اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه کپی


درام دستگاه فتوکپی چیست؟

یکی از قطعات موجود در دستگاه فتوکپی که وظیفه انتقال تصاویر اسکن شده روی کاغذ را بر عهده دارد، درام دستگاه کپی است. اگر می خواهید با عملکرد درام دستگاه کپی، برخی مشکلات و نحوه تعمیر آنها آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

عملکرد درام دستگاه کپی

عملکرد درام دستگاه فتوکپی این گونه است که ابتدا سند شما را اسکن می کند، سپس پرتو های نور اسکن شده به درام برده می شوند و درام این پرتوهای نور را روی کاغذ انتقال می دهد و سند شما چاپ می شود.

تفاوت عملکرد درام در دستگاه کپی و پرینتر

به طور کلی عملکرد درام دستگاه کپی و پرینتر یکی است. تنها تفاوتی که در نحوه عملکرد درام در این دو نوع محصول وجود دارد، روش انتقال تصاویر با استفاده از درام روی کاغذ است.

درام فتوکپی قابل تعمیر است یا خیر؟

شاید شما نیز تا به حال به این مشکل برخورده باشید که بعد از استفاده از دستگاه کپی یا پرینتر تان بعد از مدت زمان تقریبا طولانی علائمی مثل نقطه یا خط های عرضی و یا... روی کاغذ کپی گرفته شده مشاهده کنید. این علائم نشان از آسیب دیدن یا خراب شدن درام دستگاه کپی دارد.نشانه های آسیب دیدن درام دستگاه کپی:

ایجاد نقطه ها در اندازه ها و ابعاد یکسان

یکی از مشکلاتی که بعد از کار با پرینتر و یا دستگاه کپی تان ممکن است با آن مواجه شوید، به وجود آمدن تعدادی نقاط روی کاغذ کپی گرفته شده است. این مشکل نشان دهنده این است که تونر یا جوهر روی درام خشک شده است و هنگام انتقال تصویر باعث ایجاد یکسری نقاط روی کاغذ می شود. برای حل این مشکل شما می توانید درام دستگاه کپی را با استفاده از یک تکه پنبه و مقداری الکل پیزو تمیز کنید.

وجود خطوط نازک در عرض صفحه چاپ شده

این مشکل ناشی از این مسئله است که درام فتوکپی خراشیده شده است. این مشکل بسیار حساس است در نتیجه اگر شما در زمینه تعمیر درام دستگاه کپی تخصص ندارید، پس بهتر است برای تعمیر درام فتوکپی به شرکت ها و موسسات تعمیر آن بپردازید.قسمت هایی از کاغذ چاپ شده به رنگ خاکستری در می آید !

درام فتوکپی قابل تعمیر است یا خیر؟

شاید شما نیز تا به حال با این مشکل مواجه شده باشید که بعد از انجام تعداد زیادی کپی با دستگاه، تعدادی از کاغذ ها یا کلا به رنگ خاکستری چاپ می شوند و یا قسمت هایی از کاغذ به رنگ خاکستری می باشد.این مشکل هنگامی به وجود می آید که پوشش نازکی که روی درام دستگاه قرار گرفته است نازک شود. شما برای حل این مشکل می توانید درام فتوکپی را به کل تعویض کنید، البته لازم به ذکر است که این کار کمی هزینه بر می باشد. از نظر کارشناسان ما بهتر است شما برای رفع این مشکل به شرکت های تعمیر کننده دستگاه کپی و یا قطعات مختلف آن مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>