اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه کپی

یکی از ماشین های اداری پرکاربرد، که امروزه حتی در منازل هم به وفور یافت می شوند، دستگاه های فتوکپی هستند. افرادی که استفاده زیادی از این دستگاه ها نداشته یا کسب و کارهای کوچک دارند، ترجیح می دهند از مدل های چند منظوره استفاده کنند و با یک تیر چند نشان بزنند. اما در این بین، دستگاه کپی برای فروشگاه ها و مغازه های کوچک باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. دلیل این موضوع وجود فاکتورها، مدارک و اسنادی است که در هر کدام از این مکان ها وجودد دارند.

البته بهترین و مناسب ترین دستگاه فتوکپی برای هر کسب و کاری بسته به نیازهای آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک مغازه فروش لوازم التحریر می تواند استفاده زیادی از دستگاه فتوکپی داشته باشد. انواع مختلفی از این ماشین ها را می توان در فروشگاه ها به کار گرفت. در برخی از مشاغل بهترین دستگاه کپی می تواند از نوع چندکاره آن باشد که علاوه بر کپی، بتوان به کمک آن اسناد را اسکن کرد و یا پرینت گرفت. به هر حال نیاز مغازه های و فروشگاه های امروزی به این تجهیزات دیجیتالی مسلم و غیر قابل انکار است.

دستگاه کپی چیست؟

دستگاه های کپی برای اولین بار توسط شرکت زیراکس در سال 1959 به بازار معرفی شدند. آنها نسخه های کاغذی اسناد و تصاویر را تکثیر می نمایند. اکثر مدل های مدرن و پیشرفته این دستگاه ها از تکنولوژی معروف به xerography استفاده می کنند؛ تکنیکی که با استفاده از بار الکترواستاتیک بر روی گیرنده حساس به نور، تونر را روی کاغذ منتقل کرده و یک تصویر قابل رویت می سازد.

انواع دستگاه های کپی مناسب برای مشاغل کوچک

  • دستگاه های فتوکپی استاندارد سیاه و سفید: این دستگاه ها فقط از یک رنگ تونر، معمولا سیاه، استفاده می نمایند. آنها در اندازه های مختلف در بازار عرضه می گردند و می توانند بیشتر از صد صفحه را در دقیقه تکثیر کنند. دستگاه های کپی سیاه و سفید برای مغازه های کوچک و سوپر مارکت ها مناسب هستند.
  •  دستگاه های فتوکپی رنگی: برخلاف مدل های استاندارد سیاه و سفید، این دستگاه ها اسناد را به صورت رنگی کپی می کنند؛ البته امکان کپی سیاه و سفید نیز توسط آنها وجود دارد.
  • دستگاه های فتوکپی چند منظوره: از دستگاه های چند منظوره می توان علاوه بر کپی، برای اسکن، چاپ و فکس نیز استفاه نمود.
  • دستگاه های فتوکپی رومیزی: انواع دستگاه های رومیزی صرفا برای کپی در کاغذهای سایز A4 یا کوچک تر طراحی شده اند. آنها مدل های کوچک دستگاه های فتوکپی هستند که روی میز قرار می گیرند.

عوامل موثر در انتخاب دستگاه فتوکپی

از مهم ترین عواملی که باید هنگام انتخاب دستگاه کپی برای انواع فروشگاه در نظر داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1- میزان استفاده: میزان استفاده شما از دستگاه فتوکپی چقدر خواهد بود؟ به طور میانگین تعداد صفحاتی که در یک ماه باید کپی شوند را محاسبه کنید. علاوه بر این، نوع اسناد نیز در انتخاب شما تأثیر گذارند. در نظر گرفتن این موارد، تصمیم گیری در مورد اندازه دستگاه، رنگی یا سیاه و سفید بودن آن و اندازه سینی کاغذ را آسان تر خواهد کرد.

