اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بارکد خوان

حتی کوچک ترین فروشگاه های خرده فروشی نیز برای ساده سازی مدیریت انبار خود نیاز دارند تا به نوعی تکنولوژی متکی باشند. هر چقدر که کیسب و کار شما گسترش یابد، احتیاج شما به تکنولوژی نیز حیاتی تر می شود. با توجه به نیازهایتان، ممکن است بخواهید بر روی برخی از تجهیزات و ماشین آلات سنگین سرمایه گذاری کنید تا به تیم انبارداری شما برای بهره وری بیشتر کمک برسانند.

یکی از رایج ترین ابزارهای مورد استفاده در این زمینه، اسکنرهای بارکد هستند. هزاران مدل بارکد خوان در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها شامل مجموعه ای از ویژگی ها و مشخصات متفاوت می باشند و متناسب با نیازهای تجاری مختلف طراحی شده اند. انتخاب یک بارکد خوان برای انبار یکی از چالش هایی است که انباردارها با آن رو به رو هستند.

مزایای استفاده از بارکدخوان در انبار

نکاتی که توجه به آنها هنگام تصمیم گیری درمورد بارکدخوان مناسب و کارآمد برای انبار حائز اهمیت است، عبارتند از:

انبارهایی که از بارکدخوان در فضای باز استفاده می کنند، باید به دنبال نمونه هایی باشند که دوام و مقاومت بالایی دارند. رده بندی IP (واحدی برای تعیین میزان مقاومت تجهیزات دیجیتالی) 54 یا 65 در پرینترها نشان می دهد که آنها در برابر گرد و خاک، رطوبت، تغییرات دمایی و نور خورشید از مقاومت خوبی برخوردارند.حتی در محیط های سربسته نیز اسکنرها می توانند در معرض آسیب توسط گرد و خاک، رطوبت یا مواد شیمیایی قرار بگیرند. در هر صورت بهتر است یک بارکد اسکنر بادوام با رده IP خوب انتخاب کنید.

در حالی که بعضی از اسکنرها توانایی رمزگشایی طیف وسیعی از بارکدها را دارند، سایر انواع آنها فقط می توانند بارکدهای استاندارد خطی و دو بعدی را اسکن کنند. اگر محصولات انبار شما دارای برچسب هایی با نمادهای مختلف هستند، باید به این نکته توجه داشته باشید.

آیا به اسکن تعدادی زیادی از بارکدها با سرعت بالا نیاز پیدا خواهید کرد؟ یا این که میزان استفاده شما از دستگاه بارکد خوان محدود خواهد بود؟ بعضی از بارکدخوان ها قابلیت اسکن سریع و بدون وقفه دارند. (بین 120-60 کد در ثانیه) اما اسکن هر کد در نمونه های ساده تر چند ثانیه طول می کشد.

برخی از اسکنرها قادر به خواندن بارکد از مسافت بیشتری نسبت به سایرین هستند. به عنوان مثال، یک بارکدخوان شاید بتواند یک بارکد خطی را از فاصله نیم متری رمزگشایی کند ولی برای اسکن بارکدهای دو بعدی باید حداکثر در فاصله چند سانتی متری آن نگه داشته شود.

چنانچه کارکنان در قسمت های مختلفی از انبار به بارکدخوان نیاز داشته باشند، اسکنرهای بارکد همراه گزینه بهتری هستند. با کمک دستگاه های اسکن پرتابل، انبار گردانی سریع تر و آسان تر صورت می گیرد.پس از آنکه نیازهای شغلی خود را مشخص کردید، می توانید به بررسی انواع اسکنرها با توجه به عواملی از جمله گزینه های اتصال و سازگاری با نرم افزار بپردازید.مزایای استفاده از بارکدخوان در انبار:

مدیریت موجودی را راحت تر می کند

می دانید که امروزه بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها توسط سیستم های حرفه ای مدیریت انبار اداره می شوند؛ اما یکی از فرآیندهای پیچیده در این سیستم ها کنترل جابه جایی و ردیابی کالاها می باشد. مدیریت موجودی کالاها در اکثر مشاغل بالاترین هزینه را در برداشته و بیشترین مشکلات مالی را به دنبال دارد. بررسی موجودی انبار به طور دستی می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد؛ ناخوانا بودن دست خط، گم شدن برخی از اسناد، خطا در وارد کردن اطلاعات و هزاران مشکل دیگر.

