اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتریج

سالانه حدود 3.5 میلیارد دلار کارتریج پرینتر تقلبی در جهان به فروش می رسد. در کشور ما نیز، بازار فروش گسترده ای برای تجهیزات و مواد مصرفی پرینترها وجود دارد که این خود باعث افزایش واردات در این حوزه می گردد. چه تعداد از این کارتریج های وارداتی تقلبی هستند؟ وجود گارانتی موجب اطمینان بیشتر کاربر نسبت به اصالت کالا خواهد شد. اما مشکل این جاست که اکثر مواقع خریداران نمی دانند این ضمانت نامه چقدر صحت دارد. استفاده از کارتریج های تقلبی به دو دلیل به کاربر ضرر می زنند:

  • کیفیت تونر یا جوهر تقلبی بسیار پایین است؛ بنابراین پرینتر نمی تواند چاپ هایی با وضوح و کیفیت خوب تولید کند.
  • کیفیت نامناسب کارتریج های پرینتر منجر به آسیب یا فرسایش دستگاه چاپ خواهد شد. به عنوان مثال، ترکیبات آلی فرار موجود در این گونه جوهرها به تدریج هد چاپ داخل پرینتر را از بین خواهد برد.

سوالی که پیش می آید، این است که چگونه می توان کارتریج های تقلبی را از نمونه های اصلی و اورجینال تشخیص داد؟

فروشندگان نامعتبر

شاید فروشندگان آنلاینی را دیده باشید که با وعده های دروغین شما را برای خرید کارتریج ترغیب می کنند. سایت های این افراد اغلب منسوخ به نظر می رسند و قیمت محصولات آنها پایین تر از قیمت بازار است. از این گذشته، شما نباید حتی به فروشگاه های اینترنتی مطرح اعتماد کنید. شرکت هایی که تولیدات خود را برای فروش در اختیار این فروشندگان اینترنتی می گذارند، ممکن است سازندگان کارتریج های تقلبی باشند.

قیمت گذاری مشکوک

هرگز فقط به خاطر قیمت کم یک کارتریج وسوسه نشوید. ارزان یا مقرون به صرفه بودن همیشه به معنای کیفیت بد نیست؛ اما اکثر اوقات تولید کنندگان کارتریج های تقلبی، محصولات خود را با قیمت های پایین عرضه می کنند تا بیشتر به فروش بروند.

بسته بندی متفاوت

اکثر کاربران توجه زیادی به بسته بندی کارتریج ها ندارند. به همین خاطر سازندگان نمونه های تقلبی نیز در این مورد دقتی به خرج نمی دهند. از نشانه های بسته بندی تقلبی کارتریج ها می توان به آرم شرکت محو شده، لکه جوهر یا تونر درون بسته، آسیب دیدگی نمایان کارتریج، مهر و موم امنیتی جعلی و نبود نوار محافظتی روی درگاه جوهر اشاره نمود. اکثر تولید کنندگان اصلی روش های تشخیص برچسب امنیتی و بسته بندی اصلی را در وب سایت های خود به خریداران آموزش می دهند.

طول عمر کوتاه

جوهر کارتریج های تقلبی به طور معمول خیلی کمتر از نمونه های اورجینال دوام می آورد و ظرفیت کمتری دارد. تعداد چاپ های قابل انجام توسط این کارتریج ها به حد قابل توجهی پایین می آید. اگر میانگین چاپ ماهانه خود را به خاطر داشته باشید، خواهید توانست تقلبی بودن کارتریج ها را تشخیص دهید.

انواع کارتریج های جوهر

  • OEM مخفف Original Equipment Manufacturer است. چنین کارتریج هایی توسط همان تولید کنندگان پرینتر تولید می گردند و اصل هستند. کارتریج های OEM در عین قیمت بالا، بهترین کیفیت را دارند.
  • کارتریج های طرح (Compatible Cartridges) توسط شرکت های شخص ثالث ساخته می شوند تا جایگزینی مقرون به صرفه برای کارتریج های OEM باشند. آنها با تراشه اتصال پیشرفته مجهز شده اند و با طیف وسیعی از پرینترهای مدرن سازگار هستند؛ اما با توجه به سازنده، کیفیت جوهر کارتریج های سازگار با هم تفاوت دارد.
  •  بسته های جور مرکب (Combination Ink Packs) روشی مناسب برای خرید همزمان چند کارتریج به شمار می آیند. معمولا کارتریج های مشکلی و رنگی در این بسته وجود دارند. با این که قیمت آنها بالاست، ولی هزینه شما در مقایسه با خرید کارتریج های جداگانه کمتر خواهد شد.
  • کارتریج های جوهر جامد (Solid Ink Cartridges) در پرینترهای جوهر جامد استفاه می گردند و به جزو کارتریج های سازگار با محیط زیست قرار می گیرند. این کارتریج ها از ماده ای شبیه به موم ساخته شده اند که قبل از انتقال به کاغذ، ذوب می شوند. آنها به دلیل تولید رنگ های دقیق و زنده مشهورند و از کارتریج های جوهر و تونر گران تر هستند.
  •  کارتریج های جوهر شارژ شده و بازسازی شده کارتریج های برندهای معتبر هستند که به صورت حرفه ای تمیز می شوند و پس از پر شدن با جوهر نسبتا باکیفیت، آزمایش هایی روی آنها صورت می گیرد تا تایید گردد که کیفیت چاپ این کارتریج ها مشابه نسخه های اصلی خواهد بود. لازم است بدانید که این کارتریج ها تقلبی نیستند.

تشخیص کارتریج های جوهر اورجینال

3 راه آسان برای تشخیص تقلبی بودن کارتریج وجود دارد

 احراز هویت با استفاده از اسکنر: برچسب امنیتی کارتریج خود را پیدا کرده و برنامه اسکن کد QR را روی تلفن همراه هوشمند خود اجرا نمایید. در پرینترهای HP می توان از برنامه HP Sure Supply برای این کار کمک گرفت. اگر کارتریجی که خریداری کرده اید اصل باشد، پس از اسکن کد، یک صفحه اعتبارسنجی از جانب تولید کننده مشاهده خواهید نمود.

بازرسی برچسب ایمنی بسته بندی: اگر یکی از سه حالت زیر را مشاهده کردید، بسته بندی دستکاری شده و کارتریج شما اصل نیست:

  •  خطوط روی برچسب با یکدیگر مطابقت ندارند.
  •  برچسب به جای شفاف بودن، رنگی و کدر است.
  • برچسب متن "Seal is void" (مهر و موم باطل است) را نشان می دهد.

در کارتریج هایHP، با حرکت دادن جعبه به عقب و جلو، علائم OK و √ روی برچسب های جدید در خلاف جهت یکدیگر و با حرکت دادن آن به سمت راست و چپ، علامت ها در یک جهت حرکت می کنند.

کنترل محصول به صورت آنلاین: برای تایید اصلیت کارتریج های جوهر می توان به سایت hp.com/go/ok مراجعه کرد. مطابق دستور العمل موجود در سایت، سریال برچسب امنیتی را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>