اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین حساب

در سال های اخیر، ماشین حساب هایی با مدل های مختلف و بی شمار وارد بازار شدند. حسابداری یکی از مهم ترین کسب و کارهایی به شمار می آید که نیاز غیر قابل انکاری به این ابزارهای کارآمد دارد. انجام محاسبات بدون ماشین حساب خسته کننده ترین کاری است که یک حسابدار می تواند انجام دهد.

برخی اوقات محاسبات طولانی هستند یا از فرمول های خاصی استفاده می کنند و این باعث صرف زمان زیادی می شود. البته امکان دارد که نرم افزارهای حسابداری تا حد زیادی این نیاز را برطرف کرده باشند، اما هنوز هم وجود یک ماشین حساب برای حسابداران و مدیران مالی الزامی می باشد.

ماشین حساب مالی چیست؟

ماشین حساب مالی یک دستگاه الکترونیکی است که دارای یک سری توابع آماده استفاده می باشد تا بتوان به کمک آنها، محاسبه طیف گسترده ای از پارامترهای مالی را آسان تر نمود. بنابراین اگر شما یک حسابدار، بانکدار، مشاور مالی، کارگزار یا صاحب هر حرفه دیگری هستید که به امور مالی مربوط می شود، ماشین حساب مالی جزو تجهیزات دیجیتالی به شمار می رود که شما به آن احتیاج خواهید داشت.

این ماشین حساب ها می توانند پرداخت ها را فورا براساس مقادیر ورودی و پارامترهای اعمال شده محاسبه نمایند. همچنین در تعیین نرخ بهره نیز به شما کمک می کنند.بسته به نوع نیاز، این نوع ماشین حساب ها به صورت رومیزی و پرینتردار در بازار عرضه می گردند. علاوه بر این، نمونه های مهندسی و پیچیده ممکن است برای کار شما مناسب تر باشند.

مزایای استفاده از ماشین حساب های مالی

یکی از مزایای استفاده از ماشین حساب های مالی این است که می توانید آن را برنامه ریزی نموده و توابع خاصی را که به آنها احتیاج دارد، اضافه کنید. برنامه نویسی این دستگاه ها اغلب ساده است؛ بنابراین حتی اگر سازنده معادلات خاصی را ارائه ندهد، شما بدون نیاز به دانشی خاص خواهید توانست معادلات لازم را به وجود آورید.

یکی از مهم ترین مفاهیم حسابداری، ارزش زمانی پول می باشد؛ به این معنا که هر ریال پولی را که امروز دریافت می کنید، ارزش بالاتری نسبت به آینده دارد. این اصل اقتصادی به شما یادآور می شود که در حال انجام محاسبات برای یک دوره خاص هستید. با استفاده از یک ماشین حساب برای رشته حسابداری می توان تعیین کرد که آیا ارزش دارد بر روی مواردی خاص سرمایه گذاری کنید یا خیر.

ماشین حساب های پیشرفته امکان کار کردن با اعداد منفی را برای حسابداران فراهم می آورند. به کمک این قابلیت می توان پیش پرداخت ها و ارزش استهلاک را محاسبه نمود.علاوه بر دکمه های مربوط به انجام توابع اساسی، (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) کلیدهای دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد که مختص این نوع ماشین حساب ها هستند؛ از جمله I (نرخ بهره)، N (تعداد پرداخت ها) و PMT (پرداخت ها).

نکات حائز اهمیت در انتخاب بهترین ماشین حساب برای حسابداری

توابع مورد نیاز: ماشین حساب ها با توابع مختلفی ارائه می شوند و انتخاب یکی از آنها باید متناسب با نیازهای کاری شما باشد. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که دستگاه می تواند به تمام محاسبات شما پاسخ بگوید. اگر می خواهید یک ماشین حساب مخصوص رشته حسابداری داشته باشید که نمودارهای پیشرفته و توابع ریاضی و علمی را ارائه دهد، بهتر است به سراغ مدل های مدرن و سطح بالا بروید. ترکیب عملکردهای اساسی و پیشرفته مالی و همچنین برخی توابع اضافه بر سازمان، ابزاری مناسب برای انجام تمام امور حسابداری را می سازد.

سهولت استفاده: برای ماشین حساب هایی که به پرینتر مجهز هستند، مراجعه به یک پرینتر سریع و مستقل بهتر است؛ زیرا باعث صرفه جویی در وقت شما شده و همچنین خروجی را نیز به حداکثر می رساند.

قیمت: قبل از اقدام به خرید، در بازار به دنبال ماشین حسابی بگردید که علاوه بر کارایی خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. همیشه توصیه می گردد تا ماشین حسابی را انتخاب نمایید که در مقایسه با ویژگی ها و عملکردهای ارائه شده، دارای قیمتی مقرون به صرفه باشد. واضح است که هر چقدر توانایی های ماشین حساب انتخابی شما کمتر باشد، قیمت پایین تری نیز دارد. با توجه به نیازهای حسابداری خودتان، دستگاهی را بخرید که بین قیمت و کارکرد آن هماهنگی مناسب مشاهده شود.

دوام و ماندگاری: از آنجایی که دکمه های ماشین حساب به طور مداوم ضربه می خورند، باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشند. از آنجایی که قصد ندارید هر چند وقت یک بار دستگاه خود را جایگزین کنید؛ ماشین حساب شما باید تا مدت های طولانی عمر کند.

خرید ماشین حساب مناسب حسابداری

همانطور که بیان شد، انتخاب و خرید بهترین ماشین حساب حسابداری نیاز به بررسی انواع مختلف آن دارد. همچنین باید با در نظر گرفتن نوع نیاز و ویژگی های ماشین حساب، مدل مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. در هر صورت، بهترین ماشین حساب ها برای انجام امور حسابداری آنهایی هستند که از همه نظر با کار شما همخوانی داشته باشند.

اگر نیاز دارید که محاسبات خود را به چاپ برسانید، از ماشین حساب پرینتردار استفاده نمایید. اگر می خواهید محاسبات پیچیده و دقیق را به همراه رسم نمودار انجام دهید، نمونه های مهندسی بهترین گزینه هستند. البته قیمت ماشین حساب مالی نیز عاملی مهم و تأثیر گذار در انتخاب خواهد بود؛ با این حال می دانید که امکانات و کیفیت ساخت ماشین حساب ها در اولویت قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>