اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کات پلاتر

همان طور که می دانید بهتر است قبل از شروع کار با هر دستگاه جدیدی، نحوه کارکرد و نکات کاربردی استفاده از آن را بدانید تا بتوانید از آن بهره کامل را ببرید. شاید شما فکر کنید که بسیاری از این نکات را در حین استفاده از دستگاه خواهید آموخت، اما با روش آزمون و خطا هم زمان را از دست می دهید و هم این که امکان آسیب رسیدن به دستگاه شما وجود خواهد داشت که این از لحاظ مالی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. استفاده از کاتر پلاتر و چاپ و برش مواد مختلف نیز نیازمند رعایت نکاتی می باشد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه با استفاده از کاتر پلاتر طرح های متنوعی را برش دهیم؟

برخلاف چاپ تصاویر به کمک انواع پرینترها، برش مواد مختلف برای تولید گرافیک ها توسط کاتر پلاتر کمی پیچیده تر خواهد بود. مراحل لازم برای به انجام رساندن این فرآیند در پایین برای شما آورده شده اند.

1- طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید

گرافیک های به وجود آمده در تمامی نرم افزارهای طراحی تخصصی، قابل انتقال به نرم افزارهای کاتر پلاتر هستند. پس شما آزادید تا با هر برنامه ای که دوست دارید، گرافیک های متنوعی را برای برش آماده نمایید.

2- طرح را به نرم افزار کاتر پلاتر انتقال دهید

پس از انتخاب یا طراحی گرافیک های مورد نظرتان، آنها را وارد برنامه های مخصوص دستگاه برش خود کنید. این نرم افزارها امکان ایجاد ویرایش های نهایی روی طرح را برای شما فراهم می آورند و در نهایت، دستور برش را صادر می نمایند. انواع متفاوتی از این برنامه ها در بازار موجود هستند که می توانید به راحتی به آنها دسترسی یابید.

3- کاتر پیلاتر را به سیستم متصل نمایید

کاتر پلاترهای مختلف از روش های مختلفی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر پشتیبانی می کنند. در بین این گزینه های اتصال متنوع، درگاه های USB نسبت به سایرین محبوب ترند.پس از متصل شدن دستگاه برش به سیستم کامپیوتری، باید نام درگاه اتصال یا کاتر پلاتر را در نرم افزار برش انتخاب نمایید تا ارتباط بین آن دو برقرار گردد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما فعال بوده و درگاه صحیحی در برنامه برش انتخاب شده باشد. این برای عملکرد مناسب و درست کاتر پلاتر از اهمیت بالایی برخوردار است.

4- مواد خود را در دستگاه بارگیری کنید.

اصولا موادی که فرآیند برش روی آنها انجام می گردد، به صورت رول شده وارد کاتر پیلاتر شده و روی غلتک ها و میله های موجود در پشت دستگاه قرار می گیرند. ماده مورد نظر خود را به طور صحیح درون کاتر پلاتر قرار دهید.

5- پس از انتخاب تیغه مناسب، تنظیمات لازم را انجام دهید

تیغه ها معمولا از 30 تا 60 درجه زاویه دارند. هر چه زاویه تیغه بیشتر باشد، در عین تیزتر بودن زودتر کند می شود. تیغه های 45 درجه زاویه متعادل تری داشته و سطح تماس خوبی با ماده ایجاد می کنند. تیغه های 60 درجه تیزتر بوده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.دو پارامتر عمق و فشار تیغه برای ایجاد برش های خوب اهمیت دارند و باید به درستی تنظیم گردند. با استفاده از تنظیمات پیش فرض کاتر پلاتر و دفترچه راهنمای آن می توانید این مرحله را با موفقیت به انجام برسانید.

6- فرآیند برش را آغاز نمایید.

به کمک عملکردهای برش نرم افزار خود، گرافیک ها را برای کاتر پلاتر بفرستید. فرآیند برش برای طرح های ساده و کوچک فقط چند دقیقه طول می کشد. این در حالی است که تولید گرافیک های پیچیده می تواند ساعت ها زمان ببرد.

چگونه توسط کاتر پلاتر برش های بهتری ایجاد کنیم؟

کیفیت برش های به دست آمده توسط کاتر پلاتر را می توانید با رعایت نکات زیر بهبود ببخشید:

1- برای برش بهتر و دقیق تر دستگاه، انتخاب مواد مناسب بسیار مهم و تأثیر گذار می باشد. سعی کنید مواد مورد نیاز خود را از تولید کنندگان و فروشندگان معتبر خریداری نمایید. به عنوان مثال، plotter film که محصولکشور ایتالیا است، برای برش های دقیق و همچنین انتقال بهتر تصویر و محتوا بر روی هر نوع مواد از جمله پلی استر، گزینه ایده آلی است.

2- بعد از انتخاب مواد باکیفیت، مطمئن گردید که تیغه انتخابی شما به اندازه کافی تیز بوده و زاویه مناسبی داشته باشد. تمیز و تیز بودن تیغه کاتر پلاتر تأثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد و از هدر رفته مواد جلوگیری می کند.همچنین توصیه می شود در صورتی که می خواهید مواد ضخیم تر را برش دهید، از تیغه هایی با زاویه بیشتر مثلا تیغه 60 درجه استفاده نمایید. این مورد تأثیر به سزایی در تولید برش های دقیق و تمیز خواهد داشت.

3- این نکته را به خاطر داشته باشید که در انواع مختلف کاتر پلاتر، نوع نگهدارنده تیغه متفاوت است. نوع تیغه و نگهدارنده دستگاه برش باید با هم سازگاری داشته و متناسب باشند.

4- پس از اینکه عمق تیغه کاتر پلاتر و سرعت برش آن را تنظیم نمودید، جهت اطمینان از درستی عملکرد دستگاه، آزمایش های قبل از برش اصلی را انجام دهید. همچنین بهتر است ابتدا برش را با سرعت کم آغاز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>