اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانیتور

در این بخش می خواهیم با فناوری های جدید G-Sync و FreeSync آشنا شویم. همان طور که می دانید G-Sync و FreeSync نام هایی است که Nvidia و AMD بر روی فناوری های Refresh Rate متغیر خود گذاشته اند. هنگامی که نرخ فریم خروجی از یک دستگاه با نرخ به روز رسانی مانیتور هماهنگ نباشد تأثیرات نامطلوبی بر تصویر می گذارد که از میان آن ها می توان به برید شدن تصویر یا Screen Tearing اشاره کرد.

فناوری های جدید انویدیا و ای ام دی، موجب هماهنگ شدن فریم ریت و رفرش ریت می شوند و این اثرات را حذف می کنند. در نتیجه کاربران به خصوص در هنگام اجرای بازی های ویدئویی تصاویر بسیار بهتری را دریافت خواهند کرد.

بررسی G-Sync و Free Sync در مانیتورها

برای بررسی تکنولوژی G-Sync و FreeSync در مانیتورها، ابتدا توضیح مختصری در مورد فریم ریت و رفرش ریت می دهیم. سپس دلایل استفاده از دو قابلیت G-Sync و FreeSync را بررسی می کنیم.Fram Rate، تعداد فریم ها یا تصاویری است که در یک ثانیه از فایل ویدئویی وجود دارد. نرخ فریم ریت بنا بر موضوع کاربرد آن می تواند معانی متفاوتی داشته باشد. بیشتر فیلم های امروزی بین 24 تا 30 فریم بر ثانیه هستند. در حالی که فریم ریت های با نرخ 50 و 60 معمولا مخصوص پخش زنده ورزشی هستند.

Refresh Rate، نرخ به روزرسانی تصویر است که با واحد بار بر ثانیه یا هرتز بیان می شود. این فاکتور در واقع تعداد دفعات به روزرسانی تصویر توسط صفحه مانیتور در هر ثانیه را ارزیابی می کند و نباید آن را با فریم ریت اشتباه گرفت. برای مثال تلویزیونی را در نظر بگیرید که نرخ refresh rate آن 60 هرتز است.

یعنی این تلویزیون قادر است در هر ثانیه 60 مرتبه تصویر نمایش داده شده را بر روی صفحه خود به روزرسانی کند. حال اگر محتوایی با فریم ریت 30 fps را روی این تلویزیون پخش کنید، نمایشگر هر فریم را 2 بار نشان می دهد تا فریم بعدی برای نمایش آماده شود. همچنین، اگر بازی یا ویدئوی پخش شده، 120 fps باشد، نمایشگر شما فقط می تواند نیمی از فریم های دریافتی را به نمایش بگذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>