اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فیش پرینتر


پرینتر حرارتی چیست؟

چاپ حرارتی روشی است که در آن با استفاده از گرمای تولید شده توسط هد پرینتر (Print head)، نویسه ها و تصاویر بر روی کاغذهایی حاوی پوشش حساس به گرما منتقل می شوند. به دلیل کیفیت چاپ بالا، سرعت زیاد و پیشرفت های تکنولوژیکی، این پرینترها محبوبیت روز افزونی پیدا کرده اند و امروزه در انواع صنعت های هواپیمایی، بانک ها، فروشگاه ها و رستوران ها به کار برده می شوند.

انواع پرینترهای حرارتی

چاپ حرارتی انتقالی و حرارتی مستقیم دو تکنولوژی چاپ حرارتی متفاوت برای تولید رسانه های چاپی باکیفیت هستند. هر دوی این فناوری ها برای چاپ بارکد، تصاویر و متون مناسب اند اما درک تفاوت های بین آنها به شما کمک می کند تا پرینتری متناسب با نیازهای کسب و کارتان برگزینید.

پرینترهای حرارتی مستقیم

از آنجایی که این پرینترها بدون نیاز به ریبون، جوهر و تونر چاپ می کنند، کار با آنها در مقایسه با سایر تکنولوژی های چاپ دیگر آسان تر است و پس از خرید، به هزینه های زیادی احتیاج نخواهند داشت.چاپ های انجام شده با حرارت مستقیم معمولا ماندگاری قابل توجهی دارند اما اگر در معرض گرما، تابش طولانی نور خورشید و گرما قرار داده شوند، به تدریج محو شده و از بین می روند

.پرینترهای حرارتی مستقیم، اغلب تنها نویسه های سیاه و سفید چاپ می کنند اما در برخی از آنها استفاده از یک رنگ ثانویه (معمولا قرمز) امکان پذیر است.کاغذهای مخصوص این دستگاه ها قابل بازیافت هستند؛ به همین دلیل زباله ای تولید نکرده و به اقتصاد محیطی کمک شایانی می کنند.

پرینترهای حرارتی انتقالی

اسناد چاپ شده توسط این گونه پرینترها واضح بوده و اغلب سطح براقی دارند. این وضوح با استفاده از پوشش نازک روی ریبون به دست می آید که توسط هد گرم شده و روی کاغذ ذوب می شود. جوهر به سرعت جذب کاغذ شده و نویسه ها و تصاویر را تشکیل می دهد. ریبون بین هد پرینتر و کاغذ قرار می گیرد؛ پس سطح کاغذ مستقیما با هد ارتباط ندارد.

فناوری چاپ با انتقال حرارت در برابر گرما و رطوب مقاوم است؛ به این ترتیب بادوام ترین چاپ های ممکن را در دسترس شما قرار می دهد که تا مدت ها بدون هیچ تغییری باقی می مانند. البته این مقاومت به نوع ریبون و جنس کاغذ بستگی خواهد داشت. برای مثال، وکس، که نقطه ذوب کمتری نسبت به رزین دارد، بیشتر در معرض آسیب و خش قرار می گیرد.

یکی از مزیت های اصلی این نوع پرینترها، قابلیت چاپ روی سطوح مختلف از جمله کاغذ، مقوا، مواد مصنوعی و حتی فلزات است. به همین دلیل این تکنولوژی در بسته بندی مواد دارویی، آرایشی، بهداشتی، غذایی و خدمات پستی کاربرد گسترده ای دارد.با توجه به این که پرینترهای حرارتی انتقالی به ریبون و تونر برای تولید چاپ های رنگی نیاز دارند، هزینه استفاده از آنها نسبت به پرینترهای حرارتی مستقیم بالاتر است.برای به دست آوردن کیفیت مطلوب چاپ در این روش، ریبون و کاغذ باید با هم همخوانی داشته باشند.

موارد استفاده تکنولوژی چاپ حرارتی

علاوه بر موارد ذکر شده، بسیاری از صندوق های فروشگاهی، ماشین حساب های چاپگر و دستگاه های چاپ برچسب به کمک تکنولوژی چاپ حرارتی فعالیت می کنند. دستگاه های کارتخوان هم به همین ترتیب از پرینترهای رسید حرارتی استفاده می برند. برخی از ماشین های فکس هنوز هم به پرینترهای حرارتی مجهزند. این فناوری موجب بهبود عملکرد تجهیزات دیجیتال اداری شده است.

