترهای سطح پایین چرخه کار کمتری دارند درحالی که توانایی مدل های سطح بالاتر بسیار بیشتر است.اگر می خواهید یک پرینتر جدید بخرید، دستگاهی را انتخاب کنید که چرخه کار آن دو برابر انتظار و نیاز شماست.

با توجه به تمام این موارد و ایجاد تغییرات کوچک و ساده، پرینتر شما نه تنها بدون نیاز به تعمیرات منظم با حداکثر کارایی فعالیت خواهد کرد بلکه ماندگاری آن نیز تا حد ممکن افزایش خواهد یافت. سلامت پرینتر تنها به میزان دقت و توجه شما بستگی دارد. ممکن است برخی از پرینترها از یک مدل و برند طول عمر متوسط یکسانی داشته باشند، اما مراقبت و نگهداری مناسب دوام طولانی آنها را تضمین می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>