اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر

همان طور که می دانید، انواع پرینترهای لیزری بر اساس رنگ در دو دسته طبقه بندی می شوند. نوعی از پرینتر موجود است که فقط می تواند سیاه و سفید چاپ کند که به آن پرینتر تک رنگ (Monochrome) می گویند. برخی دیگر از پرینترهای لیزری امکان چاپ رنگی را فراهم می آورند.

خرید هر کدام از این پرینترها کامل به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. به طور کلی، پرینترهای سیاه و سفید از نظر سرعت برای چاپ اسناد متنی گزینه مناسب تری به شمار می آیند. از طرف دیگر، پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر و گرافیک ها کارآمدتر هستند. البته سرعت آنها نسبت به نمونه های تک رنگ بسیار کندتر است.

چرا پرینترهای لیزری مشکی طرفداران بیشتری دارند؟

با توجه به اطلاعات به دست آمده، پرینترهای تک رنگ محبوبیت بیشتری بین خریداران دارند. دلایل زیادی سبب به وجود آمدن این محبوبیت است؛ از جمله:

قیمت مناسب: به طور معمول پرینتر لیزری سیاه و سفید یا تک رنگ بسیار ارزان تر از پرینتر رنگی است. بیشتر کسانی که از این پرینترها استفاده می کنند، نیازی به چاپ رنگی ندارند؛ بنابراین این مدل می تواند انتخاب بهتری برای آنها باشد.

هزینه مالکیت پایین: مهم ترین مزیت پرینترهای لیزری سیاه و سفید در مقایسه با پرینترهای رنگی این است که هزینه خرید جوهر آنها زیاد نیست. این پرینترها فقط از یک کارتریج تونر مشکلی استفاده می کنند. در حالی که پرینترهای رنگی برای هر کدام از رنگ ها به یک کارتریج جوهر احتیاج دارند. قیمت تعویض کارتریج های جوهر دستگاه های چاپ رنگی بسیار بالاتر می باشد؛ در حالی که تونر پرینترهای تک رنگ دوام زیادی داشته و نیاز ندارد به صورت مداوم تعویض گردد.

سرعت بالا: به طور معمول سرعت پرینترهای تک رنگ بیشتر است. برای این که یک پرینتر رنگی به سرعتی هم تراز با سرعت مدل های سیاه و سفید برسد، فرآیندهای بسیار پیچیده تری باید صورت گیرند. پرینترهای لیزری رنگی که هر چهار تونر خود را به یک درام منتقل می کنند، (به جای این که هر بار یک تونر را با درام های جداگانه روی کاغذ قرار دهند) فقط برای چاپ یک صفحه بیشتر باید چند برابر نمونه های تک رنگ کار انجام دهند.

عملکرد بیشتر: اگرچه هر دوی پرینترهای لیزری تک رنگ و رنگی در انواع مدل هایی ارائه می گردند که ویژگی ها و عملکردهای متفاوتی دارند، اما با خرید یک دستگاه تک رنگ عملکرد بیشتری را با همان مقدار هزینه دریافت خواهید کرد. پیچیدگی بیشتر فناوری چاپ رنگی به این معنی است که بیشتر هزینه های دستگاه صرف کارکردهای اساسی آن شده و مقدار کمتری از آن برای قابلیت های اضافی، از جمله وضوح چاپ بهتر و پشتیبانی نرم افزاری گسترده تر، به کار برده می شود.

وزن سبک: اگر می خواهید از پرینتر لیزری رنگی استفاده کنید، به برخی وسایل جانبی احتیاج پیدا خواهید کرد که هزینه های شما را افزایش می دهند. اما نمونه های تک رنگ برای کسانی که پرینتر سبکی می خواهند که بشود به راحتی آن را حمل کرد، انتخاب بهتری هستند.این ها دلایلی بودند که ممکن است شما را به خرید پرینتر لیزری ترغیب کنند. اما به این معنا نیست که این پرینترها گزینه مناسبی برای همه هستند. باید نیازهای چاپی خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

مهم ترین دلایل انتخاب پرینترهای لیزری رنگی

طیف رنگی متنوع: ممکن است پرینترهای رنگی اشکالاتی داشته باشند، اما مزایای چشمگیری نیز دارند. خروجی رنگی نه تنها از سیاه و سفید زیباتر به نظر می رسد، بلکه بر مخاطب تأثیر بیشتری نیز می گذارد. اگر چاپ های شما باید توجه خوانندگان را جلب کنند، پرینتر لیزری می تواند سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی باشند.

پخش نشدن جوهر: جوهر استفاده شده در پرینترهای لیزری رنگی با استفاده از الکتریسیته سالکن روی کاغذ چسبیده و سپس به کمک گرما به آن می پیوندد. برخلاف چاپ هایی که توسط سایر انواع پرینترهای رنگی صورت می گیرند، در صورت مرطوب شدن کاغذ، جوهر پخش نخواهد شد. در نتیجه چاپ این پرینترها همواره خوانا و واضح خواهند ماند.

هزینه چاپ هر صفحه: با این که هنوز هم پرینترهای لیزری رنگی نسبت به مدل های تک رنگ گران تر هستند، اما در طول سالها هزینه اولیه خرید آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در محدوده قیمت پرینترهای جوهر افشان رده بالا قرار گرفته است. قیمت کارتریج های جوهر رنگی بالاتر می باشد اما هزینه چاپ هر صفحه برای این پرینترها بسیار کمتر تمام می شود؛ زیرا کارتریج ها دوام بهتری داشته و صفحات بیشتری را چاپ خواهند کرد.

چاپ با حجم بالا: پرینتر لیزری رنگی 50 درصد سریع تر از پرینتر جوهر افشان چاپ می کند. علاوه بر این، ظرفیت سینی کاغذ آنها نیز بیشتر است؛ بنابراین نیازی به پر کردن مجدد سینی کاغذ در حین فرآیند چاپ وجود ندارد. این پرینترها در اصل برای انجام کارهای چاپی با حجم بالا طراحی شده اند و باعث اختلال در روند چاپ نمی شوند.

تعمیر و نگهداری کمتر: وقتی کارتریج پرینترهای رنگی احتیاج به تعویض دارد، هد چاپ باید تراز شود تا کیفیت چاپ دقیق باشد. در طول عمر کارتریج، باید به طور مرتب هد را تمیز کنید. همچنین جوهر می تواند در قسمت های متحرک پرینتر خشک شده و مانع از فعالیت درست آن گردد. در پرینترهای لیزری رنگی، هیچ کدام از این مشکلات به وجود نخواهند آمد؛ به این ترتیب، دستگاه چاپ نیازی به نگهداری و تعمیر مداوم نخواهد داشت.

خرید پرینترهای لیزری

برخلاف تمام موارد ذکر شده در بالا، تفاوت بین این دو نوع پرینتر لیزری در اصل به نیازهای شما وابسته است. هر دوی پرینترهای رنگی و تک رنگ از لحاظ عملکرد به یک شکل کار می کنند؛ بنابراین تفاوت قابل توجهی بین آنها یافت نمی شود. اگر از چاپگر خود اغلب برای چاپ اسناد متنی استفاده می نمایید، پرینتر تک رنگ برای شما انتخاب بهتری به شمار می رود. اما حتی اگر به ندرت به چاپ تصاویر یا گرافیک های رنگی احتیاج پیدا می کنید، خرید پرینتر رنگی برایتان مناسب تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>