اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویدئو پروژکتور

مینی ویدئوپروژکتور ها نوع جدیدی از ویدئوپروژکتور ها هستند که در محیط های اموزشی و کنفرانس ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

آشنایی با ویدئو پروژکتور

با گذشت زمان، نیاز به دیتا ویدئو پروژکتورها بیشتر و سایز آن ها کوچک تر می­ شود. پروژکتورها ابتدا اندازه ی بزرگ و حجم زیادی داشتند و مثل ویدئو پروژکتورهای سینما یا اتاق کنفرانس به صورت ثابت درون یک اتاق قرار می­ گرفتند. اما با گذشت زمان، ایده ی پروژکتورهای پرتابل به واقعیت پیوست و دستگاه های قابل حمل با وزن و حجم کم ساخته شدند.

وزن این دستگاه ­ها رفته رفته کم تر شد تا به ویدیو پروژکتورهای مینی یا جیبی رسید.امروزه استفاده های وسیعی از این پروژکتورها می شود. طوری که حتی در اعتراضات وال استریت از آن ها برای پخش تصویر روی دیوار ساختمان ها استفاده می­ شد!

ویژگی های مینی ویدئو پروژکتور

از جمله ویژگی های مینی ویدئو پروژکتور ها می توان گفت که کوچک ترین نوع ویدیو پروژکتوری موجود، نوع پیکو است ولی وقتی صحبت از پروژکتورهای پرتابل می­ شود معمولا نوع پیکو را با نوع جیبی و مینی پروژکتور یا ویدئو پروژکتور جیبی در یک دسته قرار می­ دهند.مینی پروژکتورها، دستگاه­ های کوچک و سبکی هستند که برای مصارف خانگی یا استفاده در مکان های کوچک طراحی شده اند.

ویژگی های مینی ویدئو پروژکتور

در ابتدای تولید، این نوع دیتا پروژکتورها به ندرت نوری بالای صد لومن داشتند ولی این عدد در سال 2011 به حدود 300 لومن رسید و امروزه به بیش از 600 تا 800 لومن نیز می­ رسد. پیکو پروژکتورها که یک سایز از مینی پروژکتور کوچک ترند (تقریبا به اندازه یک پاکت سیگار) حدود 100 لومن نور دارند. پیکو پروژکتورها وزنی معادل یک پوند دارند؛ در حالی که وزن مینی پروژکتورها نزدیک به سه پوند است(هر پوند حدودا معادل 450 گرم). در گذشته شرکت­ها برای مینی­ پروژکتور ها باتری تعبیه می­ کردند ولی با گذشت زمان و اهمیت سبکی پروژکتور، کم کم این باتری­ ها حذف شدند.

ویژگی های مینی ویدئو پروژکتور

نوع نور استفاده شده در مینی ­پروژکتورها با انواع ثابت متفاوت است و در آن ها از لامپ های LED استفاده می­ شود. طول عمر این لامپ ها بسیار زیاد است و ممکن است حتی تا 20000 ساعت نیز برسد. در حالی که طول عمر لامپ پروژکتورهای ثابت حدود 6000 ساعت است. همچنین شما می توانید برای اشنایی با لامپ ویدئو پرویکتور به مقاله انواع لامپ ویدئو پروژکتور مراجعه کنید.

موارد استفاده از مینی ویدئو پروژکتور

ویدیو پروژکتورها، سیگنال های ورودی را از منابع مختلفی مانند کامپیوتر، دوربین، گیرنده دیجیتال، کنسول بازی و یا ورودی کارت حافظه و فلش دریافت کرده و پس از پردازش، داده ها را بر روی پرده به نمایش می گذارند. زمانی که از یک مینی پروژکتور استفاده می­ شود، باید فاصله آن نسبت به پرده کم و مناسب باشد. مثلا برای نوع پیکو این فاصله حدود 40 سانتی­متر است، برای نوع جیبی این فاصله کمی بیشتر است. کیفیت تصاویر هم ارتباط مستقیمی با تاریکی مکان پخش دارد.

موارد استفاده از مینی ویدئو پروژکتور

همان طور که نور یک چراغ دستی درون روشنایی گم می­ شود ولی در تاریکی برای روشن کردن مسیر کافی است، این نوع ویدئو پروژکتور ها هم در محل تاریک کیفیت مناسب تری از خود ارائه می­ دهند. طیف مینی پروژکتورها بسیار وسیع است و از انواع ارزان قیمت با توانایی محدود (مثل پخش دیتا به تنهایی) تا انواع گران قیمت با امکانات بیش تر نظیر پخش فیلم و بازی و ارائه پاورپوینت را شامل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>