اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


صندوق فروشگاهی


سیستم POS چیست؟

صندوق های فروشگاهی دیجیتال یا کامپیوتری با نام سیستم POS نیز شناخته می شوند. POS مخفف کلمه point of sale و به معنای پایانه فروش یا آن نقطه ای است که مشتری در حال پرداخت هزینه محصولی است که از فروشگاه شما خریداری کرده است.سیستم های POS به تکمیل معامله بین فروشنده و خریدار کمک می کنند. این سیستم، یک شبکه کامپیوتری است که به چندین ترمینال پرداخت متصل شده و توسط سخت افزارهای متعددی از جمله دستگاه کارت خوان، بارکد خوان و چاپگر پشتیبانی می شود.

صندوق های دیجیتال فروشگاهی یک صفحه نمایش LED و صفحه کلید دارند و ساده طراحی شده اند و فضای زیادی را هم اشغال نمی کنند.همان طور که در مقاله انواع صندوق های فروشگاهی گفته شد، تکنولوژی این سیستم ها جدیدتر بوده و روند کار با آنها در مقایسه با صندوق های فروشگاهی قبلی بسیار آسان تر است.

علاوه بر ظاهر زیبا، وجود تکنولوژی دیجیتال، آنها را به پرفروش ترین صندوق های فروشگاهی تبدیل کرده است. به گونه ای که امروزه این سیستم ها در رستوران ها، داروخانه ها، سوپرمارکت ها و جواهرفروشی ها به کار گرفته می شوند. هر کدام از این کسب و کارها متناسب با نیازها و عملکردهای خاص خود به سیستمی احتیاج دارند که کارآمد و مناسب باشد.

مزایای استفاده از سیستم POS

استفاده از این سیستم ها می تواند تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما بگذارد.استفاده از انواع صندوق فروشگاهی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که کنترل بهتری بر روی معاملات خود داشته باشید. با یک سیستم POS، می دانید که روزانه کدام محصولات شما به فروش رفته اند، کدام کالاها در انبار باقی مانده اند و هزینه ها و سود شما چقدر بوده است.

این سیستم ها اجازه می دهند تا تفکر تحلیلی و برنامه ریزی بهتری داشته باشید.به عنوان مثال مدیریت موجودی با سیستم پوز فروشگاهی آسان تر می شود. سیستم POS گزارش های مختلفی ایجاد می کند که به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد کسب و کارتان را بسنجید.می توانید این گزارش های حسابرسی و سایر اطلاعات ثبت شده در سیستم را برای پیش بینی دقیق تر روند فروش و درک نیازهای فروشگاهتان بررسی و تحلیل کنید.

با کمک این سیستم ها کارکنانتان را مدیریت کنید

اطلاعات کارکنان شما در سیستم ثبت شده و گزارش های لازم به شما ارائه می شود تا بتوانید عملکرد آنها را بررسی کنید.

کارایی فروشگاه خود را بالاتر برده و سودتان را افزایش دهید

با وجود سخت افزارهای پیشرفته ای مثل اسکنر بارکد که اطلاعات کالاها را به صورت خودکار وارد سیستم می کنند، یا روش های نوین پرداخت مثل کارت های اعتباری و کیف پولهای آنلاین، می توانید سریع تر به مشتری هایتان رسیدگی کنید. این سیستم ها به صورت خودکار محاسبات را انجام می دهند. بدین ترتیب کمتر دچار خطا خواهید شد و به مشتری های بیشتری خدمات ارائه خواهید داد.

روابطتان با مشتری ها را بهبود ببخشید

سیستم های POS فروشگاهی همزمان که در حال رسیدگی به سفارش ها هستند، اطلاعات مشتری ها را نیز ثبت می کنند. این اطلاعات برای بهبود رابطه شما و مشتری هایتان بسیار ارزشمند هستند. با کمک داده ها می توانید نیاز آنها را شناسایی کرده و تخفیف های ویژه ای ارائه دهید.

