اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشت گل آفتابگردان به دلایل مختلفی چون مصرف شخصی و انگیزه اقتصادی انجام می شود. این گیاه را می توان به شکل محدود در باغچه منزل کاشت و از آن بهره مند شد.

کاشت گل آفتابگردان معمولاً در مزارع کشت و کار دیده می شود. ضمن اینکه گاهی نیز در باغچه منزل و حتی محدوده گلدان کشت می گردد. این گل بنا به زیبایی ذاتی خود مورد توجه قرار می گیرد. گل آفتابگردان گیاهی یک ساله و مقاوم است.

به همین دلیل در مراحل کاشت شما را با سختی چندانی مواجه نخواهد کرد. کاشت گل آفتابگردان گاهی به صورت متمرکز در مزارع انجام می گیرد. این گونه مزارع منظره های طبیعی و زیبایی را در محیط پیرامون ایجاد می کنند.

آفتابگردان

شرایط رشد گل آفتابگردان

گل آفتابگردان در ارتفاع 70 سانتی متر تا 5 متر می باشد. میزان رشد ارتفاعی آفتابگردان بسته به بذر انتخابی برای کاشت متفاوت خواهد بود. برای پرورش آفتابگردان بهتر است مرحله به مرحله پیش بروید.

در ابتدا بهتر است محدوده مناسبی برای کشت این گیاه فراهم کنید. بیشتر گیاهان آفتابگردان از نوع بلند می باشند. البته نوع کوتاه این گیاه نیز وجود دارد. نوع کوتاه گل آفتابگردان از نظر ارتفاعی بین 70 تا 90 سانتی متر می باشد.

نکات مهم پرورش گل آفتابگردان

همان طور که می دانید رشد گل آفتابگردان بدون نور و آفتاب امکان پذیر نیست. بنابراین اگر شما در محدوده ای ابری و بارانی بدون ساعات آفتابی زندگی می کنید، بهتر است از کاشت گل آفتابگردان منصرف شوید. چون در این صورت به رشد چندانی از این گیاه نمی رسید. ضمن اینکه باروری و ثمردهی برای گیاه اتفاق نخواهد افتاد.

زمانی که می خواهید محدوده مناسب برای پرورش گل آفتابگردان را انتخاب کنید، بهتر است محدوده ای را انتخاب کنید که همیشه در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دارد. محدوده کاملاً آفتاب گیر می تواند گزینه مناسبی برای کاشت گل آفتابگردان باشد.

یک بذر آفتابگردان را در سایه گل و درختان دیگر نکارید. این گیاه مانند کاشت انگور باید در تمام طول روز در تابش مستقیم نور خورشید باشد. تصور نکنید که با نوردهی 3 یا 4 ساعته می توانید نور کافی و لازم برای آن را فراهم کنید. چنین موضوعی کشت گل آفتابگردان را در گلدان غیر ممکن کرده است.

خاک مورد استفاده برای کاشت گل آفتابگردان را از نظر اسیدیته مورد بررسی قرار دهید و در هر خاکی اقدام به کشت آن نکنید. اگر هدف شما ورای ایجاد زیبایی و سرگرمی در فضای اطراف است، باید به خاک باغ آفتابگردان خود توجه زیادی داشته باشید.

آفتابگردان با خاکی اسیدی و تا حدی قلیایی بهترین رشد را خواهد داشت. اسیدیته این خاک معمولاً بین 6 تا 7٫5 در نظر گرفته می شود. اگر میزان اسیدیته خاک شما از 6 کمتر می باشد، بهتر است برای جبران کمبود میزان اسیدیته خاک را با کمپوست های اسیدی جبران کنید. این ویژگی یک رشد عالی و فوق العاده را برای آفتابگردان ایجاد خواهد کرد.

اگر اسیدیته خاک از 7 بالاتر باشد، بهتر است آن را با مواد قلیایی چون گرانول گوگرد میکس نمایید. بدین شیوه می توانید خاک مزرعه خود را از نظر میزان اسیدیته به یک حد نرمال و مطلوبی برسانید.

خاک در نظر گرفته برای پرورش گل آفتابگردان باید دارای زهکشی مناسبی باشد. چون در این صورت شرایط باتلاقی را برای آفتابگردان ایجاد می کند و نابودی آن را به دنبال خواهد داشت. لزومی ندارد این گیاه را حتماً در باغچه بکارید. می توانید از باکس های نسبتاً بزرگی برای کاشت گل آفتابگردان استفاده کنید. طول 2٫5 برای گسترش ریشه آفتابگردان مناسب است. بهتر است از چوب هایی برای این باکس استفاده شود که مقاوم هستند. چوب درخت سرو در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>