مزایای استفاده از پرینترهای حرارتی

  • سرعت چاپ: سرعت چاپ یکی از مهم ترین ویژگی ها در پرینترهای حرارتی به حساب می آید. کمترین سرعت مشاهده شده در این نوع پرینترها، 10 صفحه رنگی و 20 صفحه سیاه و سفید در دقیقه است.
  • بهبود کیفیت چاپ: پرینترهای سیاه و سفید وضوح 2400x1200 دارند و چاپ های باکیفیتی تولید می کنند. کیفیت استاندارد چاپ رنگی در پرینترهای حرارتی 1200x1200 می باشد.
  • چرخه وظیفه: چرخه وظیفه در یک پرینتر یعنی تعداد صفحاتی که در طی یک ماه می تواند پرینت بگیرد. پرینترهایی که در محیط های اداری به کار می روند، با چرخه وظیفه 20000 تا 25000 صفحه در ماه، بهترین عملکرد را دارند. برای مصارف خانگی و مشاغل کوچک، چرخه وظیفه 5000 صفحه در ماه مناسب است.
  • اتصالات بی سیم: پرینترهای حرارتی که می توانند از طریق Wi-Fi به شبکه متصل شوند، طرفداران بیشتری دارند. برخی از مدل هایی که به اتصالات Wireless مجهز نیستند، به عنوان پرینترهای سیار کاربردی ندارند و استفاده از آنها در دنیای دیجیتالی امروزی دشوار می شود.
  • ظرفیت حافظه: هر چفدر حافظه یک پرینتر بیشتر باشد، سرعت چاپ آن هم بالاتر است. پرینترهای حرارتی در کنار حافظه های ذخیره سازی داخلی، از کارت های حافظه نیز پشتیبانی می کنند.
  • کاهش هزینه ها: پرینترهای حرارتی مستقیم بدون جوهر هستند؛ بدون نیاز به مواد مصرفی از قبیل ریبون و جوهر، مشاغل می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، چنین پرینترهایی قطعات متحرک کمتری نسبت به نمونه های ضربه ای دارند که به نوبه خود هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش داده و باعث دوام بیشتر دستگاه می شوند.
  • افزایش عملکرد: از آنجایی که قطعات محرک کمتری دارند و نیازی به تعویض ریبون و کارتریج جوهر نیست، توقف و خرابی کمتری اتفاق می افتاد و کارکنان می توانند با کمترین وقفه، از پرینترهای حرارتی به طور مداوم استفاده کنند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پرینترهای حرارتی

عوامل مهمی در قیمت پرینترها موثرند از جمله عملکرد دستگاه و تکنولوژی چاپ.پرینترهای حرارتی مستقیم، چون فرآیند چاپ را به کمک جوهر انجام نمی دهند، ارزان تر هستند و کاغذهای مورد استفاده در آنها هم قیمت زیادی ندارند. از طرفی دیگر، چون در این دستگاه ها هد پرینتر مستقیما در تماس با کاغذ است، پوشش محافظتی آن خراشیده شده و زود به زود باید آن را جایگزین کرد.پرینترهای حرارتی انتقالی هزینه بالاتری دارند؛ زیرا جوهر ریبون به اتمام می رسد و باید تعویض شود. البته قیمت ریبون ها با توجه به جنس آنها متفاوت است.

انتخاب پرینتر حرارتی مناسب

هر کدام از این پرینترها، برای هر شغلی، عملکردهای متفاوتی را ارائه می دهند. برای انتخاب یک دستگاه چاپ مناسب، مهم ترین نکته شناسایی نیازهای کسب و کارتان است. البته که قیمت یکی از فاکتورهای حائز اهمیت در فرآیند خرید است ولی از آن مهم تر، باید ویژگی های انواع پرینترهای حرارتی را بررسی کنید تا بتوانید درست ترین تصمیم را بگیرید. کارایی این دستگاه ها باید به گونه ای باشد که به نیازهای چاپی شما پاسخ دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>