اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیش پرینتر

در صنعت، دستگاه های چاپ به سرعت در حال رشد هستند. تکنیک ها و فرآیندهای مختلف چاپ در همه صنایع برای ارتباط موثر استفاده می شوند. توسعه ماشین های اداری تغییرات بزرگی را در جهان ایجاد کرد؛ به عنوان مثال تکنولوژی های موجود در پرینترهای امروزی، سهم بزرگی در پیشرفت علم و فناوری دارند. از آنجایی که هر تولید کننده ای در حال معرفی ویژگی های بهتر و غلبه بر سایر رقبا در زمینه ارتقاء ماشین های چاپ صنعتی است، با ورود این عملکردها در پرینتر های چاپ رسید، فرآیند چاپ در حال حاضر از همیشه آسان تر صورت می گیرد.

پرینترها در اندازه های مختلف و متناسب با نیازهای همه مشاغل ارائه می شوند که هر کدام از تکنولوژی چاپ متفاوتی بهره می برند. پرینترهای بزرگ تر مناسب چاپ های سنگین و با حجم بیشتر در دسترس هستند. برای کسب و کارهای کوچک، می توان فیش پرینترهای جمع و جورتر تهیه کرد. پرینترهای صدور فیش صنعتی سنگین در مقایسه به نمونه های کوچک تر، قابلیت چاپ بسیار بالاتری دارند.

ویژگی فیش پرینترهای صنعتی

پرینترهایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، باید بتوانند به نیازهای خاص آن پاسخ دهند. بدنه این نوع پرینترها از فلزات با دوام ساخته شده است که باعث می شود دستگاه در برابر ضربه، گرد و غبار، آلودگی و حتی افتادن از ارتفاع از مقاومت بالایی برخوردار باشد. آنها به همین دلیل برای استفاده در شرایط سخت بهترین گزینه هستند. با اینکه طراحی این پرینترها بزرگ و جاگیر است و قیمت بالایی دارند؛ اما مدت طولانی عمر می کنند.

یک فیش پرینتر صنعتی کیفیت بالایی داشته و در طول روز می تواند هزاران چاپ را با نهایت سرعت ممکن (356 میلی متر در ثانیه) انجام دهد. برخی از آنها دارای صفحه نمایش های لمسی هستند که به وسیله آن ها می توان بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر و شبکه، فعالیت دستگاه فیش زن را تنظیم کرد. نمونه های صنعتی از درگاه های اتصال Parallel، Serial، WLAN، USB و اترنت پشتیبانی می کنند.یکی از ویژگی های جانبی کاربردی، قابلیت برش خودکار کاغذ است که در بعضی از انواع این پرینترها وجود دارد. همچنین می توان به کمک آنها، اسناد را در ابعادی بزرگ تر از اندازه استاندارد چاپ کرد.

تکنولوژی چاپ فیش پرینترهای صنعتی

دو تکنولوژی برای چاپ حرارتی وجود دارد: حرارتی مستقیم و حرارتی انتقالی. در هر دوی این روش ها از یک هد (print head) حرارتی استفاده می شود که گرما را روی سطح علامت گذاری شده اعمال می کند.
کاغذهای مخصوص مورد استفاده در چاپ حرارتی مستقیم حاوی مواد شیمیایی حساس به گرما هستند که هنگام عبور از زیر هد پرینتر چاپ فیش تغییر رنگ می دهند. در حالی که چاپ حرارتی انتقالی از ریبون های جوهر برای چاپ نویسه های با دوام در طیف گسترده ای از رنگ ها کمک می گیرد.

پرینترهای حرارتی مستقیم

این پرینترها با اعمال گرما فرآیند چاپ را انجام می دهند. در این دستگاه ها هیچ گونه ریبون، جوهر یا تونری وجود ندارد. کاغذهای مخصوص مورد استفاده در این فناوری از مواد حساس به حرارت تشکیل شده اند که در برابر حرارت تغییر رنگ داده و سیاه می شوند. ماندگاری این رنگ بالا نیست و با گذشت محو شده و از بین می رود. علاوه بر این، به رطوبت، مواد شیمیایی و نور خورشید هم حساسند.

به همین دلایل، چاپ حرارتی مستقیم بهترین گزینه برای استفاده طولانی مدت نخواهد بود. اما این تکنولوژی همچنان برای مشاغلی که نیاز آنها به رسانه های چاپی خود (از جمله رسیدها، بلیط ها و برچسب های کالا) کمتر از شش ماه به طول می انجامد، کفایت می کند.از آنجایی که این دستگاه های فیش پرینتر طراحی کوچک و جمع و جوری دارند، از آنها به عنوان فیش پرینترهای سیار نیز به کار برده می شود.معمولا قیمت خرید و هزینه مالکیت فیش پرینترهای حرارتی مستقیم پایین تر بوده و نسبت به پرینترهای انتقالی تعمیر، نگهداری و توجه کمتری می خواهند.

پرینترهای حرارتی انتقالی

مدل های انتقالی ریبون های ساخته شده بر پایه وکس یا رزین را برای چاپ به کار می برند که بر روی سطح مورد نظر ذوب می شوند. این روش چاپ باکیفیت و دوام بی نظیری ایجاد می کند.چاپ انتقالی برای کاربردهای طولانی مدت و محیط هایی که در شرایط سخت قرار دارند، مناسب است.

به کمک فناوری انتقال حرارت این امکان وجود دارد که علاوه بر کاغذ، بر روی پلاستیک و پلی استر نیز چاپ انجام داد. این مواد دارای طول عمر متفاوتی هستند، از این رو می توان در موارد خاص ماندگاری چاپ را بالاتر برد. (چاپ های انجام شده روی پلی استر پایدارترند.)از آنجایی که پرینترهای حرارتی انتقال به کمک ریبون و تونر رنگ های متفاوتی می سازند و این تجهیزات نیاز به تعویض دارند، هزینه استفاده از آنها نسبت به پرینترهای حرارتی مستفیم بیشتر است.

انتخاب فیش پرینتر صنعتی

هر کدام از انواع دستگاه های چاپ فاکتور صنعتی مزایا و معایبی دارند. برای انتخاب یک فیش پرینتر مناسب باید اولویت ها و نیازهای کسب و کار خود را در نظر بگیرید؛ از جمله ویژگی ها و عملکردها، کیفیت چاپ، قیمت، هزینه مالکیت و غیره.چاپگرهای حرارتی مستقیم ارزان تر هستند، چون نیازی به جوهر و تعویض مداوم ریبون ها ندارند و کاغذهای مورد استفاده آنها نیز قیمت پایین تری دارند.

با این حال، در برابر نور، رطوبت، گرما و مواد شیمیایی حساس ترند و عمر کاغذهای حساس به حرارت نیز کوتاه تر است.از آنجایی که در این فیش پرینترهای صنعتی، هد مستقیما در تماس با کاغذ قرار می گیرد، پوشش محافظتی روی آن خراشیده شده و از بین می رود؛ پس باید زود به زود قطعات پرینترهای حرارتی مستقیم را تعویض کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>