اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتریج

اگر در حین کار با پرینتر با مشکل تمام شدن جوهر مواجه شدید و نیاز به تعویض کارتریج دستگاه دارید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که روند انجام این کار را تسهیل کند. بعد از تعویض کارتریج خالی پرینتر، ممکن است در روند کار دستگاه شما اخلال ایجاد شود. این مشکلات اغلب زمانی به وجود می آیند که پرینتر کارتریج را تشخیص نمی دهد یا فکر می کند هنوز خالی است. اگر خودتان کارتریج خالی را دوباره شارژ کنید نه تنها این مشکلات رفع نمی شوند، بلکه ممکن است به آنها اضافه گردد.

نوار محافظ را بردارید

بیشتر کارتریج های جوهر نوار محافظ باریکی دارند که نازل چاپ را می پوشاند. این نوار باعث جلوگیری از نشت جوهر در هنگام جابه جایی کارتریج می شود. اگر نوار محافظ را برنداشته باشید، پرینتر نمی تواند فرآیند چاپ را به درستی انجام دهد. کارتریج را از پرینتر بیرون بیاورید و اگر نوار را جدا نکرده اید، آن را بردارید. رنگ این نوار ممکن است بسته به مدل کارتریج متفاوت باشد. به جز نوار محافظ، به هیچ کدام از برچسب های موجود روی کارتریج دست نزنید؛ آنها کارتریج را مهر و موم می کنند تا جوهر آن خشک نشود.

کارتریج جوهر را مجددا تنظیم نمایید

پرینتر شما شاید نتواند کارتریج جوهر جدید را تشخیص بدهد، یا شمارنده جوهر آن را خالی فرض کند. بسیاری از پرینترها دارای قابلیت تنظیم مجدد کارتریج هستند که باعث می شود دستگاه کارتریج را شناسایی نماید. به عنوان مثال، در برخی از پرینترهای Epson برای تنظیم مجدد کارتریج، دکمه Load/Eject را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. بست کارتریج را بلند کنید اما آن را از داخل پرینتر بیرون نیاورید. بست را ببندید و دوباره Load/Eject را فشار دهید. در مورد سایر انواع پرینترها، نحوه تنظیم مجدد کارتریج جوهر در دفترچه راهنمای آنها ذکر گردیده است.

چرخه طولانی تمیز کردن کارتریج را اجرا کنید

اگر تونر کارتریج شما برای مدت زمان طولانی در انبار نگهداری شده باشد، امکان خشک شدن جوهر آن وجود دارد. اجرای چرخه طولانی تمیز کردن ممکن است مشکل را برطرف نموده و به پرینتر در تشخیص کارتریج یاری برساند. دکمه Cleaning را چند ثانیه فشار دهید. برای اطلاع از چگونگی اجرای چرخه تمیز کردن روی دستگاه خود، دفترچه راهنمای پرینتر را بخوانید. پس از پایان چرخه، پرینتر را آزمایش کنید تا مطمئن شوید مشکل برطرف شده باشد.

معایب شارژ کردن کارتریج ها

با این که دوباره پر کردن کارتریج های جوهر باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود، اما مشکلات احتمالی خاص خود را نیز به وجود می آورد. چه خودتان این کار را انجام دهید و چه کارتریج خود را به دست متخصصان این کار بسپارید، باز هم خطراتی را به جان می خرید.

آسیب دیدن پرینتر

کارتریج های پر شده می توانند با نشت جوهر، هد چاپ را مسدود کنند. اگرچه اکثر اوقات در چنین شرایطی آسیب جدی به پرینتر وارد نمی شود، اما در کارکرد آن اختلال ایجاد می گردد. اگر کارتریج به پرینتر آسیب بزند، ضمانت دستگاه نیز باطل خواهد شد.اگر کارتریج به طور نادرست پر شده باشد، ممکن است چاپگر نتواند چاپ کند. علاوه بر این، پر شدن بیش از حد کارتریج به پرینتر آسیب می رساند. گاهی کیفیت چاپ نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

نشت جوهرگاهی اوقات جوهر کارتریج پر شده نشست می کند. به همین دلیل، رگه های جوهر روی کاغذ به وجود می آید و کیفیت چاپ را پایین می آورد. همچنین جوهر به سرعت تمام می شود و مجبور خواهید شد دوباره کارتریج ها را تعویض یا پر کنید.

خطاهای پرینتر

چه از کارتریج های تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM) استفاده کنید و چه از محصولات تولید کنندگان فرعی، همیشه این احتمال وجود دارد که پرینتر، حتی قبل از تمام شدن جوهر، کارتریج را نپذیرد. دلیل این مشکل، می تواند تراشه حافظه موجود در کارتریج یا فرسوده شدن آن به مرور زمان باشد. تراشه حافظه همان قطعه ای است که وضعیت جوهر را به پرینتر اطلاع داده و خطاهای دیگر، از جمله کارتریج های ناسازگار، را به آن اعلام می کند. در برخی از پرینترهای اچ پی و اپسون، این تراشه ها شماره های سریال را ردیابی کرده و از چاپهایی که قبلا صورت گرفته اند، خودداری می کنند.

کیفیت جوهر

کیفیت جوهر داخل کارتریج های پر شده پایین تر است؛ به همین دلیل می توان با هزینه کمتری کارتریج ها را شارژ کرد. با این که این افت کیفیت در چاپ های متنی استاندارد خیلی محسوس نیست، اما در چاپ عکس ها تفاوت زیادی ایجاد خواهد شد. جوهر احتمالا سریع تر محو شده و دوام کمتری خواهد داشت.

خرابی کارتریج

تا قبل از خراب شدن هد چاپ می توان تونر کارتریج ها را چندین بار پر کرد. با هر دفعه شارژ کردن آسیب های فراوانی به کارتریج وارد می شود که در نهایت آن را از کار می اندازد.

هدر رفتن جوهر

صاحبان پرینترها اغلب به سادگی «طریقه پر کردن جوهر کارتریج» را در اینترنت جستجو می کنند، یک کیت شارژ کردن کارتریج می خرند و سعی می کنند خودشان جوهر را به کارتریج خالی تزریق نمایند. در حین انجام این کار، از بیشتر آنها اشتباهاتی سر می زند. برخی افراد جوهر را با بی دقتی می ریزند که این باعث آشفتگی می شود. برخی دیگر جوهر را خیلی سریع تزریق می کنند و جوهر از کارتریج بیرون می آید. شستشوی جوهر پرینتر کار دشواری بوده و پاک کردن آن از روی سطوح تقریبا غیرممکن است.

کارتریج را مجددا پر کنید

گاهی اوقات انتهای مخزن خالی می ماند و جوهر به آنجا نمی رسد. با برداشتن کارتریج و تزریق جوهر بیشتر از طریق سوراخ خروجی این مشکل را رفع کنید.

حباب هوای داخل کارتریج را از بین ببرید

حباب های هوا نیز می توانند در داخل کارتریج گیر کرده و مانع جریان جوهر شوند. اجازه دهید کارتریج حدود یک ساعت بدون استفاده بماند تا این حباب ها خود به خود خارج گردند. اگر مشکل ادامه داشت، کارتریج را برداشته و به آرامی روی سطح میز بزنید تا حباب ها بیرون آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>