اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسنکرهای فیلم نگاتیو

در دنیای امروزی که اتاق های تاریک کمیاب شده اند اما هنوز هم عکاسی از طریق نگاتیوها و اسلایدها محبوبیت خاص خودش را حفظ کرده، استفاده از اسکنر می تواند بهترین راه برای تبدیل فیلم های اصلی به تصاویر دیجیتال باشد. اسکنر فیلم نگاتیو ابزاری باورنکردنی و اختصاصی است که روح تازه ای به نسخه های اصلی عکس های شما می بخشد.

تصویربرداری آنالوگ چیست؟

تصویربرداری آنالوگ هنر عکاسی روی نوارهای پلاستیکی نازک و شفافی است که ما آنها را فیلم می نامیم. یک طرف نوار فیلم با یک امولسیون ژلاتینی پوشانده شده که شامل بلورهای کوچک هالید نقره می باشد و کنتراست و وضوح عکس را تعیین می کند.دو نوع نوار فیلم را در این نوع تصویربرداری به کار می گیرند؛ نگاتیو و اسلاید.

فیلم های رنگی نگاتیو که به فیلم چاپی نیز معروف هستند، اغلب برای عکاسی روزمره به استفاده شده و اکثر اوقات چاپ می گردند. فیلم های اسلاید تصاویری را تولید می کنند که روی ویدئو پروژکتور اسلاید یا بزرگ نمایی کننده بارگیری می شوند. این فیلم ها از نظر رنگ، تناژ و کنتراست با هم تفاوت دارند. رنگ و کنتراست ایجاد شده توسط نگاتیوها به واقعیت نزدیک ترند.

اسکنرهای فیلم نگاتیو

از ابتدایی ترین مدل ها برای تولید یک تصویر قابل اشتراک در اینترنت گرفته تا نمونه های فوق پیشرفته برای ایجاد فایل هایی با اندازه بزرگ و قابل چاپ، همه اسکنرهای فیلم در مفهوم ابتدایی خود عملکردهای مشترکی دارند. در این اسکنرها از یک منبع نور برای روشن کردن فیلم و یک سنسور تصویر برای ثبت جزئیات استفاده می گردد.

تفاوت این اسکنرها در دقت و ظرافت انجام فرآیند اسکن و تکنولوژی های مورد استفاده برای ضبط آنهاست. اسکنرهای مدرن وضوح بیشتر، دامنه دینامیکی طولانی تر، تعادل رنگ دقیق تر و به بیان ساده، نتایج بهتر و واقع بینانه تری را به شما ارائه می نمایند. هدف نهایی اسکنرهای فیلم، تقلید هرچه ماهرانه تر از نسخه اصلی می باشد که به شما امکان چاپ، روتوش و ویرایش بیشتری را می دهد.

انواع اسکنرهای فیلم نگاتیو

اسکنرهای فیلم رده پایین: برای ابتدایی ترین تبدیل آنالوگ به دیجیتال، طیف وسیعی از مدل های سطح پایین در بازار موجودند. این نمونه ها برای ساده سازی فرآیند اسکن نگاتیو طراحی شده اند و دارای قابلیت کنترل خودکار فیلم، تشخیص فرم، نوردهی و اصلاح رنگ هستند. علاوه بر طراحی جمع و جور و مقرون به صرفه بودن، این اسکنرها از سرعت و کیفیتی خوب برخوردارند. از آنها برای اسکن فیلم های 35 میلی متری و گاهی فرمت های کوچک تر بهره برده می شود. شرکت Wolverine یکی از تولید کنندگان اسکنرهای فیلم رده پایین به شمار می آید.

اسکنرهای فیلم رده متوسط: این اسکنرها با استفاده از سنسورهایی با وضوح بالاتر و همچنین طیف وسیعی از کنترل های دستی برای تنظیم دقیق فرآیند اسکن، نسبت به اسکنرهای رده پایین متمایز می گردند. مدل های این رده نرم افزارهای پیچیده تری دارند و می توانند کیفیت تصاویر را برای ایجاد چاپ هایی با اندازه بزرگ تر بهبود ببخشند. Pacific Image یکی دیگر از تولید کنندگان تجهیزات دیجیتالی می باشد که اسکنرهای فیلم آن در گروه اسکنرهای رده متوسط قرار می گیرند.

