اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صندوق فروشگاهی

صندوق های فروشگاهی ابزارهایی هستند که بر روند فروش هر نوع کسب و کاری تأثیرگذارند. انواع مختلفی از این دستگاه ها وجود دارد؛ از جمله صندوق های الکترونیکی، صندوق های کامپیوتری و صندوق های مبتنی بر کلود که در مقاله انواع صندوق های فروشگاهی به آنها اشاره شد. با این که هر کدام از این صندوق ها ویژگی های منحصر به فردی دارند، دارای برخی عملکردهای مشابه نیز می باشند.

کاربرد صندوق های فروشگاهی

مدتی طولانی است که دیگر از صندوق های فروشگاهی صرفا برای انجام محاسبات استفاده نمی شود. صندوق های مدرن و امروزی امکانات پیشرفته تری دارند که به فروشگاه ها کمک می کنند تا به فعالیت خود ادامه دهند. از مهم ترین ویژگی های این صندوق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انجام محاسبات

تنها کاربرد صندوق های الکترونیکی قدیمی، که بیشتر شبیه به یک ماشین حساب بزرگ هستند، انجام محاسبات است که آن هم باید به صورت دستی توسط خود فروشنده انجام شود. صندوق های فروشگاهی مدرن، علاوه بر طراحی زیبا و سبک تر، کاربردهای بیشتری داشته و محاسبات را هم به صورت خودکار انجام می دهند. چنین امکانی وجود دارد که تمام محصولات را با درج قیمت، در سیستم فهرست بندی کرد.

همچنین این صندوق های پول فروشگاهی مالیات بر ارزش افزوده و تخفیف های اعمال شده را محاسبه کرده و قیمت نهایی را اعلام می کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست فروشنده ها وقتشان را به انجام محاسبات ریاضی بگذرانند؛ بلکه می توانند تمام حواسشان را روی ارائه خدمات به مشتری ها متمرکز کرده و به سفارش های هر کدام سریع تر رسیدگی کنند.

بازاریابی

بسیاری از صندوق های فروشگاهی امروزی طوری طراحی شده اند که بتوانند اطلاعات خرید هر مشتری را ذخیره کنند. این دستگاه ها، به شما اطلاع می دهند که تقاضا برای خرید کدام محصول بیشتر است و خریداران چه نیازهایی دارند. با تکیه بر این اطلاعات و انجام تبلیغات هدفمند، می توان مشتری های بیشتری جذب کرد و سود فروشگاه را بالاتر برد.

امنیت

پول نقد در کشوی پول صندوق های فروشگاهی نگه داری می شود. این کشو تا زمانی که سفارشی در حال پیگیری نباشد، قفل است. بدین صورت امکان سرقت از فروشگاه شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

سخت افزار صندوق های فروشگاهی

صفحه نمایش: انواع مختلفی از صفحه های نمایش برای صندوق های فروشگاهی کامپیوتری موجود است. مثل مانیتورهای LCD تخت یا مانیتورهای CRT استاندارد. شاید قیمت مانیتورهای LCD کمی بیشتر باشد، اما فضای کمتری را روی پیشخوان صندوق اشغال می کنند.بسته به نوع فروشگاه، ممکن است صفحه نمایش های لمسی که کار با آنها سریع تر و آسان تر است، مناسب تر باشند. این صفحه نمایش ها نه تنها جایگزین کیبورد و ماوس می شوند، بلکه جای کمتری هم می گیرند.

صفحه کلید: در صورت انتخاب یک صندوق کامپیوتری بدون صفحه نمایش لمسی به یک صفحه کلید نیاز پیدا خواهید کرد. صفحه کلیدهای یک سیستم فروشگاهی از نظر پیچیدگی و تکنولوژی متفاوت هستند. سوپرمارکت ها و رستوران ها ممکن است به عملکردهای خاصی نیاز داشته باشند که فقط صفحه کلیدهای قابل برنامه ریزی می توانند آنها را فراهم کنند.

کشوی پول: اصلی ترین قسمت صندوق های فروشگاهی، کشوی پول است که پول نقد، رسید کارت های اعتباری و سایر مدارک در آن نگهداری می شود. این کشوها باید مستحکم بوده و در برابر فشار مقاوم باشند. در کشوی پول همیشه قفل است؛ مگر هنگامی که از کامپیوتر یا چاپگر رسید، سیگنال دریافت شود.فروشنده می تواند در صورت نیاز برای باز کردن آن رمز عبور تعیین کند. اگر سخت افزارهای سیستم خود را جداگانه خریداری کرده اید، اطمینان حاصل کنید که کشوی پول نقد با سایر اجزا سازگار باشد.

بارکد خوان: اکثر صندوق های فروشگاهی مجهز به یک دستگاه بارکدخوان می باشند که از نظر اندازه و تکنولوژی متفاوت اند. رایح ترین بارکدخوان ها اسکنرهای کوچک دستی هستند که معمولا در فروشگاه های کوچک استفاده می شوند.نحوه کار بارکدخوان به این صورت است که اسکنر یک سری اعداد و خطوط (بارکد) را می خواند، اطلاعات را رمزگشایی می کند و آنها را به سیستم می فرستد.

کارت خوان: امروزه اغلب مشتری ها با کارت های اعتباری پرداخت انجام می دهند. داشتن یک دستگاه کارت خوان برای فروشگاه شما ضروری است.

چاپگر رسید: امکان چاپ رسید هم برای مشتری و هم برای فروشنده بسیار مهم است. انواع مختلفی از چاپگرها وجود دارند، اما اکثر صندوق های فروشگاهی کامپیوتری به فیش پرینتر (چاپگر حرارتی) متصل می شوند که هم سریع تر بوده و هم هزینه چاپ رسید را برای فروشنده کاهش می دهد.

نرم افزار صندوق های فروشگاهی

هر کدام از این دستگاه صندوق های فروشگاهی به گونه ای طراحی شده اند تا یک نرم افزار مدیریت مالی و حسابداری روی آن ها نصب شود. نرم افزار صندوق های فروشگاهی را با نام نرم افزار POS نیز می شناسند. این نوع نرم افزار تقریبا در همه صندوق های مدرن امروزی استفاده می شود.با گذشت زمان، این برنامه ها تکمل یافته اند و امروزه به طور کلی سه کاربرد اصلی دارند: محاسبه، مدیریت موجودی و بررسی هزینه و سود فروشگاه.این امکان وجود دارد که با توجه به اطلاعات ذخیره شده در برنامه، هم در خریدهای حضوری و هم در خریدهای آنلاین، اولویت ها و نیازهای مشتری های خود را ارزیابی کنید.

به دو روش می توان قیمت محصولات را وارد این سیستم ها کرد: به صورت دستی توسط فروشنده و یا اسکن با بارکدخوان. امروزه از بارکدخوان ها به صورت گسترده استفاده می شود زیرا امکان خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. هنگامی که کالایی به موجودی انبار اضافه شود، سیستم اطلاعاتی از جمله نوع محصول، قیمت و توضیحات آن را ثبت می کند.

وقتی که یک محصول با بارکدخوان اسکن شود، تمامی اطلاعات آن با نمایش نام، قیمت و میزان تخفیف اعمال شده روی رسید مشتری چاپ می گردد. همچنین موجودی کالاها در سیستم، پس از هر خرید و فروش به روز رسانی خواهد شد. براساس داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار می توانید موجودی فروشگاه را مرتبا بررسی کرده و هزینه و سود خود را محاسبه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>