اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتریج های جوهر اصلی (Genuine) توسط همان تولید کنندگان پرینتر شما ساخته می شوند. به عنوان مثال، کارتریج اصلی برای پرینترهای اچ پی توسط خود شرکت HP تولید می گردد.همچنین با کارتریج های شارژ شده نیز آشنایی دارید. اینها کارتریج های اصلی هستند که بعد از یک بار استفاده شدن، برگردانده شده و دوباره با جوهر پر می شوند. کارتریج های بازسازی شده هم پس از یک بار مصرف، تمام قطعات آنها تعویض شده و دوباره به فروش می رسند. آنها معمولا کارتریج های تونری می باشند که قسمت هایی از تونر در طول چاپ دچار فرسودگی گشته است.

انواع دیگر کارتریج های موجود در بازار، کارتریج های طرح (Compatible) هستند که توسط شرکت دیگری برای پرینتر شما تولید شده اند. برای مثال، کارتریج های دیگری وجود دارند که در پرینترهای HP به خوبی فعالیت می کنند اما خود شرکت HP آنها را نساخته است. یکی از شرکت های تولید کننده کارتریج، شرکت صدرا می باشد. این شرکت ها رقیب تولید کنندگان پرینتر به شمار می روند؛ زیرا بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند کارتریج های طرح را بخرند.

علیرغم هرگونه تفاوت ساختاری، کارتریج های طرح کاملا متناسب با پرینتر شما طراحی شده و هزینه پایین تری دارند. این کارتریج ها باید به همان اندازه نمونه های اصلی قابل اعتماد باشند. تا زمانی که شما از یک فروشنده معتبر خرید می کنید، تهیه چنین کارتریج هایی مقرون به صرفه خواهد بود؛ بدون این که بر کیفیت چاپ یا عملکرد پرینتر شما تأثیری بگذارد. برخی از این شرکت ها به قدری محصولات باکیفیت به بازار عرضه می نمایند که مصرف کنندگان معمولا نمی توانند تفاوت بین عملکرد کارتریج های واقعی و طرح را تشخیص دهند.

دلیل اختلاف قیمت بین کارتریج های اصلی و طرح چیست؟

با در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه، تولید کنندگان مجبورند به نحوی هزینه های خود را جبران کنند. این منجر به قیمت بالایی می شود که مشتری ها متعهد به پرداخت آن هستند. در واقع هزینه کارتریج های اصلی به عنوان سود شرکت ها به شمار می آید. سازندگان کارتریج های طرح چنین هزینه هایی ندارند بنابراین می توانند محصولات خود را با قیمت بسیار کمتری در اختیار خریداران قرار دهند. قیمت آنها حدود 40 تا 90 درصد کمتر از کارتریج های فابریک است.

علاوه بر این، این کارتریج ها معمولا حاوی جوهر بیشتری نسبت به نمونه های اصلی هستند؛ پس هزینه های شما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.یادتان باشد که کارتریج های طرح با استانداردها و قیمت های بیش از اندازه پایین در بازار کم نیستند؛ به همین خاطر فقط از فروشندگان معتبر با گارانتی و ضمانت بازگشت خرید کنید.

کارتریج های طرح بر ضمانت پرینتر تأثیر می گذارند؟

اگر تصمیم دارید از کارتریج های جوهر طرح استفاده نمایید، ضمانت پرینتر شما باطل نخواهد شد. این کارتریج ها آسیبی به پرینترها نمی رسانند و تولید کنندگان قانونی و معتبر، در اکثر مواقع، عملکرد دستگاه چاپ شما را در صورت خرابی کارتریج ضمانت می کنند.

آیا تفاوتی در کیفیت چاپ وجود دارد؟

پاسخ کوتاه این است: «نباید وجود داشته باشد.» فرمولاسیون جوهر این کارتریج ها به طرز باورنکردنی به جوهر نمونه های اصلی نزدیک است. شما با هزینه ای کم همان اندازه تولید رنگ، دقت چاپ و سهولت استفاده را در اختیار خواهید داشت.

از چه نوع جوهری در این کارتریج ها استفاده می گردد؟

گفتیم که جوهر کارتریج های اصلی و طرح فرمول تقریبا یکسانی دارند. با این حال، جوهرهای طرح (علاوه بر حجم بیشتر) در مقایسه با نمونه های اصلی، از آب بیشتری نسبت به روغن تشکیل شده اند. رنگ های پایه آب می توانند تمام رنگ های منفرد از جمله سیاه را بسازند و تمایل دارند زودتر خشک شوند. اما کارتریج های جوهر اصلی دارای روغن بیشتری هستند؛ از این رو غلظت آنها نیز بیشتر است. در نتیجه اگر زمان کافی برای خشک شدن به رنگ های روغنی اختصاص نیابد، لکه هایی روی کاغذ به وجود می آیند که کیفیت چاپ را پایین می آورند.

چقدر چاپ می کنید؟

بدون در نظر گرفتن نوع اسناد چاپی مورد نیاز شما، توصیه می شود که به ازای هر 4-3 کارتریج طرح از یک کارتریج اصلی استفاده نمایید. نمونه های اصلی حاوی مواد شیمیایی هستند که از خشک شدن جوهر و مسدود شدن هد پرینتر جلوگیری می کنند؛ بنابراین این کار به تمیز کردن و روغن کاری هد کمک خواهد نمود. می دانید که قیمت نمونه های طرح خیلی پایین است؛ به همین خاطر هر چند وقت یک بار خرید از تولید کنندگان اصلی تأثیر زیادی روی هزینه های شما نخواهد داشت.

چه چیزی را چاپ می کنید؟

متن وضوح و کیفیت نمونه های طرح بسیار بالاست و این کارتریج ها در چاپ اسناد متنی به خوبی عمل می کنند.عکس های روزمره کارتریج های اصلی در این زمینه همیشه بهترین نتیجه را به شما ارائه می نمایند. با این حال، درک تفاوت چاپ تصاویر توسط کارتریج های طرح و اصل نیز تقریبا غیرممکن است.عکس های حرفه ای عمر جوهرهای طرح به اندازه جوهر اصل نیست. به خصوص در نورپردازی شدید، تصاویر حرفه ای چاپ شده توسط کارتریج های طرح می توانند کمرنگ شوند.

خرید کارتریج جوهر باکیفیت

می دانید که کیفیت مهم ترین عامل برای خرید هر محصولی است. همان طور که در بخش های قبل گفته شد، برای اطمینان از عملکرد و کیفیت انواع کارتریج ها، باید خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهید. برای یافتن یک فروشنده مطمئن، باید وقت بگذارید و به خوبی تحقیق کنید.اکنون که با تفاوت کارتریج های طرح و اصل آشنا شدید، می توانید راحت تر درمورد انتخاب کارتریج مناسب تصمیم بگیرید. نوع و برند پرینتر شما نیز در این تصمیم گیری تأثیر بسزایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>