اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی رستورانی دستگاه هایی مکانیکی یا الکترونیکی هستند که برای ثبت و محاسبه خرید و فروش های روزمره از آنها استفاده می شود. صندوق فروشگاهی رستوران با کلیه نرم افزارهای رستورانی و مالی سازگار است و مجهز به یک کشوی پول می باشد که فقط هنگام ثبت فروش باز می شود. صندوق های فروشگاهی الکترونیکی معمولا به یک چاپگر متصل اند تا بتوانند رسیدها را چاپ کنند.

تقریبا همه آنها توانایی پذیرش پرداخت های غیر نقدی از طریق کارت های اعتباری را دارند. این نوع صندوق ها نیاز رستوران های کوچک با منوهای محدود را به طور کامل برآورده می کنند، اما اگر صاحب یکی از رستوران های مدرن و بزرگ امروزی هستید، به دستگاه هایی نیاز خواهید داشت که بتوانید با کمک آنها امکانات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. صندوق های فروشگاهی جدید منطبق بر آخرین استانداردهای جهانی فروش هستند که این سبک، بهترین نوع صندوق فروشگاهی برای رستوران یا فست فود می باشد.

سیستم های POS جایگزینی برای صندوق های فروشگاهی در رستوران ها

امروزه در رستوران های بزرگ با منوهای متنوع، از دستگاه های POS به جای صندوق های فروشگاهی قدیمی استفاده می شود. روش کار این سیستم ها بسیار متفاوت است اما در عین حال کارایی بیشتری داشته و امکانات فراوان تری ارائه می دهند. یکی از تفاوت های اصلی این سیستم ها با صندوق های فروشگاهی معمولی در این است که می توانند تمام اطلاعات مربوط به هر عملیات خرید و فروش را ثبت کنند.

POS رستوران ها تاریخ و ساعت فروش، قیمت تمام شده با محاسبه کسری ها و مالیات بر ارزش افزوده، مشخصات فروشنده، روش پرداخت مشتری و داده های ضروری دیگر را در قالب گزارش هایی به شما ارائه می دهد. به طور خلاصه، سیستم POS رستوران ها بسیار پیچیده تر از صندوق های فروشگاهی عمل می کند و می تواند کارهای ضروری اما وقت گیر مدیریت رستوران را به طور خودکار انجام دهد.

دسترسی به گزارش ها در هر زمان و مکان

شما باید این امکان را داشته باشید که به راحتی و در هر زمان و مکان به تمام اطلاعات خرید و فروش رستوران خود دسترسی پیدا کرده و بتوانید هزینه ها و سود خود را محاسبه کنید. صندوق های فروشگاهی معمولی نمی توانند اطلاعات زیادی را ذخیره کرده و از آنها گزارش های حسابرسی تهیه کنند، اما این سیستم از نرم افزارهایی پشتیبانی می کند که شما را یاری می دهند تا به آسانی رستورانتان را مدیریت کنید.

پردازش سریع تر سفارش ها

برای رستوران های بزرگ تر و شلوغ تر، وجود چنین امکانی یک نیاز اساسی است. همان طور که می دانید، چند دقیقه تاخیر می تواند منجر به تجربه ای بد برای مشتری شود یا اینکه باعث شود شما برای همیشه مشتریان خود را از دست بدهید. با کمک این سیستم، سفارش گیری آسان تر و سریع تر می شود.

در رستوران های کوچک تر، از فیش پرینتر استفاده می کنند تا هم برای آشپزخانه و هم برای مشتری فیش چاپ کنند. ولی با کمک سیستم POS، قابلیت این وجود دارد که پرسنل سفارش ها را سر میز مشتری یا داخل صف با استفاده از تلفن همراهشان انجام دهند و بعد مستقیما آنها را به صفحه نمایشی در آشپزخانه بفرستند. این امکان، زمان تلف شده برای سفارش دستی را جبران می کند.