2- نوع دستگاه فتوکپی: بر اساس نیازهای شغل خود باید تصمیم بگیرید که آیا دستگاه های کپی رنگی برایتان مناسب تر هستند یا مدل های سیاه و سفید. همه دستگاه های کپی رنگی دیجیتال بوده و تقریبا مانند اسکنرهای متصل به پرینتر لیزری عمل می کنند. آنها نسخه اصلی را اسکن نموده و سپس اطلاعات را از طریق لیزر به یک درام منقل می نمایند. تونر رنگی قبل از انتقال به کاغذ، به نواحی شارژ شده درام می چسبد. در نهایت، همانند پرینترهای لیزری، تونر به کمک حرارت روی کاغذ ثابت می شود. به طبع، قیمت دستگاه های فتوکپی رنگی گران تر است. اگر کپی سیاه و سفید برای شما کفایت می کند، لازم نیست برای خرید نمونه های رنگی هزینه اضافه کنید.

3- سرعت: سرعت یک دستگاه فتوکپی به تعداد نسخه هایی اطلاق می گردد که می تواند در یک نوبت تولید کند و با CMP یا کپی در دقیقه اندازه گیری می شود. سرعت عامل اصلی موثر بر بهره وری و کارایی دستگاه کپی می باشد. مدل های سریع تر حجم بالاتری از کپی را انجام می دهند و در نهایت نرخ بهره وری را بالاتر می برند. قبل از اقدام به خرید، دانستن این که روزانه قرار است چه مقدار از دستگاه استفاده شود، کمک شایانی به انتخاب درست شما خواهد کرد.

4- ظرفیت کاغذ: ظرفیت سینی کاغذ و اندازه آن در مشخصات دستگاه های فتوکپی ذکر می شوند. دستگاه هایی با ظرفیت کاغذ A3 یا A4 از سایر انواع متداول تر هستند. بهترین گزینه برای شما به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد.

5- ویژگی های جانبی: بسیاری از ویژگی های جدید اضافه شده به دستگاه های کپی، باعث می شوند تا دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. قابلیت هایی وجود دارند که می توانند منجر به بهبود عملکرد گردند؛ از جمله توانایی ویرایش اسناد، روش های خودکار گردش کار سند و برنامه های دسترسی. این برنامه ها امکان کنترل دستگاه کپی را فراهم می آورند.

6- تولید کننده: همیشه از تولید کنندگان قانونی و معتبر خرید کنید. چنین شرکت هایی در صورت نیاز به پشتیبانی، خدمات پس از فروش فراوانی را به مشتری های خود ارائه می دهند. از محصولات معتبر در این زمینه می توان به دستگاه کپی شارپ، دستگاه کپی زیراکس، دستگاه کپی توشیبا و... اشاره کرد.

7- قیمت: پایین بودن قیمت تجهیزات دیجیتال صرفا به دلیل کیفیت پایین آنها نیست. برخی از دستگاه های کپی با این که ارزان هستند، اما کیفیت و کارایی بالایی دارند. بهترین روش برای انتخاب درست این است که درباره انواع محصولات تحقیق کرده و ویژگی ها و عملکردهای آنها را بررسی کنید.

8- دستگاه کپی چند منظوره: دستگاه های کپی چند منظوره برای شما گزینه خوبی خواهند بود یا نه؟ آنها دستگاه هایی هستند که علاوه بر تکثیر اسناد چاپ، اسکن و فکس نیز انجام می دهند. دستگاه های چند منظوره در مشاغل و دفترهای کار کوچک علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، فضای کمتری را نیز اشغال می کنند.

خرید دستگاه فتوکپی مناسب مغازه

شرکت های تولید کننده دستگاه کپی بخش زیادی از انرژی و سرمایه خود را صرف نیازسنجی بازار می کنند، به گونه ای که بتوانند برای هر دسته از مشتریان، بهترین و مناسب ترین مدل ها را تولید نمایند. با توجه به این شرایط و تنوع بالا در این محصول، خرید دستگاه کپی نیازمند شناخت اولیه از انتظارات شما می باشد. بیشتر کاربرانی که قصد خرید دستگاه کپی برای فروشگاه ها و مشاغل کوچک خود را دارند، به دنبال مدل های پیشرفته و صنعتی نمی گردند و قیمت برایشان اهمیت زیادی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>