در زمان صرفه جویی کنید

در حقیقت، اگر مشتری ها به مدت طولانی منتظر بمانند، از خرید کردن منصرف می شوند. یک سیستم POS نسبت به صندوق های فروشگاهی قدیمی، امکان پرداخت سریع تر را فراهم می کند.استفاده از این صندوق های فروشگاهی دیجیتال نسبت به صندوق های فروشگاهی آنالوگ بسیار آسان تر است. بنابراین زمان کمتری برای انجام هر معامله صرف شده و بازده فروشگاه شما افزایش می یابد.

اجزای یک سیستم POS

کامپیوتر اساسی ترین جزء یک سیستم POS است. شما به کامپیوتری نیاز خواهید داشت که از نرم افزار POS پشتیبانی کند. ممکن است که یک سیستم POS همراه با کامپیوتر بخرید، اما می توانید کامپیوتر را به صورت جداگانه نیز تهیه کنید. همچنین توجه داشته باشید که از این کامپیوترها فقط باید به عنوان یک صندوق فروشگاهی دیجیتال استفاده کرد.سپس باید با توجه به نیازهای خود، از بین گزینه های بی شمار موجود، نرم افزار مناسبی را انتخاب کنید. نرم افزارهای جامع POS، شامل ویژگی ها و عملکردهایی هستند که به شما کمک خواهند کرد تا تمام معاملات را در فروشگاهتان به راحتی مدیریت کنید.

پیشرفت تکنولوژی cloud به سیستم های POS مبتنی بر cloud منجر شده است. cloud یا ابر اصطلاحا ردیفی از کامپیوتر هاست که همزمان باهم به فعالیت می پردازند. cloud ها اطلاعات را به گونه ای ارائه می دهند که کاربران بتوانند از راه دور به آنها دسترسی پیدا کنند. این سیستم ها مستقیما از طریق اینترنت قابل دستیابی هستند.سیستم های مبتنی بر cloud طوری طراحی شده اند که با طیف گسترده ای از سخت افزارها سازگار باشند. با کمک آنها می توان از POS بر روی تلفن همراه یا تبلت استفاده کرد. مهم ترین ویژگی سیستم دیجیتال POS تلفن های همراه (MPOS)، قابل حمل بودن آن است.

سخت افزار سیستم از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است و بیشتر به آنچه شما می خواهید و نیاز دارید بستگی دارد؛ از جمله کشوی پول، اسکنر بارکد، مانیتورهای اضافه و فیش پرینتر. اگر فروشگاه شما مشتری های زیادی دارد، ممکن است به صفحه نمایش های لمسی و صفحه کلیدهای قابل برنامه ریزی نیز احتیاج پیدا کنید.

انتخاب سیستم POS مناسب

اکنون که فهمیدید یک سیستم POS می تواند چه مزایایی را به همراه داشته باشد، باید یک دستگاه مناسب خریداری کنید. موارد زیر شما را در انتخاب یک صندوق فروشگاهی دیجیتال یاری می دهند:

نوع کسب و کار شما نقش بسزایی در تعیین نوع سیستم POS دارد. اگر صاحب یک فروشگاه نوپا هستید و برای اولین بار می خواهید یک صندوق فروشگاهی دیجیتال بخرید، به دستگاهی ساده نیاز دارید که استفاده از آن آسان باشد. سیستمی را انتخاب کنید که به راحتی از پس مدیریت موجودی، نظارت بر کارکنان و انجام محاسبات برآید.سیستم POS شما باید کاربر پسند باشد. نیاز دارید که بتوانید به آسانی با آن کار کنید؛ نه اینکه دائما به دفترچه راهنما مراجعه کرده یا با پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

اگر می خواهید صندوق فروشگاهی دیجیتال خود را ارتقاع دهید، باید اطمینان حاصل کنید که سیستم جدید با ابزارها و برنامه هایی که قبلا استفاده می کرده اید سازگاری داشته باشد. آیا سیستمی که انتخاب کرده اید، فرآیندها را به صورت خودکار انجام داده و ورودی های دستی را کاهش می دهد؟ برای مثال یک سیستم POS خوب باید بتواند از داده ها برای به روزرسانی اطلاعات موجودی و سفارش ها استفاده کند.بدیهی است که شما باید هزینه سیستم POS (از جمله سخت افزار و نرم افزار) را نیز در نظر بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>