اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیش پرینتر

همان طور که قبل تر هم بیان شد با پیدایش تکنولوژی Wireless یا بی سیم در عرصه های مختلف، کاربرد آن روز به روز در تولید تجهیزات دیجیتالی بیشتر شده است. فیش پرینترها نیز تحت تأثیر این تکنولوژی قرار گرفته اند. یکی از انواع پرکاربرد فیش پرینترها، پرینترهای سیار یا همراه هستند که در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی ها و قابلیت های آنها بپردازیم.

چه کسانی به پرینتر سیار نیاز دارند؟

این نوع فیش پرینتر برای صاحبان مشاغلی که در یک مکان و فروشگاه مشخص مستقر نبوده و نیاز به جا به جایی در طی روز دارند، مانند پیک های موتوری، یک انتخاب ایده آل است. پرسنل تحویل کالا، رانندگان کامیون و تمام صاحبان مشاغلی که بیرون یک محیط ثابت به چاپ رسید می پردازند از فیش پرینترهای سیار استفاده می برند.بسیاری از فیش پرینترهای همراه دارای منبع تغذیه متناوب بوده و طراحی سبک و قابل حملی دارند. این طراحی از نظر ارگونومی مورد تایید می باشد. دارندگان مدل های سیار فیش پرینتر، آن را به کمربند یا لباس خود می بندند و به راحتی حمل می کنند.

یکی از زمان هایی که استفاده از فیش پرینتر های قابل حمل برای شما سود بیشتری دارد، وقتی است که به کامپیوتر دسترسی ندارید. برخی از این پرینترهای صدور فیش این امکان را برای شما فراهم می کنند تا به کمک دستگاه های دیگری جز کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ، از جمله تلفن های هوشمند، رسیدهای مورد نظر خود را چاپ کنید.

تکنولوژی چاپ در فیش پرینترهای سیار

دستگاه چاپ فاکتور سیار از تکنولوژی چاپ حرارتی بهره می برند. در این تکنولوژی، چاپ رسیدها با تغییر رنگ کاغذهای مخصوص به حرارت در برابر گرما صورت می گیرد. وضوح این چاپ بسیار بالا بوده و از سرعت فوق العاده ای نیز برخودار است.فیش پرینترهای حرارتی نیازی به تونر کارتریج یا ریبون ندارند و رول های حرارتی مورد استفاده در آنها نیز کم هزینه هستند؛ بنابراین قیمت خرید بالای فیش پرینترهای سیار با گذشت زمان جبران خواهد شد.

مهم ترین عیب این دستگاه ها، دوام بسیار کم رسیدهای آن است که از حساسیت زیاد کاغذ به گرما ناشی می گردد. از آنجایی که دستگاه چاپ فاکتور سیار در محیط های مختلف و گاها روباز استفاده می شوند، چنانچه نور مستقیم خورشید به کاغذها بتابد، رنگ آنها تغییر خواهد نمود.مواردی که باید قبل از خرید یک پرینتر سیار در نظر بگیرید:

از آنجایی که هدف هر فرد در استفاده از فیش پرینتر متفاوت است، برای تامین نیازهای خاص هر کاربر، تنوع زیادی از این دستگاه های قابل حمل در بازار موجود است. بنابراین دانستن آن که کدام یک بیشتر مناسب نیاز شماست، می تواند کمی چالش برانگیز باشد. این سوالات به شما در یک تصمیم گیری درست کمک می کنند:

  • در چه محیطی از این دستگاه استفاده خواهید کرد؟
  • به چه میزان قصد استفاده از فیش زن حرارتی را دارید؟
  •  آیا در رسیدهای خود از گرافیک های خاصی به جز متون نیز استفاده می کنید؟
  • رسید مورد نظرتان باید در چه ابعادی چاپ شوند؟ آیا اندازه استاندارد دارند یا بزرگ تر هستند؟
  • مهم ترین ویژگی یک چاپگر حرارتی سیار خوب از نظر شما چیست؟ اندازه، وزن، کیفیت چاپ یا سرعت؟

مواردی که باید قبل از خرید یک پرینتر سیار در نظر بگیرید:

ویژگی های پرینترهای سیار

فیش پرینترهای بی سیم و سیار شامل بسیاری از ویژگی ها هستند که قبلا فقط در مدل های رومیزی و ثابت دیده می شدند. تحول در عملکرد پرینترهای همراه به کاربران امکان چاپ اسناد را در صورت نیاز، در هر زمان و مکان، می دهد.

وزن و اندازه: این پرینترهای حرارتی صدور فیش در اندازه های کوچک و بزرگ تولید می شوند و قابل حمل هستند، ولی اکثر آنها هنوز هم وزن نسبتا زیادی دارند. (حدود 2.5 کیلوگرم) برای کاربرانی که قصد دارند این دستگاه را روی شانه خود حمل کرده یا به لباس و کمربندشان متصل کنند، نمونه های کوچک و سبک تر معقول تر است. البته این کاهش ابعاد، روی کارایی و عملکرد پرینتر تأثیری نخواهد گذاشت.

قیمت: در تجهیزات الکترونیکی سیار و قابل حمل هر چه دستگاه کوچک تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. پرینترهای همراه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. قیمت این فیش پرینترهای همراه معمولا دو برابر نمونه های رومیزی آنها می باشد.

سرعت چاپ: سرعت چاپ در انواع فیش پرینترهای قابل حمل با واحد اینچ در ثانیه محاسبه می گردد. هر چقدر مشتری های بیشتری داشته باشید، سرعت کار فیش پرینتر شما نیز باید بالاتر باشد. فیش زن های حرارتی، که از تکنولوژی چاپ حرارتی استفاده می نمایند، دارای بهترین سرعت چاپ هستند.

قابلیت اتصال: هر فیش پرینتر سیار خوبی باید قابلیت اتصال بی سیم داشته باشد. Wi-Fi و بلوتوث، امکان چاپ از طریق چندین دستگاه مختلف دارای قابلیت بلوتوث و Wireless را در اختیار شما قرار می دهند. به کمک این ویژگی به راحتی می توانید بدون نیاز به کابل های دردسرساز، با فیش پرینتر خود کار کنید.

منابع تغذیه: به جهت حمل آسان تر و کاهش تعداد کابل های مورد نیاز، از باتری های لیتیومی در بیشتر پرینترهای چاپ رسید سیار استفاده می شود؛ در حالی که قابلیت استفاده از جریان برق متناوب نیز به کمک آداپتور وجود دارد. برخی از آنها، به آداپتورهای برق خودرو نیز مجهز هستند.علاوه بر این، عمر باتری ها نیز بسیار بالاست. این امر باعث می شود تا صاحبان مشاغل ساعت ها از فیش پرینترهای سیار استفاده ببرند بدون این که نیاز باشد دستگاه را مجددا شارژ کنند.

رتبه بندی IP: این رتبه بندی، میزان ناهمواری و سخت دستگاه های دیجیتالی در برابر شرایط نامساعد محیطی مثل رطوبت، دماهای متغیر، نور مستقیم خورشید، گرد و غبار و حتی سقوط و ضربه را مشخص می نماید. چون فیش پرینترهای همراه می توانند در شرایط متفاوتی قرار گیرند، بهره مندی از رتبه بندی خوب و مقاومت بالا برای آنها ضرورت دارد. این ویژگی، سبب می شود که نیازی به تعمیر و سرویس دهی مداوم این دستگاه ها وجود نداشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>