اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیش پرینتر

بیشتر مشاغل هنگام انجام معاملات تجاری، رسیدی نیز تهیه می کنند. روی رسیدها معمولا اطلاعاتی در رابطه با آنچه توسط مشتری خریداری شده، مبلغ اقلام و روش پرداختی ثبت می گردد. در بیشتر مواقع، کارکنان نسخه ای از این رسید را نیز به صورت چاپی به مشتری ارائه می دهند.

برای انجام این فرآیند، مشاغل باید از نوعی پرینتر استفاده نمایند؛ به دستگاه هایی که به این منظور به کار گرفته می شوند، فیش پرینتر یا فیش زن می گویند. انواع مختلفی از فیش پرینترها در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها از تکنولوژی متفاوتی برای فعالیت کمک می گیرند.

پرینترهای رسید بخش مهمی از سیستم مکانیزه فروش (POS) به شمار می آیند. علاوه بر چاپ فیش کارت های اعتباری و رسید مشتری در فروشگاه ها، از این ابزارهای کارآمد برای چاپ سفارش های آشپزخانه در رستوران ها نیز استفاده می شود.

اگر قصد خرید پرینتر صدور فیش را دارید، علاوه بر در نظر گرفتن تمام گزینه های موجود، لازم است بدانید که هر دستگاه فیش زن برای کاربردی منحصر به فرد طراحی شده است. چنانچه نوع دستگاهی که انتخاب کرده اید با محیط کسب و کار شما همخوانی نداشته باشد، مجبور خواهید شد هزینه بالایی برای تعمیر یا تعویض آن بپردازید. از نتایج استفاده از دستگاه صدور فاکتور نامناسب، می توان به چاپ بی کیفیت و تاخیرهای طولانی در ارائه خدمات به مشتری ها اشاره کرد.

فیش پرینتر حرارتی

روش کار: پرینترهای حرارتی به عنوان محبوب ترین سبک فیش پرینترهای بازار، از گرما برای انتقال نویسه ها و تصاویر روی کاغذهای مخصوص استفاده می کنند. به این صورت که هد پرینتر با کاغذ حرارتی در تماس قرار می گیرد. در اثر گرما کاغذ تغییر رنگ داده و سیاه می شود. برخی از پرینترهای حرارتی می توانند در دو رنگ (معمولاً سیاه و قرمز) چاپ کنند که نتیجه استفاده از دماهای مختلف برای ایجاد رنگ های متفاوت است.

موارد استفاده: از فیش پرینترهای حرارتی به طورگسترده در مکان هایی مثل رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها، دستگاه های نوبت دهی، سینماها، فروشگاه ها و داروخانه ها نیز استفاده می برند.
سرعت صدور رسید یکی از مهم ترین عوامل در جلب رضایت مشتری به شمار می آید که این پرینترها از سرعت بسیار بالایی برخوردارند.

علاوه بر این پرینترهای حرارتی وضوح چاپ بالاتری را ارائه می دهند و باعث افزایش کیفیت رسیدها می شوند، به ویژه آنهایی که دارای آرم یا نویسه های خاص هستند. واضح است که هر چقدر قابلیت های تجهیزاتی این چنینی بالاتر باشد، هزینه بیشتری نیز باید برای تهیه آنها پرداخت شود.همچنین سر و صدای کمی تولید می کنند و معمولاً اندازه کوچک و طراحی زیبایی دارند؛ پس فضای زیادی را اشغال نمی کنند. بدین ترتیب می توان از این دستگاه ها در انواع فروشگاه ها و حتی محیط های اداری حرفه ای، که به چاپ رسید با حجم بالا نیاز است، استفاده برد.

این تکنولوژی چاپ از جوهر یا تونر استفاده نمی کند و این امر با گذشت زمان، کمک شایانی به جبران هزینه اولیه بالا خواهد نمود. علاوه بر این، کاغذ مصرفی این فیش پرینترها (رول حرارتی) نیز قیمت چندانی ندارد. همچنین، سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویس و تعمیر می توانند فعالیت نمایند.اکثر فیش پرینترهای حرارتی از چندین روش اتصال پشتیبانی می کنند؛ همانند اترنت (برای چندین کامپیوتر یا برقراری ارتباط از فاصله زیاد)، کابل سریال، USB و در برخی نمونه های Wi-Fi. قبل از خرید یکی از این فیش پرینترها مطمئن شوید که دستگاه با صندوق فروشگاهی و سایر سخت افزارهای مورد استفاده شما سازگاری داشته باشد.

رسیدهای چاپ شده روی کاغذهای حرارتی دائمی نیستند و با گذر زمان کمرنگ تر شده و در نهایت محو می شوند. همچنین در محیط هایی که دمای هوا بالاست نیز نمی توان از این پرینترها استفاده کرد؛ زیرا کاغذهای حرارتی هنگام قرار گرفتن در معرض گرما تغییر رنگ می دهند.تحولات جدیدتر در چاپ حرارتی شامل چاپ رنگی و چاپ دو طرفه برای رسیدها می باشد.

پرینترهای سیار(همراه)

فیش پرینترهای سیار نوعی از فیش پرینترهای حرارتی می باشند که برای استفاده مشاغل سیار در نظر گرفته شده اند. طراحی آنها از نظر ارگونومیک برای استفاده در هنگام حرکت مناسب بوده و به دلیل وزن سبکی که دارند، به آسانی قابل حمل هستند. (می توانند به کمربند یا لباس بسته شوند.) امکان ایجاد یک شبکه ارتباطی از طریق بلوتوث، Wi-Fi یا WLAN و بدون نیاز به کابل، توسط این پرینترها وجود دارد.

از ویژگی های حائز اهمیت پرینترهای سیار، عمر طولانی باتری آنهاست که مانع خرابی ناشی از تعویض یا شارژ مداوم باتری می شود. به همین خاطر، می توان از این فیش پرینترهای ساعت های طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده نمود.به علاوه از آنجایی که برای استفاده از این گونه پرینترها اکثرا از تلفن های همراه استفاده می گردد، می توان از مدل های سازگار با IOS، Android یا Windows Mobile و همچنین سیستم های مکانیزه فروش (POS) بهره برد.

موارد استفاده: پرینترهای سیار برای پرسنل تحویل کالا، رانندگان کامیون و سایر کارکنانی که بیرون از یک محیط ثابت فعالیت دارند، بهترین انتخاب هستند و به آنها اجازه می دهند تا به راحتی برای مشتری های خود رسید چاپ کنند.با توجه به شرایط متفاوتی که پرینترهای سیار می توانند در آن قرار بگیرند، (از جمله دمای متغیر، آب و هوای نامناسب و ضربه های احتمالی) باید به دنبال دستگاهی باشید که رتبه بندی IP داشته و از مقاومت بالایی برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>