اسکنرهای فیلم اختصاصی و پیشرفته: چنین اسکنرهایی نسبت به سایرین از عملکردها و ویژگی های پیشرفته تری برخوردارند؛ به همین دلیل قیمت بالاتری داشته و بیشتر توسط عکاسان حرفه ای استفاده می شوند. بسیاری از تولید کنندگان، از جمله شرکت Pacific Image، این اسکنر حرفه ای نگاتیو را تولید و به بازار عرضه می کنند.

اسکنرهای مسطح (Flatbed): اگرچه این اسکنرها تمام شایستگی های لازم برای اسکن نوارهای فیلم را ندارند، اما تعدادی از آنها دارای یک واحد لیتوگرافی برای تبدیل فیلم های اصلی به تصاویر دیجیتال می باشند. اسکنر تخت مناسب برای اسکن فیلم، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به قالب های فیلم دارند و برخی از آنها می توانند فیلم هایی با عرض بزرگ را نیز اسکن کنند.

عوامل موثر در خرید اسکنر نگاتیو مناسب

نوع استفاده از اسکنرهای فیلم نگاتیو: اسکنرها را باید براساس نحوه و میزان استفاده از آنها انتخاب نمود. انواع متنوعی از اسکنر اسکن نگاتیو فیلم در بازار عرضه می گردد؛ از نمونه های ابتدایی که فقط از اسکن نوارهای فیلم 35 میلی متری پشتیبانی می کنند تا انواع پیشرفته تری که اسلایدهای نصب شده متعدد را به صورت دسته ای اسکن می نمایند. باید بدانید که همیشه گران ترین تجهیزات دیجیتالی، مناسب ترین انتخاب برای شما نیستند. قالب فیلمی را که بیشتر باید اسکن کنید، حجم مورد نظر برای پردازش و کیفیت نهایی تصاویری که می خواهید به دست آورید را نیز در نظر بگیرید.

قصد دارید با اسکنر خود چه کار کنید؟ آیا فقط می خواهید عکس های قدیمی خود را برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی تبدیل به نسخه های دیجیتال نمایید، یا یک عکاس فعال و حرفه ای و بدون اتاق تاریک هستید که به دنبال تولید آثار هنری زیبا در مقیاس بزرگ است؟

نیازهای نرم افزاری: علاوه بر خود اسکنرها، نرم افزارهایی که برای کنترل اسکنر مخصوص نگاتیو استفاده می شوند نیز مورد توجه هستند. بسیاری از تولید کنندگان اسکنرها را با یک برنامه قوی ارائه می کنند که قادر به بهره مندی از تمامی مزایای سخت افزار است. در حالی که اسکنرهای دیگر از برنامه های اختیاری دیگری برای بهبود عملکرد خود پشتیبانی می نمایند.

فناوری پاک سازی فیلم: قبل از اقدام به اسکن نگاتیو، باید گرد و غبار موجود روی آن را پاک کنید. بعضی از اسکنرهای مدرن از فناوری پاک سازی فیلم بهره می برند که باعث صرفه جویی در زمان مورد نیاز برای تمیز کردن نگاتیوها می گردد.

رزولوشن اسکن: دو نوع متداول رزولوشن، وضوح سخت افزار و وضوح نوری هستند. با این حال که هیچ استانداردی در مورد معنی هر یک از این دو اصطلاح وجود ندارد، اما فرض بر این است که وضوح سخت افزار به نوعی سازوکار برای دستیابی به وضوح بیشتری که اسکنر می تواند ارائه دهد، اطلاق می شود. در حالی که وضوح نوری سنجشی واقعی تر از توانایی سنسور اسکنر می باشد.

عوامل موثر در خرید اسکنر نگاتیو مناسب

عمق رنگ: عمق رنگ یا عمق بیت فاکتور دیگری است که باید هنگام مقایسه در نظر گرفت. به بیان ساده، عمق رنگ بر حسب بیت اندازه گیری شده و معمولا به صورت جمع سه کانال رنگی یک تصویر (قرمز، سبز و آبی) ارائه می شود. هر چه تعداد بیت ها در هر کانال و در نتیجه مقدار عمق رنگ بیشتر باشد، اسکنر طیف وسیع تری از رنگ ها را برای ایجاد تصاویر متنوع تر به کار می برد.

دامنه دینامیکی: میزان جزئیاتی که اسکنر قادر است در قسمت های نازک فیلم ضبط کند و چگالی نوری اسکنر توسط واحد Dmax اندازه گیری شده و دامنه دینامیکی نامیده می شود. مقدار بالاتر این واحد نشان دهنده توانایی بیشتر اسکنر در تولید دوباره جزئیات در عمیق ترین سایه های فیلم می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>