اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بارکد خوان

فناوری بارکدخوان به طور مداوم در حال بهبود است و به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا وقت کمتری را برای ورود اطلاعات به صورت دستی هدر داده و بیشتر زمان خود را برای اداره کارآمد کسب و کار خود صرف نمایند. به همین دلیل، بارکدخوان ها نیز طی سالیان متمادی تکامل یافته اند. جدیدترین نسل این تجهیزات اسکنرهای بارکد بی سیم یا سیار هستند.

آنها با به کار گیری فرکانس های رادیویی یا فناوری بلوتوث، اطلاعات استخراج شده را به کامپیوتری می فرستند که به آن متصل اند. یکی از مزیت های اصلی اسکنرهای بارکد بی سیم، امکان صرفه جویی در منابع و زمان است. (به جای این که کالاها را به پیشخوان بیاورید تا از طریق دستگاه بارکد خوان رومیزی بارکدها را بخوانید، می توانید هر کالایی را سر جای خودش اسکن کنید.) این بارکدخوان ها بهره وری کسب و کارتان را نیز بهبود می بخشند.

موارد استفاده اسکنرهای سیار

تنوع در بارکد خوان بسیار بالاست و تقریبا برای هر نوع کاربردی، تولید کنندگان مدل مناسبی را طراحی کرده اند. اما از بارکد خوان وایرلس اکثرا برای انبارداری استفاده می شود و بیشترین درخواست آنها به انبار کارخانه ها و یا فروشگاه های بزرگ اختصاص دارد.

انواع اسکنر بارکد بی سیم

برخی از انواع بارکدخوان های بی سیم برای آن که بتوانند عملکرد درستی داشته باشند، هنوز هم به یک گیرنده USB برای اتصال به رایانه نیاز دارند؛ مانند اسکنرهای 2.4 گیگا هرتز. به این صورت که همانند تلفن های بی سیم، پایه اسکنر به رایانه متصل می ماند و متصدی فروشگاه می تواند خود اسکنر را با خود حمل کند. این پایه علاوه بر برقراری ارتباط، وظیفه شارژ کردن اسکنر را نیز بر عهده دارد.راه اندازی این دستگاه ها کار سختی نیست؛ کافی است گیرنده را به رایانه متصل نمایید تا اسکنر شروع به خواندن بارکد کند.

گیرنده های USB در اندازه های مختلفی وجود دارند. اگر که از رایانه های رومیزی ثابت استفاده می کنید، مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت. اما در صورت استفاده از لپ تاپ هایی که مرتبا جابه جا می شوند، این مسئله دردسرساز خواهد بود. جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید این است که این اسکنر درگاه USB رایانه شما را اشغال خواهد کرد، بنابراین فضای کافی برای اتصال سایر سخت افزارها مثل ماوس و صفحه کلید نخواهید داشت.

نوع دیگری از اسکنرهای بی سیم، اسکنرهایی هستند که از طریق بلوتوث فعال می شوند و نیازی به کابل های اضافه بر سازمان ندارند. این بارکدخوان ها می توانند به کمک فناوری بلوتوث علاوه بر رایانه، با تلفن های همراه دارای سیستم عامل IOS یا Android نیز ارتباط برقرار نمایند.

موارد استفاده اسکنرهای سیار

مزیت عمده انتخاب یک بارکد خوان بلوتوثی این است که بسیاری از تجهیزات مدرن دارای فرستنده های بلوتوث داخلی می باشند. بدان معنا که گیرنده در داخل رایانه قرار می گیرد و دیگر نیازی به درگاه اضافی نیست.با این حال، مراحل راه اندازی و اتصال این بارکدخوان ها به رایانه از اسکنرهای 2.4 گیگا هرتزی کمی پیچیده تر بوده و شامل سه مرحله می باشد:

  •  رایانه خود را به بلوتوث متصل کنید. (همه رایانه های شخصی دارای بلوتوث نیستند.)
  • تنظیمات بلوتوث اسکنر را در حالت جفت سازی قرار دهید. (از آنجایی که این دستگاه ها گیرنده USB ندارند تا بتوانند به صورت خودکار با رایانه جفت شوند، باید خودتان آن را تنظیم کنید.)
  • رایانه را با اسکنر جفت کنید. باید اسم بارکدخوان را از بین لیست دستگاه های بلوتوث موجود در رایانه انتخاب نمایید.

بسیاری از اسکنرهای بی سیم 2.4 گیگا هرتزی و بلوتوثی از فاصله تقریبا 9 متری (30 فوت) نسبت به گیرنده به خوبی عمل می کنند. البته این فاصله با توجه به عواملی همچون موانع فیزیکی (مثل دیوار) متغیر است.

ویژگی های اسکنرهای بی سیم

آزادی حرکت: با بهره گیری از این اسکنرها، دیگر سیم و کابلی وجود ندارد که دست و پا گیر باشد. شما می توانید به راحتی در فروشگاه خود قدم بزنید و بارکد هر محصولی را سر جای خودش اسکن کنید.

دوام و مقاومت بالا: از آنجایی که این اسکنرها قابل حمل هستند و بیشتر در معرض شرایط محیطی نامناسب یا خطر ضربه قرار می گیرند، تولید کنندگان آنها را با دوام بهتری می سازند.

سهولت استفاده: بارکدخوان های بی سیم طراحی پیچیده ای ندارند و استفاده از آنها آسان است. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، بسیاری از اسکنرهای باکیفیت دارای ضمانت نامه های چندین ساله و پشتیبانی فنی نامحدود برای تمام عمر می باشند.

حافظه: دستگاه بارکد خوان حافظه دار نه تنها به شما اجازه ردیابی کالاها و مدیریت آسان موجودی را می دهد، بلکه حافظه ذخیره سازی بیشتری را هم فراهم می کند. البته ظرفیت حافظه هر اسکنر بسته به مدل و تولید کننده متفاوت است. بعضی از این دستگاه ها دارای بانک حافظه تعبیه شده برای ذخیر سازی بارکدهای اسکن شده هستند.

ویژگی های اسکنرهای بی سیم

از ویژگی های منحصر به فرد اسکنرهای بی سیم حافظه دار می توان به این مورد اشاره کرد که اگر هنگام اسکن یک بارکد، ارتباط دستگاه بارکد خوان بیسیم با رایانه قطع شود، کدهای خوانده شده را به حافظه می سپارد تا زمانی که مجددا به رایانه متصل گردد.

افزایش کارایی: با استفاده از اسکنرهای بی سیم می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و به راحتی به مدیریت فروشگاه و موجودی انبار خود بپردازید. این تجهیزات همچنین امکان معاملات راحت تر را فراهم می آورند که منجر به افزایش بهره وری و سود فروشگاه شما خواهد شد.

قیمت: همان طور که می دانید، هر چقدر که تکنولوژی ساده تر باشد، ارزان تر است. بنابراین اسکنرهای بارکد بی سیم قیمت زیادی دارند. با این حال، تهیه دستگاه بارکد خوان بیسیم با ویژگی های نوین و کارآمد در بلند مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>