در صورت وقوع هر یک از این ها، سرمایه خود را از دست می دهید و مجبور می شوید عواقبی جدی بپردازید. هر چه تعداد کالای بیشتری در انبار وجود داشته باشد، مدیریت موجودی نیز سخت تر خواهد بود.بارکد خوان انبار به کمک عملکردهای دیجیتالی، امکان پیگیری اطلاعات کالاها را به آسان ترین روش ممکن برای شما فراهم می آورد. به کمک آنها می توان برای هر کالا یک کد سریال اختصاص داد و در هنگام نیاز با استفاده از این کد، گردش و موجودی انبار را کنترل کرد.

این دستگاه ها از نرم افزارهای مدیریت موجودی استفاده می کنند؛ بدین معنا که تمام داده های مورد نیاز شما در فضاهای قابل دسترس مبتنی بر وب وجود دارند. بعد از هر عملیات اسکن، هنگام اتصال به Wi-Fi، اطلاعات به سرعت ذخیره می شوند. اطلاعات مربوط به گردش کالاها در پایگاه داده ای منجر می شوند تا فرایند دشوار انبارگردانی بسیار ساده تر و به سهولت انجام گیرد.

باعث افزایش دقت در انبارداری می شود

در انبارها باید روزانه هزاران سفارش را پردازش کرد. در این فرآیند، خطاهای انسانی تقریبا اجتناب ناپذیرند. بارکدها دقت را بالا می برند و از ضررهای ناشی از خطا در ارسال و بسته بندی سفارش ها جلوگیری می کند. به کمک اسکنر می توان ورودی ها و خروجی های انبار را به صورت کاملا اتوماتیک ثبت کرد؛ به این ترتیب سرعت و دقت هنگام ذخیره سازی اطلاعات مربوط به گردش کالا در انبار افزایش می یابد.

عملکرد انبار را بهبود می بخشد

در انبارهای بزرگ که موجودی زیادی دارند، کالاها باید طوری قفسه بندی شوند که هنگام دریافت سفارش ها بتوان به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرد. اگر کالاها نامرتب باشند، روند کار انبار کند شده و رضایت مشتری کاهش می یابد. سیستم های مدرن اسکن بارکد این امکان را فراهم می کنند تا به کمک اطلاعات ذخیره شده، کارکنان بتوانند کالاها را به سرعت بیابند؛ بدین ترتیب قابلیت تعریف شرایط جای گذاری کالاها به خصوص در قسمت های خاصی از انبار وجود دارد.یک اسکنر بارکد خوان فروشگاهی می تواند با افزایش سرعت کارکنان، بهره وری انبار در اندازه های مختلف را، به میزانی قابل توجه بهبود بدهد.

امنیت را بالا می برد

از موجودی انبارها باید به خوبی محافظت کرد. اگر سرقتی رخ بدهد، نه تنها وقت و هزینه اتلاف می گردد، بلکه ممکن است مشتری های خود را نیز از دست بدهید. چنانچه این اتفاق چندین بار رخ دهد، اعتبار کسب و کار شما به کلی از بین می رود. استفاده از یک نرم افزار مدیریت موجودی در سیستم های اسکن بارکد می تواند مانع از وقوع همه این مشکلات شود. فناوری بارکد در واقع با تقویت امنیت به کاهش احتمال خطا منجر می گردد. بارکدخوان ها تمام عملیات های اسکن را با جزئیات کامل ثبت می کنند. به کمک این اطلاعات، امکان ردیابی محصولات براساس شماره سریال آنها وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>