اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیش پرینتر

فیش پرینترها از سال ها قبل در بازار تجهیزات فروشگاهی ایران در انواع مختلفی عرضه می گردند. پرینترهای صدور فیش و رسید را می توان در دسته های گوناگونی طبقه بندی نمود. یک دسته از آنها، فیش پرینترهایی هستند که مناسب صنعت بوده و به طور گسترده ای در انبارها مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع به دلیل ویژگی ها و قابلیت های خاصی که کاربران در هر محیط شغلی نیاز دارند، این نوع فیش پرینتر به یک دسته جداگانه تبدیل شده است. در ادامه، به بررسی توانایی ها و خصوصیات فیش پرینترهای مخصوص انبار می پردازیم.

کاربرد فیش پرینتر در انبار

شایان ذکر است که کارایی این فیش پرینترها، بسته به نوع فعالیت و کالاهای موجود در انبار متفاوت می باشد. اما به طور معمول، این کاربرد بر اساس ورود و خروج کالا تنظیم می گردد. به این ترتیب که روی کالاها بر حسب نوعشان، بارکد منحصر به فردی قرار دارد. بارکدها هنگام ورود یا خروج از انبار توسط یک دستگاه دیگر (اسکنرهای بارکد یا بارکدخوان) خوانده شده و در رسید مربوط به کالا درج می شود. در مرحله آخر نیز هنگام حواله کردن محصول، به وسیله فیش پرینتر، رسید چاپ خواهد شد.

تکنولوژی چاپ حرارتی

فیش پرینترهای حرارتی از طریق تماس مستقیم بین هد حرارتی که گرما ایجاد می کند و کاغذ حراتی که از مواد شیمیایی حساس به حرارت ساخته شده، نویسه ها را بر روی کاغذ انتقال می دهد. در برابر گرما، کاغذ حرارتی تغییر رنگ داده و سیاه می شود.در این دستگاه های فیش زن چاپ رسید با کمترین سر و صدای ممکن و با کیفیتی فوق العاده و سرعتی بالا صورت می گیرد. نیازی به استفاده از کارتریج های جوهر و تونر نیست؛ بدین ترتیب، قطعاتی هم وجود ندارد که با احتیاج به تعویض و جایگزینی مداوم به هزینه های مالکیت شما بیفزایند. تنها هزینه لازم در طول عمر فیش پرینتر، هزینه خرید رول های کاغذ حرارتی می باشد.

البته این تکنولوژی در کنار مزایای بی شماری که ارائه می دهد، معایبی نیز دارد. کاغذهای حرارتی از حساسیت بالایی نسبت به حرارت برخوردارند. بنابراین اگر در روزهای گرم در محیط های روباز کار می کنید یا می خواهید از چاپگرهای حرارتی در آشپزخانه رستوران ها یا سایر محیط ها با دمای بالا استفاده نمایید، ممکن است کاغذها آسیب ببینند و تغییر رنگ دهند.

بنابراین رسیدهای چاپ شده شما ناخوانا خواهند بود.علاوه بر این، رسیدهایی که توسط این دستگاه ها چاپ می شوند دائمی نیستند و با گذشت زمان کمرنگ تر شده و در نهایت محو خواهند شد؛ پس نمی توان از این رسیدها برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.مسلم است که هر چقدر قابلیت ها و توانایی های یک فیش پرینتر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. فیش پرینترهای حرارتی جزء تجهیزات گران به شمار می آیند.

فیش پرینترهای سیار نیز از تکنولوژی چاپ حرارتی مستقیم بهره می برند. این دستگاه ها برای استفاده در حرکت مناسب بوده و به دلیل وزن سبکی که دارند، به راحتی حمل می شوند. به همین دلیل، به محبوب ترین گزینه برای استفاده در انبارها تبدیل شده اند؛ به خصوص در انبارهای بزرگ که کارکنان در یک جای ثابت و کنار سیستم کامپیوتری مستقر نخواهند بود.

آنها می توانند از طریق بلوتوث، Wi-Fi یا WLAN با یک سیستم کامپیوتری ارتباط برقرار نمایند؛ پس کارکنان برای استفاده از آنها نیازی به اتصال سیمی ندارند.عمر باتری این دستگاه های چاپ فاکتور اکثرا طولانی است تا از خرابی های ناشی از شارژ مداوم باتری جلوگیری گردد. همچنین، اغلب فیش پرینترهای سیار با دستگاه های مختلف سازگارند. می توانید مدل هایی را پیدا کنید که از سیستم عامل های تلفن همراه نیز پشتیبانی می نمایند.

ناهمواری و مقاومت بالای فیش پرینترهای مناسب انبار

رتبه بندی IP نشان دهنده میزان مقاومت و دوام تجهیزات الکترونیکی در برابر شرایط نامساعد محیطی مثل نفوذ آب، گرد و غبار، دمای متغیر، ضربه و آسیب های ناشی از افتادن دستگاه می باشد.چگونگی طراحی فیش پرینترهایی که برای استفاده در انبارها تولید شده اند در برابر این شرایط برای عملکرد و طول عمر بیشتر بسیار مهم است. به دستگاه هایی که نسبت به شرایط یاد شده مقاوم هستند و آسیبی نمی بینند، اصطلاحا دستگاه های ناهموار می گویند.

هرچه رتبه بندی IP بیشتر باشد، فیش پرینترها مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند. درجه 54 معمولا کفایت می کند اما اگر در انبارهای روباز به فعالیت می پردازید، شاید لازم باشد فیش پرینتری با درجه بندی بالای 54 را انتخاب نمایید.به خصوص اگر قصد دارید از فیش پرینترهای سیار در انبار خود استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها می توانند در برابر ضربه، سقوط و شرایط محیطی سخت که معمولا یک مدل رومیزی در معرض آن نیست، مقاومت نمایند.

مدل های همراه ممکن است در هوای نامناسب (بسیار گرم یا سرد) رها شوند. پس انتخاب دستگاهی که از نظر مقاومت در برابر گرد و غبار، دما و رطوبت درجه بندی شده اند ضرورت دارد.یک تصمیم اشتباه ممکن است سرانجام هزینه بیشتری برای تعمیر فیش پرینتر خراب و یا تعویض آن داشته باشد. اگر به دنبال هزینه مالکیت پایین و استفاده طولانی مدت از دستگاه خود در انبارتان هستید، رتبه بندی IP مناسب محیط کسب و کار خود را انتخاب کنید.

خرید فیش پرینتر انبار

همان طور که گفته شد، تکنولوژی مورد استفاده در فیش پرینترها، چاپ حرارتی مستقیم می باشد. انبارها اکثرا فیش پرینترهای سیار را نسبت به مدل های رومیزی ترجیح می دهند. علاوه بر نوع دستگاه، هنگام اقدام به خرید فیش پرینتر مناسب برای انبار باید به عاملی مهم تر نیز توجه کرد. مقاومت فیش پرینتر در برابر شرایط نامساعد محیطی از اهمیت بالایی برخودار است.

در غیر این صورت، امکان آسیب دیدن فیش پرینتر در انبار وجود دارد که هزینه هایی اضافی را به شما تحمیل خواهد نمود.به جز این موارد، دانستن این که بودجه شما چقدر است هم جزو ملاحظات مهم به شمار می رود. البته توجه داشته باشید که خرید یک فیش پرینتر باکیفیت اما گران در دراز مدت به نفع شما خواهد بود. مدل های ارزان و گاها بی کیفیت هزینه های جانبی زیادی می برند؛ از جمله هزینه تعمیر و تعویض قطعات.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>