اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر

با توجه به انواع فراوان پرینترهای خانگی موجود در بازار، یک انتخاب درست می تواند مشکل باشد. در این مقاله نکات قابل توجه در مورد پرینتر خانگی را بررسی کرده و شما را در خرید پرینتر متناسب با نیازهایتان یاری خواهیم نمود.

پرینتر جوهر افشان یا لیزری؟

از هردوی پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان برای مصارف خانگی استفاده می شود. اما اولین سوالی که برای خریداران پیش می آید این است که کدام یک از انواع این پرینترها کارایی بهتری دارند؟پرینترهای جوهر افشان از کارتریج جوهر استفاده می کنند. جوهر مرطوب روی سطح کاغذ قرار می گیرد و به سرعت خشک می گردد. در حالی که در پرینترهای لیزری، نوعی پودر جوهر به نام تونر به کار برده می شود که به جهت استفاده کارآمد از منابع و به دست آمدن نتیجه ای سریع تر به کاغذ می چسبد.

به این خاطر که می توان به کمک پرینترهای جوهر افشان انواع اسناد و پرونده ها را چاپ کرد، (از جمله متون، تصاویر و مقاله ها) آنها از محبوبیت بیشتری برخوردارند. سرعت این پرینترها تقریبا با نمونه های لیزری برابری می کند.پرینترهای لیزری تک رنگ هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند. قیمت آنها مقرون به صرفه بوده و نسبت به پرینترهای جوهر افشان کمتر است.

پرینترهای لیزری رنگی نیز در بازار عرضه می گردند اما به علت هزینه بالاتر، کمتر از آنها استفاده می شود.کارتریج های تونر عملکرد بسیار خوب و دوام بالایی دارند؛ بدون این که نیاز به تعویض داشته باشند، می توانند حدود 20000 صفحه را چاپ کنند. دوام کارتریج های جوهر کمتر است ولی می تواند پاسخگوی مصارف خانگی باشد.

پرینترهای چند منظوره

این پرینترها علاوه بر چاپ قادرند تا اسکن و فکس نیز انجام دهند و معمولا پرینترهای MFP نامیده می شوند. آنها نیز در دو نوع لیزری و جوهر افشان وجود دارند.برای مصارف خانگی، خرید یک پرینتر چند کاره منطقی تر است؛ نه تنها به این دلیل که قیمت آن کمتر از خرید یک پرینتر و اسکنر مستقل از هم خواهد بود، بلکه فضای کمتری را نیز روی میز اشغال خواهد نمود.به کمک این پرینترها می توان اسناد را مستقیما بر روی کامپیوتر اسکن کرد. با این که از فکس بیشتر در دفترهای اداری استفاده می شود، اما داشتن چنین قابلیتی در پرینترتان خالی از لطف نیست.

پرینترهای تصاویر

پرینترهای تک کاره ای که برای چاپ تصاویر و گرافیک ها اختصاصی شده اند، قادر به چاپ تصاویری با حداکثر اندازه 10x15 سانتی متر (4x6 اینچ) هستند؛ البته Canon و Epson انواع پرینترهایی را عرضه می نمایند که تصاویر 22x27 سانتی متری (8.5x11 اینچ) چاپ می کنند و از پنج یا شش رنگ جوهر برای تولید عکس هایی با دقت رنگ بیشتر استفاده می برند. ملزومات جانبی این پرینترهای تخصصی نیز گرانتر از لوازم پرینترهای چند منظوره معمولی است.

سرعت و وضوح چاپ

امروزه تقریبا همه تولید کنندگان تجهیزات دیجیتالی به کمک تست های تایید شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) میزان سرعت و وضوح چاپ پرینترهای خود را تعیین می نمایند. پروتکل های این آزمون ها شرایط مساوی را برای همه برندها فراهم می آورند. همه ادعاها و رتبه بندی ها در رابطه با مشخصات پرینترها، در چهارچوب مستندات و روش های یکسان ایجاد می گردند. این مشخصات مهم، که می توان از آنها به عنوان مبنایی برای مقایسه انواع پرینترها با هم استفاده کرد، عبارتند از:

PPM به معنای صفحه در دقیقه، سرعت چاپ پرینتر را مشخص می کند. PPM چاپ رنگی هر پرینتر نسبت به چاپ سیاه و سفید آن متفاوت است؛ بنابراین معمولا دو PPM به هر پرینتر اختصاص داده می شود. میانگین PPM سیاه و سفید حدود 15 تا 20 صفحه در دقیقه و برای چاپ رنگی 10 تا 15 صفحه می باشد. اگر به چاپ با حجم زیاد در مدت زمان کم نیاز ندارید، PPM عامل مهمی برای مصارف خانگی به شمار نمی آید.

DPI یا نقطه در اینچ یعنی این که چند نقطه جوهر برای چاپ بر روی یک اینچ مربع کاغذ مورد نیاز است. این عامل میزان مهارت پرینتر در ایجاد تصاویر با وضوح بالا و جزئیات دقیق را مشخص می کند. البته روش های مدرن چاپ و نرم افزارهای جدید می توانند وضوح تصاویر را بدون تغییر DPI افزایش دهند.چرخه وظیفه تعداد صفحاتی است که انتظار می رود پرینتر در طول یک ماه چاپ کند. معمولا برای این که پرینتر دچار فرسایش نشود، باید کمتر از چرخه وظیفه واقعی اش کار کند. برای استفاده در خانه، این فاکتور از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

گزینه های اتصال

امروزه دستگاه های چاپ گزینه های اتصال متعددی را ارائه می دهند. اتصالات Wi-Fi و مبتنی بر وب اکنون استاندارد جهانی به شمار می روند ولی برای برخی مصارف خاص، انواع دیگر اتصالات مفید تر هستند.

USB: معمول ترین اتصال USB، درگاه های USB-A هستند که به شما این امکان را می دهند تا انواع مختلف دستگاه های دیجیتالی را به پرینتر متصل کرده و سپس از صفحه منوی پرینتر برای چاپ مستقیم فایل ها از آنها استفاده کنید.

اترنت: پرینترها همچنین ممکن است به درگاه های اترنت برای اتصال به اینترنت توسط کابل مجهز باشند. این اتصال به ندرت برای پرینترهای خانگی ضرورت دارد.

Wi-Fi: اکثر پرینترهای خانگی طوری طراحی شده اند تا به طور مستقیم به Wi-Fi متصل گردند. هنگام نصب اطلاعات Wi-Fi خود را در اختیار پرینترها قرار می دهید و از آن پس دستگاه به طور خودکار به اینترنت وصل می شود. می توانید نرم افزارهایی را روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود بارگیری نمایید تا کارهای چاپی خود را بدون نیاز به کابل مستقیما به پرینتر ارسال کنید.

کارت های حافظه: برخی از پرینترها فضایی برای خواندن کارت های حافظه دارند و می توانند اطلاعات موجود روی آنها را چاپ کنند. این قابلیت به ویژه برای عکاسان بسیار مفید است.

راهنمای خرید پرینتر خانگی

همان طور که گفته شد، پرینترهایی که برای تامین مصارف خانگی استفاده می شوند انواع مختلفی دارند. هر کدام از آنها نیز ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. برای خرید پرینتر خانگی مناسب باید توجه داشته باشید که پرینتر علاوه بر این که نیازهای چاپی شما را برآورده کند، با بودجه تان نیز همخوانی داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>