اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرینتر لیزری

آیا تاکنون از پرینترهای لیزری استفاده کرده اید ؟ این نوع پرینترها، سرعت و کیفیت بالایی در چاپ تصاویر دارند. در این مقاله می خواهیم شما را از اینکه پرینتر لیزری چگونه کار می کند ؟

درآمدی بر شیوه عملکرد پرینترهای لیزری (laser printer)

برای اینکه درآمدی بر شیوه عملکرد پرینترهای لیزری داشته باشیم باید بگوییم که این دستگاه مانند دستگاه کپی عمل می کند. ابتدا کاغذ به وسیله لیزر، انرژی داده می شود سپس روی کاغذ مایع یا پودر تونر قرار می گیرد.در نهایت هم تصویر نهایی روی کاغذ چاپ می شود. پرینتر لیزری به دلیل کارایی، قیمت مناسب و هم چنین کاربری آسانی که دارد از بهترین پرینترها هستند.

پرینتر لیزری چگونه کار می کند ؟

شیوه عملکرد پرینترهای لیزری بدین گونه است که حروف و تصاویر را به وسیله اشعه لیزر یا اشعه متمرکز نور مانند الکتریسیته ساکن روی کاغذ چاپ می کند و همین مسئله باعث شده از کیفیت چاپی بالایی برخوردار باشد.الکتریسیته ساکن، شارژ الکتریکی است که روی اشیای عایق بندی شده مانند بدن خودمان تشکیل می شود و فرآیندی است که در آن اجسام با بارهای مخالف به یکدیگر می چسبند. سرعت، کیفیت و قیمت مناسب و خوب پرینتر لیزری باعث شده است تا برای حرفه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

از اجزای اصلی پرینترهای لیزری گیرنده نوری (photoreceptor) می باشد که غالبا به شکل استوانه چرخان می باشد و اسمبلی آن از ماده ای به نام فتوالکتریک تشکیل شده است.این استوانه چرخان الکتریسیته را ایجاد می کند. سپس اشعه ی لیزری نازکی به این استوانه تابیده می شود و به صورت حروف یا تصاویر، یک صفحه با نواحی حامل بارهای مثبت و منفی تشکیل می دهد که نواحی حامل بار منفی به وسیله محفظه تونر که دارای پودر حاوی بار مثبت است جذب می شود.

پرینتر لیزری چگونه کار می کند ؟

پس از آن کاغذی برای ایجاد عبارات یا تصاویر از روی آن گذرانده می شود. در مرحله بعد کاغذ از غلطک های داغ عبور داده می شود تا پودرهای تونر روی آن سوخته و دائمی شود.در پرینترهای رنگی، مخلوط شدن و دائمی شدن رنگ ها در هر پرینتر لیزری طی چند مرحله صورت می گیرد.

پرینتر لیزری زبان فرمان مخصوص خود را دارد که اطلاعات دیجیتالی دریافت شده را به صورت فایل تصویری از نوع Bitmap پرینت می گیرد.در میان پرینتر های لیزری نوع سیاه سفید آن به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه اش در بسیاری از شرکت ها، ادارات و حتی منازل هم یافت می شود اما نوع رنگی آن به دلیل قیمت بالایش بیشتر برای موارد حرفه ای استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>