کارایی بیشتر

سیستم های POS به شما این امکان را می دهند تا کارایی رستوران خود را بهبود ببخشید. با استفاده از منوهای دیجیتال در سفارش گیری کمتر دچار خطا خواهید شد. سیستم به شما نشان می دهد که کدام گزینه های منو تقاضای بیشتری دارند و یا کدامشان اصلا به فروش نمی رسند. محاسبه هزینه و سود رستوران آسان تر می شود و به کمک صفحه نمایشگر داخل آشپزخانه، دیگر هیچ اشتباهی در آماده کردن سفارش ها رخ نخواهد داد.

سود بالاتر

سیستم های POS می توانند به سودآوری بیشتر رستوران شما کمک کنند. کاهش زمان آماده سازی سفارش به این معنی است که می توانید به مشتری های بیشتری در طول روز خدمات ارائه کنید. سیستم سفارش آنلاین نیز به شما کمک می کند تا غذاها را سریع تر تحویل دهید. همه این موارد می توانند به طور قابل توجهی سود رستوران شما را بالاتر ببرند.

توانایی گسترش

شاید صندوق های فروشگاهی معمولی در رستوران هایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند کارآمد به نظر برسند، اما مطمئنا قادر به مطابقت با نیازهای یک رستوران در حال گسترش نخواهند بود. با بزرگ تر شدن منو یا افزایش تعداد پرسنل، وابستگی شما به اطلاعات بیشتر می شود. امروزه مشتریان انتظار دارند که رستوران ها خدمات گسترده تری را به آنها ارائه کنند و سریع تر از همیشه به آنها سرویس داده شود. توقع دارند که بتوانند از رستوران شما به صورت آنلاین غذا سفارش دهند و از طریق وبسایت شما میز رزرو کنند. بنابراین شما به صندوق های پیشرفته تری نیاز پیدا خواهید کرد.

سیستم سفارش آنلاین غذا

وقتی که مشتری های شما به صورت آنلاین غذا سفارش بدهند، این سفارش ها مستقیما و به صورت خودکار در سیستم ثبت می شوند. در صورتی که صندوق های فروشگاهی معمولی این امکان را ندارند و تک تک سفارش ها را باید به صورت دستی وارد سیستم کرد.

مدیریت مشتری
این سیستم ها اطلاعات هر عملیات فروش را ذخیره می کنند. با کمک این پایگاه اطلاعاتی می توانید با ارزش ترین مشتری های خود را شناسایی کرده و نیازهای آنها را درک کنید، برای مشتری های همیشگی خود برنامه های مخصوص مثل تخفیفات ویژه در نظر بگیرید و کاری کنید که دوباره به رستوران شما بازگردند.

پذیرش چندین روش پرداخت

این سیستم، پرداخت از روش های مختلف همانند کارتهای اعتباری و نقدی، کیف پول های آنلاین و... را امکان پذیر می کند.

استفاده از صندوق های فروشگاهی

حتی اگر سیستم های POS قابلیت های بیشتری داشته باشند، بعضی از رستوران ها هنوز هم ترجیح می دهند صندوق های فروشگاهی قدیمی را انتخاب کنند. مدتی طولانی است که رستوران ها با استفاده از این دستگاه ها موجودی خود را مدیریت می کنند و به این روش عادت دارند.این صندوق ها می توانند نسبت به سیستم POS مقرون به صرفه تر باشند. البته گاهی فروشنده مجبور می شود سخت افزارهای اضافی مورد نیازش مثل دستگاه کارتخوان را جداگانه تهیه کند.

ویژگی دیگر این صندوق ها پیچیدگی کمتر و عملکرد ساده تر آنهاست، بنابراین استفاده از این دستگاه ها راحت تر بوده و به رسیدگی زیادی نیاز نخواهند داشت. در صورتی که سیستم های POS را باید به طور مداوم به روز رسانی کرد. برای این قبیل پشتیبانی ها، اکثر شرکت ها هزینه ای اضافه دریافت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>